
Tego się nie spodziewaliśmy. Junak, po latach przerwy powraca do segmentu motocykli klasy średniej i robi to w ciekawym stylu. Motocykl ma odznaczać się nie tylko oryginalnym designem i fajnym wyposażeniem, ale też konstrukcją opartą o mocny, dwucylindrowy silnik z chłodzeniem cieczą. Zapowiada się ciekawy pojazd, który, jak twierdzi sam producent, otwiera nowy rozdział w historii marki.
Junak SR 400 jest motocyklem, który ma za zadanie wpisać się w obecne trendy na polskim rynku motocyklowym. Coraz więcej motocyklistów w naszym kraju dostrzega zalety pojazdów o średnich pojemnościach, które także coraz częściej są naprawdę ciekawe stylistycznie, a ich napędy oferują dynamikę, która jest w zupełności wystarczająca do sprawnej i przyjemnej jazdy. Co więcej, odbiorcy często zaczynają swoją motocyklową przygodę od motocykli stanowiących credo marki, czyli pojazdów klasy 125 ccm. Te proste w obsłudze, swobodne w prowadzeniu i dające najlepszy start motocyklowej przygody maszyny, pozwalają odkryć co tak naprawdę kręci każdego z nas w motocyklach. Nie ma co ukrywać, motocykle klasy 125 są świetnym sposobem na rozpoczęcie kariery motocyklisty. Jeśli jednak pojawia się chęć zrobienia kolejnego kroku, wtedy pojawia się także nowy Junak SR 400. Wygląda to zatem bardzo sensownie – musimy przyznać.
Junak SR 400: oryginalny wygląd i świetnie osiągi.
Junak SR 400 to motocykl czerpiący garściami z nurtu motocykli customowych. Moda na cafe racery i scramblery nie przemija, a SR 400 łączy te style w zgrabny sposób. Prosta klasyczna linia nadwozia zgrabnie ukrywa to, co w jego przypadku jest najistotniejszą cechą świadczącą o jego charakterze. Mowa o napędzie w postaci nowoczesnego, chłodzonego cieczą i zasilanego współczesnym układem wtryskowym silnika o pojemności 401 ccm, który ma do zaoferowania dynamikę na niespotykanym do tej pory w naszej gamie poziomie. Moc 42,8 KM pozwoli na znacznie więcej niż płynną w każdych dopuszczalnych przez prawo drogowe prędkościach. Do tego dwucylindrowa konstrukcja silnika wpłynie znacząco na jego kulturę pracy, a ta często przekłada się bezpośrednio na pozytywne odczucia towarzyszące jeździe. To z kolei sprawia, że Junak SR 400 wydaje się bardzo ciekawą propozycją na wykonanie kolejnego kroku w rozwoju własnej kariery motocyklowej.
Klasyka z dobrym wyposażeniem
Nowy Junak SR 400 powstał w oparciu o klasyczne w formie nadwozie, które świetnie uzupełnia nowoczesna konstrukcja. Gwarantujący doznania z jady czterosuwowy, dwucylindrowy silnik posiada cztery zawory na cylinder, chłodzenie cieczą oraz rozrząd DOHC. Generowana przez jednostkę napędową moc gwarantuje ponadprzeciętną dynamikę i doznania z jazdy. Za kulturę pracy odpowiada wałek wyrównoważający, a 19 litrowy zbiornik paliwa zapewni dalekie zasięgi dzięki oszczędnemu charakterowi nowoczesnego układu zasilania.
Rasowy układ wydechowy ze stali nierdzewnej tworzą poprowadzone po dwóch stronach motocykla tłumiki, a całości dopełniają podwójne tylne amortyzatory z zewnętrznymi zbiornikami gazu oraz przednie zawieszenie typu upside-down.
Przeczytaj też:
Junak SC 125 2021: motocykl, który oferuje znacznie więcej niż 15 KM
Klasyczna linia przełamana jest oświetleniem typu Full-LED oraz kokpitem wyposażonym w ciekłokrystaliczny wyświetlacz oferujący dużą ilość informacji oraz klasyczny i będący sportowym nawiązaniem wskazówkowy obrotomierz. Na pokładzie nie zabrakło będącego na liście wyposażenia standardowego portu USB do ładowania urządzeń mobilnych.
Konstrukcję uzupełnia wydajny układ hamulcowy z dwutłoczkowym i montowanym radialnie przednim zaciskiem oraz dwukanałowym układem ABS.
Junak SR 400 to motocykl mający w założeniu łączyć światy mody na to co retro z nowoczesną technologią. Ten motocykl otwiera nowe możliwości przed fanami marki i osobami poszukującymi niebanalnego jednośladu, który sprawdzi się nie tylko podczas codziennej jazdy po mieście.
SR 400 to nowy rozdział w historii marki Junak, który idealnie uzupełnia naszą bogatą ofertę motocykli i skuterów.
Motocykl ma kosztować 26 499 zł. Dostępność, podobno już za chwilę, już niebawem. Jesteśmy bardzo ciekawi jak jeździ nowa dwucylindrowa 400-ka, bo zapowiada się naprawdę ciekawie.
Z Junaka on ma tylko nazwę.
To całkiem inny motocykl, podobny do jakiegokolwiek.
SR400 tak – ale tylko od Yamahy.
Napisał dumny właściciel SR500.
Ehhh, wszystko fajnie tylko ta cena. Pamiętam jak parę lat temu pojawiła się mt07 i na starcie kosztowała podobne pieniądze. Niewiele ponad 30 kosztowała wtedy mt09 z mocą grubo ponad 100 koni… Te czasy już nie wrócą…
4- setka waży 186 kg?
Styl retro, scrambler, fajnie tylko takie motocykle mogą być za zabawkę, dla wąskiego grona klientów. Natomiast większość klientów raczej szuka motocykli użytkowych, czyli przydałby się jakiś bagażnik, czy stelaż do przytroczenia kufra, itp.