Aktualnie czytasz:
Test Peugeot Kisbee: Kolega z Ulicy

Czasy si臋 zmieniaj膮. To pierwsza my艣l jaka przychodzi do g艂owy patrz膮c na now膮 ofert臋 francuskiego koncernu. Zachodnie marki chc膮c konkurowa膰 z produktami o rodowodzie chi艅skim zmuszone s膮 do wprowadzania do swoich ofert produkt贸w o lepszym wsp贸艂czynniku jako艣膰 - cena. Dzieckiem tej rewolucji jest Kisbee. Czy warto zastanowi膰 si臋 nad adopcj膮?

Wida膰 z daleka, 偶e to produkt europejski. Zaprojektowany we Francji z uwzgl臋dnieniem trend贸w i standard贸w Peugeot. Wszystkie linie nadwozia s膮 przemy艣lane i tworz膮 sp贸jn膮 ca艂o艣膰. Uwag臋 przyci膮ga zw艂aszcza przedni klosz, zintegrowany z kierunkowskazami. Wygl膮da nie藕le zar贸wno z dystansu jak i przy bezpo艣rednim poznaniu.

Podchodz膮c bli偶ej mo偶na si臋 przekona膰, 偶e du偶膮 wag臋 przywi膮zano do jako艣ci zar贸wno wyko艅czenia jak i spasowania. Wszystkie elementy trzymaj膮 si臋 pewnie i nie sprawiaj膮 wra偶enia, 偶e co艣 za chwil臋 odpadnie. Plastiki nie wydaj膮 偶adnych d藕wi臋k贸w nawet podczas szale艅czej jazdy po drogach o przekroju sera szwajcarskiego.

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

B膮d藕 oryginalny i wyr贸偶nij si臋 na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, du偶e ko艂a. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i pot臋偶na doza komfortu zar贸wno podczas jazdy po mie艣cie, jak r贸wnie偶 wsz臋dzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spe艂nij swoje marzenia o nowym Junaku. Ju偶 za 9 199 PLN.

Voyage, voyage. Wsiadamy i jedziemy. Kanapa jest naprawd臋 bardzo wygodna i 艣wietnie wyprofilowana. Miejsca dla kierowcy jest sporo. Znacznie wi臋cej, ni偶 mog艂oby si臋 wydawa膰 na pierwszy rzut oka. Pasa偶era lepiej nie zabiera膰. Chyba, 偶e jeste艣 szczup艂膮 kobiet膮 o masie 45 kg i zabierasz na przeja偶d偶k臋 siostr臋 bli藕niaczk臋. W ka偶dej innej sytuacji b臋dzie ciasno, a Kisbee b臋dzie rusza膰 w 偶贸艂wim tempie. Podczas samotnych wypraw na pewno docenicie rewelacyjn膮 pozycj臋 za kierownic膮 i du偶o miejsca na nogi. Peugeot plusuje te偶 za ergonomiczne manetki i prze艂膮czniki. A propos prze艂膮cznik贸w. Po chwili zagl膮damy na praw膮 cz臋艣膰 kierownicy i nieco dziwimy si臋. Hmm, gdzie jest w艂膮cznik 艣wiate艂? Nie ma. W艂膮czaj膮 si臋 same. Przecie偶 to i tak bez znaczenia. W wi臋kszo艣ci kraj贸w europejskich trzeba 艣wieci膰 dziennymi, albo mijania przez ca艂膮 dob臋.

Deska rozdzielcza minimalistyczna, ale przez to elegancka.

Deska rozdzielcza minimalistyczna, ale przez to elegancka.

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Gara偶 BMW pe艂en motocykli gotowych do odbioru.

W ofercie Gara偶 BMW odnajdziesz fabrycznie nowy b膮d藕 u偶ywany motocykl w doskona艂ym stanie. Wejd藕 i sprawd藕 jak blisko jest Tw贸j wymarzony motocykl BMW.Skorzystaj z atrakcyjnego finansowania w programie BMW 3asy ride

Szybkie spojrzenie na desk臋 rozdzielcz膮. Jest naprawd臋 fajna i nie znajdziemy w niej ani grama chi艅skiej tandety. Be偶owe kolory i bia艂e pod艣wietlenie. Prostota, pragmatyzm, elegancja. Instrumenty ograniczaj膮 si臋 wy艂膮cznie do pr臋dko艣ciomierza, wska藕nika paliwa, kontrolek kierunkowskaz贸w i 艣wiate艂 drogowych. Wystarczy?

Bez lito艣ci. Skuterowo.com testuje pojazdy w taki spos贸b, aby jak najwierniej odwzorowa膰 wszystkie warunki i okoliczno艣ci jakie mog膮 nas spotka膰 podczas codziennej eksploatacji. Ekspresowy galop przez p贸艂 miasta, ekspresowy galop przez p贸艂 miasta podczas oberwania chmury, ekspresowy galop przez p贸艂 miasta wykorzystuj膮c skr贸ty po drogach gruntowych, ekspresowy galop przez p贸艂 miasta w nocy bez odejmowania gazu przez 16 kilometr贸w. Kisbee sprawdzi艂 si臋 w ka偶dych warunkach i dzielnie, jak najlepszy kumpel w pe艂ni si艂 towarzyszy艂 na ka偶dym kilometrze trasy. Umila艂 nam testowe trasy bardzo pewnym prowadzeniem. Ten ma艂y skuterek jest 艣wietnie wywa偶ony. Dobrze wchodzi w zakr臋ty i 艣wietnie reaguje podczas gwa艂townych manewr贸w. Jako nasz sprzymierzeniec chroni te偶 nasze cz臋艣ci cia艂a przed negatywnymi skutkami jazdy po polskich drogach. Zawieszenie jest naprawd臋 re-we-la-cyj-ne. Przyznam, 偶e nikt si臋 nie spodziewa艂 takiej skuteczno艣ci w t艂umieniu drga艅 przez te ma艂e amortyzatorki, ma艂ego skuterka.

Czterosuw niemal tak dynamiczny jak dwusuw.

Czterosuw niemal tak dynamiczny jak dwusuw.

Znany silnik w lepszej formie. 139 QMB, m贸wi Wam to co艣? To symbol chi艅skiej, czterosuwowej jednostki, kt贸r膮 w podobnym wydaniu znajdziecie w wi臋kszo艣ci dalekowschodnich produkt贸w. Wiele milion贸w ludzi przekona艂o si臋 o ich bezawaryjno艣ci, ma艂ym apetycie na paliwo i fajnych osi膮gach. Niekt贸rzy nawet twierdz膮, 偶e w typowo chi艅skich skuterach to w艂a艣nie te jednostki by艂a elementem najtrwalszym z ca艂ej konstrukcji. Dlatego w艂a艣nie Peugeot Kisbee dosta艂 serce, kt贸re swoje bicie rozpocz臋艂o w Pa艅stwie 艢rodka. Nie ma co ukrywa膰 to chyba dobre posuni臋cie. Dzi臋ki niemu uda艂o si臋 znacznie ograniczy膰 koszty produkcji skutera bez straty na dynamice czy bezawaryjno艣ci. Jak ju偶 m贸wimy o dynamice... Rewelacyjnie skonfigurowano automatyczn膮 skrzyni臋 bieg贸w. Francuz rozp臋dza si臋 bardzo dynamicznie jak na czterosuwa i na prostej jest w stanie podnie艣膰 wskaz贸wk臋 na liczniku do warto艣ci 70 km/h. Z lekkiej g贸rki, albo z wiatrem wita nas rado艣nie 80. Nie藕le? Przek艂adni臋 trzeba te偶 pochwali膰, za co? Za to, 偶e podczas przy艣pieszania skuter na 偶adnym etapie nie 艂apie zadyszki. Je艣li przekr臋cimy gaz do oporu podczas ruszania to silnik ca艂y czas pracuje na tych samych, maksymalnych obrotach. Dlatego mamy tak du偶e szanse na to, 偶e ruszaj膮c spod 艣wiate艂 nikt nas nie wyprzedzi.

Jeden niuans. Je艣li ju偶 gadamy o przy艣pieszaniu... Ga藕nik w naszym modelu wymaga艂 nieco regulacji. Podczas ruszania ten 艂apa艂 "mu艂a". Przekr臋casz manetk臋, a ten zamiast zwi臋ksza膰 pr臋dko艣膰 obrotow膮 wr臋cz j膮 zmniejsza艂. Dopiero po sekundzie silnik bra艂 g艂臋boki oddech i robi艂 co do niego nale偶a艂o. Do tego miewa艂 humory przy odpalaniu na zimno, zw艂aszcza po d艂u偶szym postoju. Jak ju偶 m贸wimy o regulacji ga藕nika... Czy wiecie, 偶eby si臋 do niego dosta膰 trzeba wykr臋ci膰 kanap臋? W innych skuterach na dnie baga偶nika znajduje si臋 ma艂a klapka, kt贸ra torowa艂a drog臋 do 艣rub regulacyjnych. W Peugeocie pr贸偶no takiej szuka膰.

Francuz sko艣nooki. Zdaniem Skuterowo.com nie trzeba si臋 martwi膰 faktem, 偶e nasz Kisbee jest dzieckiem francuskiej i chi艅skiej in偶ynierii. Peugeot swoim logo jakby gwarantuje jako艣膰 i bezawaryjno艣膰 pojazdu. Zdajecie przecie偶 sobie spraw臋, 偶e chi艅ski skuter nie mo偶e si臋 r贸wna膰 markowemu jedno艣ladowi, produkowanemu na zlecenie w Pa艅stwie 艢rodka.

5000 PLN wystarczy. Wystarczy, aby sta膰 si臋 w艂a艣cicielem miejskiej, markowej i u艣miechni臋tej pche艂ki. Obok 艣wietnego prowadzenia, przy艣pieszania, hamowania i jako艣ci wyko艅czenia to w艂a艣nie cena jest najwi臋ksz膮 zalet膮 malutkiego Peugeota. Maszyna jest naprawd臋 sympatyczna nie tylko z wygl膮du, ale r贸wnie偶 daje si臋 mi艂o pozna膰 w trakcie codziennej jazdy. Troch臋 偶al si臋 rozstawa膰 z Kisbee. Mo偶na si臋 艂atwo przywi膮za膰 do tego skutera. To by艂 zdecydowanie jeden z najprzyjemniejszych test贸w Skuterowo.com.

Zobacz jak testowali艣my Peugeot Kisbee.

[nggallery id=53]

Fot.: Skuterowo.com
Jaka jest Twoja reakcja?
100%
0%
0%
19 Komentarze
1 2
  • Zdj臋cie profilowe polo007
    18 sierpnia 2011 at 16:33

    Widze 偶e koledzy je偶d偶膮cy chinskimi skuterami bardzo chcieliby mie膰 taki skuter ale ich po prostu nie sta膰 wiadomo mentalnosc Polak贸w niestety jest taka ze jak kogo艣 nie sta膰 na co艣 to zaraz musi skrytykowa膰 aby si臋 troche dowarto艣ciowa膰 a tak naprawde doskonale wiedz膮 czym si臋 poruszaj膮 czyli prawdziwymi CHINOLAMI ZA 2000 zl do kt贸rych ca艂y czas musz膮 dok艂ada膰 odno艣nie tego modelu to doskonale go znam brat takim 艣miga i naprawde jako艣膰 jest na bardzo wysokim poziomie 2 lata gwarancji bez limitu kilometr贸w te偶 o czym艣 艣wiadczy a przede wszystkim dost臋pno艣膰 cz臋艣ci czego r贸wnie偶 mog膮 pozazdro艣ci膰 uzytkownicy CHINOLI je偶eli chodzi o to czy sie p艂aci 2000 zl za znaczek to bzdura tutaj p艂aci si臋 za jako艣膰 i bezawaryjno艣膰.

  • Zdj臋cie profilowe a123659
    18 sierpnia 2011 at 16:45

    Ta, ta polo, jest czego zazdro艣ci膰… Za te pieni膮dze po prostu nie odpowiedni wyb贸r a nie zazdro艣膰. O brat je藕dzi, pochwal si臋, zazdro艣cimy Tobie r贸wnie偶… Pozdro
    呕enada…

  • Zdj臋cie profilowe madi
    18 sierpnia 2011 at 17:58

    polo007 ja je偶d偶臋 Kymco kt贸ry jest dro偶szy od tego Peugeota. Tu si臋 p艂aci za znaczek i to jest moje zdanie. Nie czepia艂 bym si臋 gdyby w tym Kissbe by艂 silnik produkcji Peugeota a nie chi艅ski 139QMB.

  • Zdj臋cie profilowe madi
    18 sierpnia 2011 at 18:00

    Tak piszesz bo sam pewnie chi艅czykiem je藕dzisz i bratu tego peugeota zazdro艣cisz 馃槈

  • Zdj臋cie profilowe MichalWujak
    18 sierpnia 2011 at 20:29

    Tak gadacie, marudzicie i narzekacie a powiedzcie mi jakie silniki maj膮 Kymco 4T? Np. Kymco Super 8 – silnik 139QMB, cena 5200z艂. Dink to samo, a kosztuje 6900z艂. Na Kymco nikt nie marudzi, bo ju偶 zdoby艂o uznanie na rynku. Tak samo musi by膰 z Peugeotem, musi zarobi膰 na opini臋 bezawaryjnego to wtedy nie b臋dzie tekst贸w typu „p艂acisz za znaczek, a to zwyk艂y chi艅czyk”.

  • Zdj臋cie profilowe Leszek 艢ledzi艅ski
    18 sierpnia 2011 at 21:15

    W Super 8 i Dinku nie znajduje si臋 139QMB. Jest baardzo podobny, a cylinder i t艂ok to alu, a nie 偶eliwo.

  • Zdj臋cie profilowe AnS
    18 sierpnia 2011 at 21:35

    Co tu po plastikach kt贸re nie trzeszcz膮, 艂adniej wygl膮daj膮 jak tak czy siak jak zaliczysz wi臋ksz膮 wywrotk臋 to wstyd b臋dzie z tym je藕dzi膰, a czy p臋knie, czy b臋dzie bardziej zarysowane r贸偶nicy nie ma – 艣lad jest. Osobi艣cie nie podobaj膮 mi si臋 tylko kolory i nalepki tych zwyk艂ych chi艅czyk贸w i jak si臋 upr臋 to kiedy艣 kupie spray, jakie艣 fajne wlepy i sobie zrobi臋 wszystko na sw贸j spos贸b. Nie wiem po co przep艂aca膰 3000z艂, chyba 偶e kto艣 jest estet膮.

  • Zdj臋cie profilowe AnS
    18 sierpnia 2011 at 21:44

    Dodam jeszcze, 偶e jak by by艂 to skuter warto艣ci 3000-3500 to mo偶e bym si臋 skusi艂, jednak 5000 to stanowczo za du偶o. Lepiej ju偶 wybra膰 w tej cenie co艣 z Kymco.

  • Zdj臋cie profilowe
    1 lipca 2016 at 05:07

    Moim zdaniem ca艂y czas warto, peugeot robi dobr膮 robot臋, nigdy z skuterami od nich problem贸w nie mia艂em. Jak chcecie zap艂aci膰 ciut mniej, to Scooter jest ich importerem generalnym, wiec ceny chyba troszk臋 ni偶sze niz normalnie