Ninja 600 powraca ostra jak nigdy

Informacja prasowa Kawasaki

W skrócie
  • NInja 600 powraca i robi to w turbo-zielonym stylu
  • Bogaty pakiet elektronik, mocny napęd i ten wygląd

Są motocykle, którymi nie tylko przyjemnie jest jeździć, ale także na nie patrzeć. A w dodatku są diabelnie szybkie. Oto najnowsze wcielenie Kawasaki ZX-6R Ninja w specyfikacji 2024.

Całkowicie nowa stylistyka na rok 2024 jest inspirowana Ninją ZX-10R, a jednocześnie uosabia idealny wizerunek Supersporta. Podczas gdy funkcjonalne piękno Ninjy ZX-10R jest w pełni oparte na osiągach, opływowa konstrukcja nowej Ninjy ZX-6R może skupić się na zwracaniu uwagi i podbijaniu serc. Nowe kompaktowe reflektory i charakterystycznie skonstruowana przednia osłona nadają Ninjy ZX-6R nową „twarz”, która posłuży jako wzór dla przyszłych modeli z serii Ninja. Za nową, sportową owiewką motocyklistę wita kolorowy panel TFT z łącznością ze smartphonem, zintegrowanymi trybami jazdy i innymi ulepszonymi funkcjami, które ucieszą motocyklistów żyjących dla pokonywania zakrętów i kochających wygląd Supersporta. Inne zmiany obejmują nowe tarcze hamulcowe, które dodatkowo przyczyniają się do supersportowego wyglądu, a także usprawnienia silnika mające na celu spełnienie przepisów dotyczących emisji spalin.

Ninja 600 – jak zwykle na ostro

Całkowicie nowa stylistyka jest inspirowana Ninją ZX-10R, a jednocześnie uosabia idealny wizerunek Supersporta. Nowe osłony przednie i boczne tworzą konstrukcję, która płynnie przechodzi od przodu do tyłu motocykla. Nowe kompaktowe reflektory i charakterystycznie skonstruowana przednia osłona nadają Ninjy ZX 6R nową „twarz”, osłony silnika i tłumik w czarnym kolorze podkreślają supersportowy wygląd, a ledowe kierunkowskazy uzupełniają pełen pakiet oświetlenia Full-LED.

Kawasaki ZX-6R 2024- najważniejsze cechy:

Rozpoznawalna twarz Ninjy
Nowa kompaktowa hybrydowa projekcyjna lampa/reflektor jest głównym elementem nowej twarzy Ninjy ZX 6R. Technologia Mono-Focus LED jest uzupełniona głęboko osadzonymi reflektorami, które sprawiają, że nieoświetlone części lampy wydają się ciemne, tworząc wyrazistą ekspresję. Misternie ułożone warstwy przedniej osłony są uzupełnione wlotami w stylu spoilerów i ustawionymi ukośnie spoilerami silnika

Sportowa owiewka
Krótka owiewka przyczynia się do supersportowego wizerunku Ninjy ZX 6R. Podobnie jak w Ninjy ZX 10R, przednia osłona podpiera boki owiewki. Otwory w owiewce ograniczają tworzenie się za nią wysokiego ciśnienia, pomagając zmniejszać podmuchy wiatru podczas jazdy z dużą prędkością.

Przeplatane nadwozie 3D
Podobnie jak w przypadku tylnej osłony, przednie i boczne osłony wykorzystują przeplatające się warstwy, aby stworzyć efekt 3D, a wiele warstw podkreśla wysokiej klasy wzornictwo. Gładka, opływowa konstrukcja nadwozia przyciąga wzrok od początku do końca i wskazuje na supersportowe osiągi Ninjy ZX 6R przeznaczone na szosę.

Sportowiec na zielono

Dzięki wyścigowym osiągom silnika i podwozia zoptymalizowanym pod kątem jazdy szosowej, Ninja ZX-6R oferuje radość z jazdy w każdej sytuacji. Mimo że jego korzenie dają mu duży potencjał do zabawy na torze, jego ukierunkowanie na jazdę szosową sprawia, że jest to supersport klasy 600 cm3 idealny do jazdy po kanionach lub po górskich przełęczach.

Chłodzony cieczą, 4-suwowy, rzędowy silnik czterocylindrowy o poj.636 cm3
Przewaga oferowana przez większą o 37 cm3 pojemność skokową Ninjy ZX-6R ma wpływ na radość z jazdy. Lepsze osiągi w całym zakresie obrotów są mile widziane podczas jazdy sportowej, zarówno na bocznych drogach, jak i na torze wyścigowym. Silniejszy moment obrotowy w niskim i średnim zakresie obrotów w porównaniu ze „zwykłymi” modelami supersportowymi średniej wielkości zapewnia również większą użyteczność w codziennych sytuacjach, takich jak jazda w ruchu miejskim lub przyspieszanie w celu wyprzedzenia innego pojazdu na autostradzie. Zmiany w roczniku 2024 obejmują korekty związane z emisjami spalin, moc maksymalna ZX-6R to 124KM.

Rama z tłoczonego aluminium
Opracowana na potrzeby wyścigów lekka rama obwodowa jest kluczem do doskonałej równowagi między łatwością prowadzenia Ninjy ZX-6R, jego opanowania w zakrętach i możliwością zmiany pasa ruchu w każdym momencie, w połączeniu z doskonałym sprzężeniem zwrotnym podwozia.

SFF-BP (Odwrócone oddzielne widelce – duży tłok)
Łącząc koncepcje Showa SFF i BPF, ten zaawansowany widelec oferuje zarówno osiągi na torze wyścigowym, jak i codzienną użyteczność. Napięcie wstępne i tłumienie (odbicie i kompresja) są rozdzielone, co ułatwia konfigurację.

Duże tarcze hamulców z monoblokowymi zaciskami
Bardzo sztywne, montowane radialnie zaciski monoblokowe zapewniają pewne wyczucie dźwigni i doskonałą kontrolę. Duże tarcze hamulcowe o średnicy 310 mm i przednia pompa hamulcowa z pompą radialną uzupełniają pakiet przednich hamulców, zapewniając mocne hamowanie z doskonałym wyczuciem. Hamulec tarczowy o średnicy 220 mm i lekki zacisk odpowiadają za tylne koło. Nowe okrągłe tarcze hamulcowe w stylu podobnym do tych z Ninja ZX-10R przyczyniają się do silnego wizerunku serii Ninja ZX.

Naturalnie agresywna ergonomia
Pozycja jazdy idealna do jazdy sportowej oferuje intuicyjne dopasowanie, które sprawia, że motocyklista natychmiast czuje się swobodnie. Zbiornik paliwa, siedzenie i tylna rama zapewniają dobry kontakt z motocyklem i lepsze wyczucie motocykla.


Kontrola trakcji, hamulce klasy supersport, wybierane tryby mocy i quickshifter są teraz wspierane przez kolorowy panel TFT z szeregiem nowych funkcji, w tym łącznością ze smartfonem i zintegrowanymi trybami jazdy.

Kolorowy panel TFT 4,3” z łącznością ze smartphonem
Nowy, w pełni cyfrowy kolorowy panel TFT 4,3” uzupełnia wygląd deski rozdzielczej, nadając jej nowoczesny i zaawansowany technologicznie styl. Oprócz łączności ze smartfonem, nowy licznik oferuje również szereg funkcji niedostępnych w poprzednim modelu.

KTRC (Kontrola przyczepności Kawasaki)
Trzy tryby przystosowano do szerokiego zakresu warunków jazdy, co przekłada się na zwiększoną wydajność jazdy sportowej albo poczucie pewności w pewnych warunkach w trakcie jazdy po nawierzchni o niskiej przyczepności.

Wybór trybu mocy
Motocyklista może wybrać tryb pełnej mocy lub niskiej mocy.

Zintegrowane tryby jazdy
Cztery zintegrowane tryby jazdy (Sport, Road, Rain lub Rider (ręczny)) ułatwiają wybór poziomu kontroli trakcji i trybu mocy w zależności od aktualnych warunków jazdy.

 

 

Ciąg dalszy pod materiałem wideo

KIBS (Kawasaki Intelligent anti-lock Brake System)
Precyzyjny system zarządzania hamulcami klasy Supersport Kawasaki, zaprojektowany z uwzględnieniem szczególnej charakterystyki prowadzenia Supersporta, zapewnia bardzo skuteczne hamowanie przy minimalnej ingerencji podczas jazdy sportowej.

KQS (Kawasaki Quick Shifter)
Szybka zmiana biegów w standardowym wyposażeniu umożliwia bezsprzęgłową zmianę biegu na wyższy, zwiększając przyjemność z jazdy sportowej.


Nowa stylistyka Ninja dzięki oświetleniu LED
Całkowicie nowa stylistyka jest inspirowana Ninją ZX 10R, dzięki czemu ten mniejszy kuzyn jest oczywistym krewnym w rodzinie ZX R.
ZX 6R może być pierwszym krokiem w kierunku maszyny ZX-10R o większej pojemności skokowej.
Dodanie oświetlenia LED korzystnie wpływa na wygląd i widoczność w nocy.
Kolorowy licznik TFT
Nowy, w pełni cyfrowy kolorowy panel TFT 4,3” (11 cm) uzupełnia wygląd deski rozdzielczej, nadając jej zaawansowany technologicznie i jakościowo styl.
Oprócz łączności ze smartfonem (umożliwiającej dostęp do Rideology), nowy licznik oferuje również szereg nowych funkcji, w tym przypomnienia o serwisie i wymianie oleju, wskaźnik trybu jazdy, powiadomienia o połączeniach i wiadomościach e-mail ze smartfona, wskaźnik Bluetooth i wskaźnik ekonomicznej jazdy.


Tryby jazdy i mocy
Funkcja trybów jazdy łączy KTRC i Tryb mocy, umożliwiając użytkownikowi łatwe ustawianie kontroli trakcji i dostarczania mocy, aby dostosować się do sytuacji na drodze. Motocyklista może wybrać jeden z trybów zaprogramowanych (Sport, Road, Rain) lub tryb ustawień ręcznych (Rider).
W ręcznym trybie każdy z systemów można ustawiać osobno. Dostępne są dwa tryby mocy.

Profile wałków rozrządu zostały zmienione, aby pomóc spełnić bardziej rygorystyczne przepisy dotyczące emisji spalin, a także poprawić osiągi przy niskich i średnich obrotach. Zmienione lejki dolotowe przyczyniają się do poprawy osiągów przy niskich i średnich obrotach, podczas gdy zmieniony układ rur kolektora wydechowego (w tym rur łączących) przyczynia się do czystszych emisji, podobnie jak lepsze sprzężenie zwrotne
z czujnika O2 (dzięki zmienionemu układowi) oraz zoptymalizowana objętość i obciążenie katalizatora.


Technologie KIBS i KQS
Precyzyjny system zarządzania hamulcami klasy supersport Kawasaki (KIBS) został zaprojektowany z uwzględnieniem szczególnej charakterystyki prowadzenia motocykli supersport, zapewniając bardzo skuteczne hamowanie przy minimalnej ingerencji podczas jazdy sportowej. Kawasaki Quick Shifter (KQS) jest standardowym wyposażeniem i umożliwia bezsprzęgłową zmianę biegu na wyższy, zwiększając przyjemność z jazdy sportowej.



Piotr Ganczarski

Z wykształcenia inżynier mechaniki i budowy maszyn. Motocykle są jego życiowym przekleństwem i chorą miłością. Buduje, przerabia i remontuje jednoślady. Zarówno te nowsze, jak i starsze. Fan motoryzacji i podróżowania na różne sposoby. Oprócz tego lubi pohasać na rowerze i przeczytać dobrą książkę.

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button