Aktualnie czytasz:
Peugeot Kisbee: Test Wideo

Ponad 500 kilometr贸w. To chyba odpowiedni dystans jak na podsumowanie ci臋偶kiego, miejskiego testu dla tegorocznej premiery z francuskiej stajni. Kisbee oczarowa艂 Skuterowo.com bardzo dobrym stosunkiem ceny do jako艣ci. Peugeot za kwot臋 5000 PLN oferuje nam ma艂y, zwinny i bardzo dynamiczny skuter, kt贸ry czaruje r贸wnie偶 wygl膮dem. Mo偶e si臋 podoba膰 zar贸wno skuteromaniaczkom jak i skuteromaniakom. 艢wietna propozycja dla mieszka艅c贸w zat艂oczonej Polski chc膮cych si臋 przy okazji wyr贸偶ni膰 na drodze.

Ma艂y, niepozorny, typowo miejski 鈥 Peugeot Kisbee dzisiaj w Skuterowo.com.

Zanim zaczniemy m贸wi膰 o tym skuterze przypomn臋 wam jaka by艂a sytuacja mniej wi臋cej 10 lat temu na polskich i europejskich rynkach. Wtedy to w艂a艣nie pojawi艂y si臋 pierwsze chi艅skie skutery. Dziesi臋ciokrotnie ta艅sze i dziesi臋ciokrotnie bardziej zawodne. Wraz z up艂ywem czasu, r贸wnie偶 i w Polsce chi艅skie skutery zacz臋艂y stanowi膰 powa偶n膮 konkurencj臋 dla tych jeszcze powa偶niejszych marek ze wzgl臋du na to, 偶e te produkty stopniowo zacz臋艂y stawa膰 si臋 coraz to lepsze, coraz to bardziej niezawodne, a cena zosta艂a mniej wi臋cej bez zmian. Co pomy艣leli sobie producenci tacy jak Piaggio czy jak w艂a艣nie Peugeot - 偶e oni mog膮 zrobi膰 bardzo podobny manewr. Produkowa膰 wybrane swoje niskie modele skuter贸w w Chinach, ale zapewniaj膮c im po pierwsze logo tej marki, po drugie lepsz膮 jako艣膰 wyko艅czenia, lepsze osi膮gi i super design. Dzisiaj w艂a艣nie taki przyk艂ad taniego skutera Peugeot, Peugeot Kisbee.

Sk膮d na pocz膮tku dzisiejszego testu pojawi艂o si臋 takie jasne i bezpo艣rednie por贸wnanie do chi艅skich skuter贸w. Kisbee posiada bardzo du偶o podzespo艂贸w w艂a艣nie z Chin, ale to wcale nie 艣wiadczy o tym, 偶e b臋dzie to skuter, kt贸ry nie zas艂uguj臋 na w艂a艣nie to logo, logo lwa, francuskiego lwa.

 
Czytaj
REKLAMA

NOWY MOTOCYKL BMW R 18.

Nowy R 18 si臋ga do naszej historii oraz ikonicznych cech, kt贸re konsekwentnie rozwijali艣my przez lata. Rezultat: pe艂en charakteru z cruiser z najwi臋kszym silnikiem typu bokser, jaki kiedykolwiek zbudowali艣my i ponadczasowymi elementami designu, takimi jak np. bia艂a podw贸jna linia w R 18 First Edition.

Co mo偶emy tutaj znale艣膰 co znajduj臋 si臋 r贸wnie偶 w innych chi艅skich skuterach? Przede wszystkim silnik. To jest czterosuw, kt贸ry spotkamy w bardzo podobnych wersjach, wielu innych, typowo chi艅skich skuterach. Nawet zaryzykowa艂bym pewne stwierdzenie, 偶e sama rama pojazdu te偶 wywodzi si臋 i jest bardzo podobn膮 gabarytowo do takich pojazd贸w jak na przyk艂ad Kingway Coliber.

Jest to ma艂y skuter ale jak za chwil臋 przekonacie si臋 ma o wiele wi臋ksze mo偶liwo艣ci ni偶 zwyk艂y typowy chi艅czyk o podobnych gabarytach. W艂a艣nie, pytanie czy gabaryty tego skutera Peugeot Kisbee takie same jak przyk艂adowo Colibra czy Inca Sprint, kt贸ra cz臋sto go艣ci艂a w Skuterowo.com.

 
Czytaj
REKLAMA

KUFER MOTOCYKLOWY VBOX ZA 172,51 PLN. Ekspresowa wysy艂ka.

Uniwersalny kufer聽motocyklowy 29L ze zintegrowanym odblaskiem. Komplet wraz z podstaw膮 do 艂atwej instalacji.

Przyznam szczerze, 偶e miejsca na nogi jest chyba tyle samo ale inna rzecz w tej konstrukcji jest o wiele wiele lepsza ni偶 w skuterach, kt贸re s膮 ta艅sze 艣rednio dwa, a nawet czasami trzy razy. Przede wszystkim jako艣膰 wyko艅czenia, jako艣膰 tych wszystkich plastik贸w i zawieszenie. To jest niby ma艂y skuter ale on naprawd臋 w por贸wnaniu z innymi radzi sobie doskonale na dziurawych miejskich drogach i wp艂ywa to naprawd臋 bardzo, bardzo odczucia z jazdy i na komfort podr贸偶owania w艂a艣nie chocia偶by po takich drogach jak te, kt贸re maj膮 mn贸stwo dziur i kolei.

Pierwszy kontakt z Kisbee, nawet z daleka jest bardzo przyjemny. Dlaczego? Bo jest to dosy膰 fajna konstrukcja, fajny projekt i niespotkany, dlaczego? Bo robiony w stu procentach we Francji, przez in偶ynier贸w Peugeot'a. Od razu wida膰 na pierwszy rzut oka 艣wiat艂a i bardzo fajny spos贸b po艂膮czone kierunkowskazy razem z przednim kloszem. Stanowi to fajn膮 integraln膮 ca艂o艣膰. Wygl膮da to dobrze z daleka, a po drugie te偶 wp艂ywa na bezpiecze艅stwo, poniewa偶 艣wiat艂a przednie s膮 bardzo wydajne, kierunkowskazy te偶 s膮 widoczne z daleka.

Teraz Przenosimy si臋 nieco wy偶ej do deski rozdzielczej. Tutaj nie ma wodotrysk贸w, jest to pragmatyczna, stosunkowo elegancja, przejrzysta i 艂adnie wygl膮daj膮ca deska rozdzielcza. Znajdziemy tutaj tylko i wy艂膮cznie pr臋dko艣ciomierz i paliwomierz do tego trzy kontrolki, 艣wiat艂a d艂ugie i kierunkowskazy, prawy, lewy. Zw艂aszcza w nocy fajnie wygl膮da, w fajny spos贸b jest o艣wietlona.

Z ciekawych rzeczy w desce rozdzielczej trzeba przyzna膰 bardzo mi艂o brzmi膮cy d藕wi臋k w艂膮czonych kierunkowskaz贸w. Wielokrotnie wspominali艣my o tym, 偶e w chi艅skich skuterach zazwyczaj tego prostego rozwi膮zania nie znajdziemy, a powinni艣my bo to w ko艅cu zapewnia nam bezpiecze艅stwo i brak ryzyka jechania przez 5 km z w艂膮czonym prawym lub lewym kierunkowskazem.

Sp贸jrzmy jeszcze na chwil臋 w lusterka. Widzimy i to widzimy bardzo du偶o, bardzo dobrze, dlaczego? Poniewa偶 lustarka s膮 osadzone na bardzo szerokich wysi臋gnikach. Czasami to sprawia problemy przy wyprzedzaniu albo wr臋cz omijaniu innych pojazd贸w w korkach. Po prostu ten skuter fizycznie jest przez to nieco szerszy. Zda偶a艂o nam si臋 dwukrotnie sk艂ada膰 lusterka w korku tylko po to 偶eby przejecha膰 kawa艂ek dalej, ale nie stanowi to problemu.

Silnik naprawd臋 zaskakuj臋. Zaskakuj臋 swoj膮 wydajno艣ci膮, zaskakuj臋 swoj膮 moc膮 i te偶 przy okazji spalaniem. Jednostka czterosuwowa i jej apetyt jest bardzo ma艂y. W naszym te艣cie w Kibsee wykaza艂 si臋 apetytem na poziomie 2,3 l na kazd膮 setk臋. Silnik brzmi bardzo podobnie jak w innych chi艅skich skuterach ale zosta艂 w bardzo fajny spos贸b skonfigurowany z przek艂adni膮. Kisbee od samego pocz膮tku, od najni偶szej pr臋dko艣ci zaczyna pracowa膰 od razu na maksymalnych obrotach po przekr臋ceniu manetki do oporu i ta pr臋dko艣膰聽 obrotowa silnika jest przez ca艂y czas jednostajna.

Je偶eli mamy manetk臋 do oporu i obroty s膮 maksymalne on przez ca艂y czas przyspiesza na tych samych obrotach. Nie ma dziur po prostu w przyspieszeniu czy w momencie obrotowym. To wp艂ywa nieco negatywnie na spalanie i ekonomiczn膮 jazd臋 ale gwarantuj臋 bardzo dobre osi膮gi nawet jak na jednostk臋, kt贸ra wa偶y wzgl臋dnie ma艂o, naprawd臋 bardzo szybko ukazuj臋 si臋 na tym liczniku 45 km/h. Nasza wersja jest odblokowana i w niekt贸rych przypadkach jeste艣my w stanie naprawd臋 zamkn膮膰 licznik, zamkn膮膰 przy pr臋dko艣ci 80 km/h, wi臋c czterosuw pracuj膮cy jak dwusuw z tak膮 sam膮 moc膮 i z takim samym momentem obrotowym? No prawie. Gdyby nie przyspieszenie naprawd臋 mo偶na by艂o by powiedzie膰, 偶e in偶ynierowie Peugeot'a zaprojektowali jednostk臋 skonfigurowan膮 z przek艂adni膮 w taki spos贸b, 偶e praktycznie nieodczuwamy r贸偶nicy.

Przenosimy si臋 teraz na kanap臋. Ta jest dwuosobowa ale tylko z nazwy bo dwie doros艂e osoby tutaj nie b臋d膮 mog艂y podr贸偶owa膰 w spos贸b komfortowy, absolutnie, po prostu tego miejsca jest zdecydowanie za ma艂o ale warto zwr贸ci膰 uwag臋 na bardzo fajny detal. W taki spos贸b rozk艂adane podn贸偶ki pasa偶era. Znajduj臋 si臋 tutaj spory baga偶nik i to otwierany z pozycji stacyjki. Bardzo fajne rozwi膮zanie w mie艣cie. Gdyby jeszcze da艂o si臋 to zrobi膰 w taki spos贸b, 偶e istnieje mo偶liwo艣膰 otwarcia kanapy bez wy艂膮czania silnika naprawd臋 by艂o by ju偶 rewelacyjnie.
Dla kogo jest to skuter? My艣l臋, 偶e jest to fajna propozycja na przyk艂ad dla kobiet ale facet te偶 nie wygl膮da g艂upio na takim skuterze. Marka Peugeot i ten Francuzki design naprawd臋 podkre艣la wyj膮tkowo艣膰 swojego posiadacza. Jest fajnym, stylowym, designerskim dodatkiem. Kto艣 by m贸g艂 nawet powiedzie膰, 偶e ten skuter mo偶na zakwalifikowa膰 do kategorii gad偶ety. Gad偶ety ale bardzo praktyczne i bardzo pomocne zw艂aszcza w lecie, zw艂aszcza w zakorkowanych polskich miastach.

Jaka jest Twoja reakcja?
0%
0%
0%

Podziel si臋 opini膮

lub