Nie ryzykuj jazdy komunikacją zbiorową. Przesiądź się na motorower

Zaraz po motocyklach klasy 125, motorower to także świetna alternatywa dla ryzykownej ostatnio komunikacji zbiorowej. Oprócz tego niewielki i zazwyczaj niedrogi pojazd potrafi zapewnić niezależność i bardzo dużą mobilność, a przy tym jest bardzo oszczędny w eksploatacji, a większość z potencjalnych zainteresowanych motorowerem może go prowadzić bez jakiegokolwiek prawa jazdy.

Rynek motorowerów odrabia straty. W tym roku Polacy zarejestrowali już ponad 5,5 tysiąca nowych i używanych pięćdziesiątek. Jak wynika z naszych obserwacji, na motorowery wsiada głównie wcale nie młodzież, ale dorośli. Sprawdziliśmy zatem jak wygląda obecnie oferta motorowerów w Polsce. Jest w czym wybierać? Zdecydowanie jest, a nieco zapomniane w dobie popularności 125-ek motorowery powoli odzyskują rynek. Wpływ na ten fakt, oprócz opisywanych przez nas w znajdującym się pod linkiem artykule zjawisk, może mieć także zadziwiająco bogata oferta dostępna w tej klasie jednośladów na polskim rynku. Wybór jest naprawdę spory. Pięćdziesiątki występują właściwie w każdym segmencie funkcjonalnym jednośladów. No może z oczywistych względów poza turystycznymi pojazdami.  Choć stale królują w tym segmencie skutery i proste mopedy, to  również wśród nowoczesnych nakedów, maszyn enduro, supermoto, klasyków czy funbike`ów jest w czym wybierać.

Oto niektóre z propozycji jakie czekają na polskim rynku motorowerów:

PEUGEOT KISBEE

To niepozorny skuter o niewielkich gabarytach, który jednak pozwoli na wygodną jazdę nawet z pasażerem. Spory schowek pod kanapą, haczyk na torbę w płaskim przekroku i pełnowymiarowe składane podnóżki pasażera. Do tego nowoczesne nadwozie, które naprawdę może się podobać. Co ciekawe Kisbee wsytępuje zarówno w wersji z silnikiem czterosuwowym, jak i dwusuwowym i w kilku ciekawych odmianach stylizacyjnych. Jest w czym wybierać. Ceny Peugeota Kisbee zaczynają się od 6990 zł.

RIEJU MRT 50 PRO

Hiszpański producent ma sporo do zaoferowania w tej klasie. Rasowe maszyny enduro, supermoto, a nawet sportowy naked czy w pełni obudowany ścig.
Przykładem dojrzałej konstrukcji, która sprawi mnóstwo radości nie tylko nastolatkowi, ale także jego tacie jest model MRT 50 PRO. Jest to sprzęt enduro z krwi i kości który od większych maszyn tego typu odróżnia jedynie pojemność silnika. Duże koła, zawieszenie o długim skoku i odpowiednia pozycja za kierownicą pozwolą na odpowiednie stawianie nie tylko pierwszych kroków w jeździe po bezdrożach. Rieju MRT 50 w wersji Pro kosztuje 14990 zł.

KYMCO AGILITY 16+

To jeden z największych gabarytowo pojazdów klasie skuterów 50. Sprzęt postawiono na dwóch dużych 16-calowych kołach, a na jego pokładzie spokojnie zmieszczą się dwie dorosłe osoby. Duża jest także przestrzeń bagażowa, z fabrycznym kufrem w standardzie. Silnik zasilany jest wtryskiem, a na pokładzie nie zabrakło nawet gniazda 12V. Wydajny i ekonomiczny sprzęt, który wygląda dobrze i może dać sporo funkcjonalności nie tylko podczas codziennej jazdy po mieście. Kymco Agility 16+ wyceniono na 8400 zł.

Ciąg dalszy pod materiałem wideo

VESPA PRIMAVERA

Świeże linie nadwozia w neoklasycznym stylu, które nawiązują do bogatej tradycji tej włoskiej marki, w modelu Primavera robią naprawdę dobrą robotę. Ale wygląd to nie wszystko, dlatego Vespa potrafi pochwalić się nie tylko ponadczasowym stylem, ale też świetnymi manierami na drodze. Napędza ją nowoczesna czterosuwowa jednostka napędowa, która zasila układ wtrysku. Na właściciela każdej Vespy czeka bogaty katalog dedykowanych akcesoriów, które sprawią, że jego piękna włoszka jeszcze bardziej wyróżni się na ulicach. Vespa Primavera dostępna jest w cenie od 13400 zł

 

PIAGGIO LIBERTY

Elegancja i nowoczesność to także domena skuterów Piaggio. Podobnie jak Kymco Agility, Liberty postawiono na dużym 16-calowych kole z przodu. Z tyłu jest łącząca dobre właściwości jezdne ze zwinnością 14-ka. Całości dopełnia bardzo nowoczesny i oszczędny układ napędowy oraz bogate wyposażenie, w którego skład wchodzą np.  pozwalający na zlokalizowanie pojazdy system Bike Finder, czy elektroniczny system antykradzieżowy. Spore gabaryty dbają o wysoki komfort oraz funkcjonalność. Piaggio Liberty kosztuje 10900 zł.

JUNAK 905

Nowoczesna linia nadwozia, dopracowane detale i cała masa sportowych akcentów sprawiają, że ten motorower do złudzenia przypomina maszyny z wyższych klas. Czterosuwowy napęd zasilany jest wtryskiem, w oświetleniu królują diody LED, cyfrowy wyświetlacz dostarcza wszystkich niezbędnych informacji. a dzielona kanapa, ostra stylistyka i zadarty układ wydechowy zdradzają sportowe aspiracje. To z pewnością dobra propozycja dla wszystkich chcących poczuć się jak na prawdziwym motocyklu. Junak 905 kosztuje 6299 zł.

MALAGUTI XSM

Malaguti XSM to pojazd o nowoczesnej linii nadwozia, która zdaje się bardzo dobrze wpisywać w obecne trendy. XSM-a napędza dawno już niewidziana dwusuwowa jednostka o pojemności 50 cm3. Silnik gnereuje 3KM i wg producenta zadowala się 2,5 litrami benzyny na stówkę. Rasowe supermoto może okazać się ciekawą propozycją na rynku motorowerów. Umiarkowana masa oraz spory skok zawieszeń powinny przełożyć się na wysoką mobilność – żaden miejski krawężnik, czy dziura nie będą stanowić problemu. Ten pojazd spokojnie może uchodzić za 125-ke pod względem designu i gabarytów. Cena Malaguti XSM to 9900 zł.

Oczywiście to tylko kilka przykładów na ciekawe propozycje rynku motorowerów. Wybór jest na tyle spory, że każdy z łatwością znajdzie coś dla siebie. Motorower to także świetny sposób na rozpoczęcie motocyklowej przygody. Wszak jazda jednośladem potrafi być zaraźliwa i nieuleczalna, a apetyt rośnie w miarę jedzenia.

[trending]

Przemysław Borkowski

Kocha wszystko co ma dwa koła i silnik - nawet ten elektryczny. Gdyby wiertarka miała koła, też by na niej jeździł. Prywatnie fan dobrego rockowego brzmienia i kultur orientalnych.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button