Nowy Peugeot Metropolis 400 2020: Nadjeżdża trójkołowa przyszłość? [wideo]

Peugeot Motocycles właśnie zaprezentował zupełnie nową odsłonę swojego flagowego trójkołowca. Metropolis 400 w wersji 2020 ma sporo do zaoferowania, a do tego wygląda naprawdę ciekawie.

Jak twierdzi producent, czasy wyboru między wyglądem, wydajnością, bezpieczeństwem i technologią wraz z premierą nowego Metropolisa 400 dobiegły końca. Według Peugeota nowy maxi-skuter jest najbardziej zaawansowaną konstrukcją wśród trójkołowych skuterów na rynku. Nie pozostanie nam zatem nic innego jak sprawdzić to podczas testu.

Trzeba na pewno przyznać, że sprzęt wygląda niebanalnie, nowocześnie i dynamicznie. Na pewno może się podobać. Widać w jego stylistyce szereg nawiązań nie tylko do postury widniejącego w logo producenta lwa, ale także do najnowszej linii samochodów Peugeot. Zwłaszcza do nowego modelu 508. Z jego stylistyki zaczerpnięto sporo. Choćby pazur pod przednimi światłami wykonanymi w technologii full-LED.
trójkołowy skuter peugeot
Nowy król miejskiej dżungli – jak na lwa przystało, szczyci się w całości europejskim pochodzeniem. Metropolis powstaje w fabryce Mandeure w miejscowości Doubs we Francji – historycznej siedzibie firmy.

Skuter napędzany jest przez przez zasilaną wtryskiem jednocylindrową jednostkę o nazwie LFE (Low Friction Engine). Podobno inżynierowie mocno pochylili się nad tym, by maksymalnie zmniejszyć opory ruchu współpracujących części i je odchudzić, uzyskując tym samym maksymalną sprawność. Efektem jest 36 KM mocy i 38 Nm momentu ma zapewnić więcej niż porządne osiągi. Co więcej, producent deklaruje, że zejście poniżej 4 litrów na 100 km nie będzie żadnym wyczynem, a na jednym zbiorniku paliwa spokojnie zrobisz 300 km. Brzmi dobrze, zwłaszcza gdy weźmiemy pod uwagę, że trójkołowce siłą rzeczy muszą ważyć więcej niż klasyczny jednoślad.  Silnik jest teraz zawieszony na specjalnej tłumiącej drgania bazie, dzięki której komfort jazdy znacząco się poprawił. Gdy mokro, lub zimno i trzymasz nogi pod motokocem, nie musisz się martwić o wystawianie nóg na deszcz podczas oczekiwania na zielone. Wystarczy włączyć blokadę przechyłu i stoisz (siedzisz) jak król.

Funkcjonalność? Ponoć na niezmiennie najwyższym poziomie. Duża przestrzeń bagażowa, systemy ABS-SBC, gniazdo 12v. Oprócz tego sporo dodatków w katalogu akcesoriów.  

Nowy Peugeot Metropolis, jak na nowoczesny skuter z górnej półki przystało, może się pochwalić bezprzewodową łącznością i-Connect i całą masą elektronicznych dodatków, które ułatwiają nie tylko dotarcie do celu, ale także pozostanie w kontakcie. Deska rozdzielcza została całkowicie odnowiona i przeprojektowana.Zegary są inspirowane najnowszymi rozwiązaniami stosowanymi w samochodach Peugeot. Obrotomierz wychyla wskazówkę w lewo lewo, a 5-calowy, kolorowy ekranem TFT zapewnia dostęp do szeregu rozbudowanych funkcji i-Connect za pośrednictwem specjalnie przygotowanej apki.  skuter smartfon aplikacja multimedia ekran TFT

Aplikacja umożliwia motocyklistom podłączenie smartfona do deski rozdzielczej i dokonanie wszelkich niezbędnych regulacji przed rozpoczęciem jazdy. Kierowca może korzystać z intuicyjnego z systemu nawigacji zakręt po zakręcie, zapewniającego większy komfort i bezpieczeństwo: ten system nawigacji, zaprojektowany specjalnie dla skuterów Peugeot, jest uproszczony w porównaniu z klasycznym GPS, który wyświetla wiele dodatkowych, często zbędnych informacji. Szybkie spojrzenie na ekran i już wiesz gdzie jechać. 


Ekran TFT wyświetla również informacje o połączeniach i niektóre odebrane wiadomości tekstowe, a także bardziej tradycyjne informacje, takie jak zasięg, poziom paliwa, zużycie, poziom naładowania baterii czy data i godzina. Dostępne są również dodatkowe funkcje, takie jak dzienny licznik i personalizacja deski rozdzielczej w trzech kolorach. Intensywność podświetlenia regulowana jest automatycznie. Peugeot z premedytacją podniósł ekran do góry by dostęp do informacji nie odrywał uwagi od tego co najważniejsze. 

Ciąg dalszy pod materiałem wideo
  • Silnik
  • Moc 399 KM
  • Średnica x skok (mm x mm) 84 x 72 mm
  • Standardowe Euro 5
  • Typ 4-suwowy, pojedynczy cylinder
  • Zasilanie Elektroniczny wtrysk paliwa
  • Płyn chłodzący
  • Maksymalna moc 26,2 kW 36 KM przy 7250 obr./min
  • Maksymalny moment obrotowy 38,1 Nm przy 5750 obr / min
  • Wymiary
  • Długość (mm) 2152
  • Szerokość (mm) 775
  • Rozstaw osi (mm) 1500
  • Wysokość siedziska 780
  • Pojemność (l) 13,5
  • Masa własna (kg) 271
  • Podwozie z rur stalowych
  • Zawieszenie przednie Hydrauliczny amortyzator mono, przepływ 150 mm
  • Tylne zawieszenie Podwójne 4-pozycyjne regulowane hydrauliczne obserwatory wstrząsów, przepływ 80 mm
  • Hamulce przednie Podwójna tarcza, śr. 230 mm, zaciski jednotłoczkowe, ABS
  • Hamulce tylne Pojedyncza tarcza, śr. 240 mm, zacisk dwutłokowy, ABS
  • Koła
  • Aluminiowe felgi typu 13 ”
  • Opony przednie Michelin Citygrip 110 / 70-13
  • Opony tylne Michelin Citygrip 140 / 70-14
  • Osiągi
  • Maksymalna prędkość 135 km / h
  • Zasięg 300 km

Piotr Ganczarski

Z wykształcenia inżynier mechaniki i budowy maszyn. Motocykle są jego życiowym przekleństwem i chorą miłością. Buduje, przerabia i remontuje jednoślady. Zarówno te nowsze, jak i starsze. Fan motoryzacji i podróżowania na różne sposoby. Oprócz tego lubi pohasać na rowerze i przeczytać dobrą książkę.

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button