Test części tuningowych firmy Doppler: Podkręcamy Peugeot Speedfight 2

Peugeot Speedfight 2 chłodzony cieczą jest dość popularnym modelem wśród skuterów. Seryjny, wyjeżdżając z salonu porusza się jedynie z prędkością 45 km/h. Pierwszym etapem tuningu jest zdjęcie wszystkich blokad które są stosowane w takim pojeździe aby ograniczyć jego osiągi.

W zależności od modelu są one umiejscowione w różnych czasem bardzo wymyślnych miejscach. W opisywanym modelu blokady znajdują się w wariatorze (podkładka). Kolejną blokadą jest ogranicznik obrotów w układzie elektronicznym. Trzecią blokadą jest zawirowywacz spalin , czyli taka rurka dospawana do wydechu.

Po zdjęciu wszystkich blokad skuter może poruszać się z prędkością około 85 km/h. Dla wielu to wystarczy ale nie dla fanów szybkiej ostrej miejskiej jazdy. Tutaj zaczyna się prawdziwy tuning i wkraczamy my. W pierwszym etapie tuningu zastosowaliśmy zwiększenie pojemności z 50ccm do 70ccm. Dało nam to dość duży wzrost mocy skutera. Kolejnym krokiem było zajęcie się układem napędowym. W testowanym modelu zamontowaliśmy wariator odważnikowy, sprzęgło cierne, pasek kevlarowy i korektor momentu obrotowego wszystkie części firmy Doppler.

Po założeniu tego zestawu skuter stał się dużo mocniejszy, jednak cały czas brakowało nam czegoś więcej. Następną rzeczą zamontowaną w tym skuterze był wydech Dopplera. Po zastosowaniu takiego zestawu należało zastosować inny wał, co też uczyniliśmy.

Dodatkowym elementem zamontowanym w tym skuterze jest Gazbox (Doppler) czyli dodatkowy zasobnik powietrza wzmagający podciśnienie w gaźniku. Po zastosowaniu Gazboxu skuter lepiej reagował na manetkę gazu stając się jeszcze bardziej zrywny.

Skuter wymagał przeprowadzenia dokładnej regulacji podzespołów i dostrojenia. W tym celu użyliśmy elektronicznego obrotomierza dzięki firmie PTM – Motocykle. Skuter po zamontowaniu wszystkich części tuningu mechanicznego osiągnął prędkość maksymalną 120 km/h. Prędkość 50 km/h osiągnął w około 3,2 sekundy. Przyspieszenie do 100 km/h wynosiło około 10 sekund. Spalanie wahało się w granicach 4,5 – 5 litrów na 100 km.

W mieście skuter ten nie ma raczej konkurenta w miejskim ruchu. Wiele razy zdarzyło się nam ruszać spod świateł i zostawiać w tyle samochody i ich zdziwionych kierowców.

Podsumowując części zamontowane to:
– wał sportowy
– cylinder
– sprzęgło Doppler
– wariator odważnikowy Doppler
– pasek kevlar Doppler
– korektor momentu obrotowego Doppler
– układ wydechowy Doppler
-gazbox Doppler
Osiągi :
– przyspieszenie od 0 do 50 to około 3,2 sek.
– przyspieszenie od 0 do 100 to około 10 sek.
– prędkość maksymalna to 120 km/h
– możliwa prędkość podróżna 100 – 110 km/h
– spalanie około 4,5 – 5 litrów na 100 km. (nie było zmiany gaźnika).

Skutery były, są i będą wspaniałym i wdzięcznym tematem do tuningu. Ogrom możliwości jakie oferuje skuter z silnikiem dwusuwowym jest nie do oszacowania. Przedstawiony proces tuningu został przeprowadzony przy użyciu części firmy Doppler. W dalszym etapie można by pokusić się o polerowanie kanałów w cylindrze, poprawienie geometrii układu wydechowego i inne. Pamiętać jednak trzeba, że tak samo jak i w samochodach tuning musi być poparty poprawieniem układu zawieszenia i układu hamulcowego. Test przez nas wykonany dowiódł, że części zamontowane w skuterze dały dokładnie to co obiecywały katalogi. Minusem tych części jest ich cena, jednak na pewno efekty które uzyskaliśmy są warte tych pieniędzy. Zwrócić uwagę należy na układ wydechowy który dał nam po założeniu dodatkowe 20 km/h. Skuter bez wydechu sportowego poruszał się z prędkością 100 km/h. Wydech oferuje również niesamowite wręcz zwiększenie przyspieszenia. Należy jednak pamiętać, że nie jest to wydech który się zakłada i nic więcej. Aby dobrze współpracował z innymi podzespołami należy go dobrze zestroić. Po takich zabiegach ten układ odwdzięczy się z nawiązką.

Ciąg dalszy pod materiałem wideo

Archiwum Jednoślad.pl

Archiwum portalu Jednoślad.pl 2005-2010.

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button