Naked bike do 5000 zł: wybieramy tani motocykl do miasta. Ranking TOP5 trwałych, niedrogich i niezawodnych motocykli

Oto nasz ranking motocykli miejskich do 5 tysięcy złotych. Który jest najlepszy? Tylko motocykle powyżej 500 cm3

W skrócie
  • W tym artykule znajdziesz zestawienie tanich i dobrych motocykli naked bike do 5000 zł
  • W zestawieniu uwzględniliśmy motocykle takie jak: Suzuki GSF 600 Bandit, Yamaha XJ 600 (Diversion), Suzuki GS 500E, Honda CB 500 oraz Honda NTV 650 Revere.
  • W tym zestawieniu znajdziesz zaledwie pięć modeli motocykli. Masz swoje typy? Zostaw nam info w komentarzu jaki motocykl chodzi Tobie po głowie i napisz dlaczego tak uważasz.
  • Więcej tekstów, recenzji, opinii i wiadomości ze świata motocykli znajdziesz na naszej stronie, jednoślad.pl

Dzisiaj sprawdzimy czy zakup motocykla miejskiego do 5000 zł nadal jest sensowny. To, że jest możliwy wiemy, jednak czy tanie kupowanie motocykli o dorosłej pojemności ma sens? Co znajdziemy na portalach aukcyjnych w tej cenie i który sprzęt będzie najlepszym rozwiązaniem?

Jaki naked bike do 5000 zł? Przed tym pytaniem staje cała masa początkujących, ale i nie tylko motocyklistów w naszym kraju. Odpowiedź nie jest prosta, gdyż jednoślady te muszą być nie tylko niezawodne, tanie w eksploatacji oraz zakupie, ale przede wszystkim na tyle popularne, aby zakup części nowych oraz elementów używanych nie tylko był możliwy, ale i nie ogołocił portfela delikwenta poszukującego elementu. Sprawa wydaje się dosyć skomplikowana, ale spokojnie: oto nasz ranking TOP5 motocykli naked bike do 5000 zł, na których nie tylko nie stracisz, ale przede wszystkim przy odrobinie szczęścia spędzisz całą masę kilometrów oraz dobrych chwil. Do dzieła!

Szukamy motocykla idealnego, czyli taniego!

Zakup motocykla w naszym kraju nie jest szczególnie prosty, tym bardziej, że patologiczne zachowania sprzedawców motocykli sprawiają, że ceny są dosyć wygórowane – nikt nie chce stracić na posiadaniu motocykla. Oznacza to, że kupiony pięć lat temu motocykl za kwotę 8 tysięcy złotych jest sprzedawany za dokładnie taką samą kwotę. To oczywiście czysta, pozbawiona sensu spekulacja, która sprawia, że ceny motocykli na polskim rynku ustabilizowały się na poziomie X i nie ma co liczyć na ich spadek. Z drugiej strony mówimy dzisiaj o sprzętach za “piątaka”, więc jest to druga strona medalu – kwota 5 tysięcy złotych jest jednym z niższych przedziałów pieniężnych jeśli chodzi o zakup motocykla, co z kolei sprawia, że ciężko mieć nadzieję lub po prostu marzyć o większym spadku cen.

Tak czy inaczej za 5 tysięcy złotych  możemy kupić kilka naprawdę ciekawych, a przy okazji tanich i niezawodnych motocykli, które oczywiście w większości będą rozpatrywane w kategorii “motocykl dla osoby początkującej”, ale nie ma co wybrzydzać – każdy sprzęt z tej listy potrafi dać kupę frajdy z jazdy, mimo że nie dysponuje mocą 150 KM. Zresztą w miejskich warunkach duża moc maksymalna oraz sportowe aspiracje mogą tylko przeszkadzać. Potwierdzeniem tych słów niech będzie fakt, że od lat miliony osób na całym świecie do jazdy po mieście wybierają skutery lub motocykle małych pojemności. Utrzymanie takiego jednośladu jest tanie i nie wymaga większej filozofii. To samo dotyczy jazdy: jest łatwo i przyjemnie.

Przeczytaj również:

Tanie i dobre skutery 125 na początek i do miasta. Ranking TOP5 najlepszych skuterów na prawo jazdy kategorii B [nowe i używane]

Należy jednak pamiętać, że wmuszanie komuś skutera tylko i wyłącznie przez pryzmat możliwości miejskich jest o tyle bez sensu, że w dłuższym rozrachunku taka osoba może po prostu porzucić karierę jednośladową. Tu nie chodzi o to, że skutery są jakieś gorsze, ale jeśli ktoś zawsze marzył o motocyklu i chce go kupić, aby korzystać z jego dobrodziejstw w cyklu miejskim to wspaniale. Jeśli taka osoba nie będzie kierować się głosem serca, tylko podpowiedziami tłumu – nawet rzeczowymi, to w dłuższym rozrachunku może okazać się, że nie będzie zadowolona z “rozsądnego” wyboru. Do pewnych spraw musimy dojść sami lub do nich po prostu nie dochodzić. W tym przypadku liczy się dobra zabawa.

Przejdźmy jednak do naszego rankingu TOP5 i motocykli naked bike do 5000 zł. Sprawa nie jest prosta, ale jak najbardziej możliwa do wykonania. Wbrew pozorom na najpopularniejszym serwisie aukcyjnym znajduje się cała masa motocykli w tym przedziale cenowym. W przypadku chęci zakupu takiego jednośladu zachęcamy Was do oględzin z zaprzyjaźnionym mechanikiem lub z osobą która ma duże pojęcie o motocyklach lub będzie po prostu swojego rodzaju odgromnikiem, który odciągnie Cię od zakupu jeśli jego zdaniem sprzęt nie będzie wart swoich pieniędzy, a ty zostaniesz przez sprzedawcę owinięty wokół palca. Takie jest życie.

Nasze TOP5 motocykli naked bike do 5000 zł. Idealne do miasta, niedrogie, uniwersalne i godne polecenia

W tym zestawieniu znajdziesz pięć tanich motocykli naked bike w cenie do 5000 zł. Oto one:

  • Suzuki GSF 600 Bandit
  • Yamaha XJ 600 Diversion
  • Suzuki GS 500E
  • Honda CB 500
  • Honda NTV 650 Revere

1. Suzuki GSF 600 Bandit. Najlepszy motocykl tej grupy?

Co prawda znalezienie Bandita w cenie do 5 tys. złotych będzie trudniejsze niż w przypadku innych motocykli tego zestawienia, ale nie niemożliwe. W chwili pisania tego tekstu, na największym portalu aukcyjnym w Polsce znajdowała się pokaźna ilość motocykli Suzuki GSF 600 Bandit, a wiele z nich ze swoją ceną nie przekraczała wcześniej ustalonej kwoty. Oczywiście, w przypadku tańszych motocykli w trakcie zakupu należy mieć oczy dookoła głowy, ale nie należy być przerażonym. Bandziory to dobre maszyny są. Mają świetne silniki, które nie tylko są żywotne, bezproblemowe i godne polecenia, ale przede wszystkim generują niezłą moc (78 KM).

Ciąg dalszy pod materiałem wideo

Suzuki-GSF-600-Bandit

W przypadku Bandita należy powiedzieć o wyglądzie. Ponadczasowa linia sprawiła, że chociaż motocykl ten został zaprezentowany światu w roku 1994, to praktycznie nie zestarzał się. Nadal wygląda znakomicie. Oczywiście, chcąc kupić Bandita należy wziąć pod uwagę rok produkcji, gdyż kolejne zmiany sprawiały, że ten golas stawał się coraz lepszy (no może poza ostatnią zmianą – motocykl co prawda otrzymał wtrysk paliwa, ale stał był już zdecydowanie cięższy.). Przy zakupie należy zwrócić uwagę na lakier i występującą korozję. Te dwie kwestie to najsłabsze strony tego motocykla. Bandit opuszczał fabrykę w dwóch wersjach: S (z owiewką) oraz N (jako totalny golas).

Moim zdaniem jest to najlepsza propozycja motocykla w cenie do 5 tysięcy złotych, która nie tylko poradzi sobie w mieście, ale i poza nim. A co z resztą?

2. Yamaha XJ 600 (Diversion). Bardziej turystyczna?

O ile w przypadku Bandita możemy podyskutować czy zakup w kwocie 5 tysięcy złotych lub niższej ma sens, o tyle w przypadku XJ 600 takie dyskusje są pozbawione jakiegokolwiek sensu. Do wyboru do koloru: w momencie pisania tego artykułu na portalu aukcyjnym z literką “O” w nazwie znajdowało się 48 motocykli do sprzedania, a żaden nie przekraczał ustalonej kwoty. Należy jednak zaznaczyć, że w tym przypadku mówimy o wersji z owiewką, czyli nie o klasycznym naked bike’u. Wersja z owiewką nosiła przydomek Diversion i byłą zdecydowanie popularniejszym wcieleniem kultowej XJ-ty. Golasa znaleźć jest zdecydowanie trudniej, ale nie przerażajcie się – takowe występują.

Yamaha XJ 600. Tanie motocykle naked bike do 5000 zł

Zresztą warto wspomnieć o jednej kwestii. O ile wersja Diversion wydaje się bardziej praktyczna, to ciężko o niej powiedzieć w kategorii “piękna”. To typowy wół roboczy. Wersja bez owiewki natomiast, ma w sobie to coś. Jest ponadczasowa i może być rozpatrywana w tej samej kategorii estetycznej co Suzuki GSF 600 Bandit. Yamaha przegrywa jednak z Suzuki na polu silnikowym. XJ ma o 6 KM słabszy silnik (61 KM) i wydaje się bardziej archaiczna, prostsza. Tak w rzeczy samej jest. O ile konstrukcja Bandita powstała jako absolutna nowość w roku 1994, to pierwsza Yamaha XJ 600 w wersji, o której mowa powstawała już od roku 1991, a wcześniej przepoczwarzyła się ze starszego modelu XJ. To co ważne, to fakt, że Yamaha XJ dostępna jest w najróżniejszych wersjach mocowych, co sprawia że jest ciekawym wyborem dla osób posiadających praw jazdy kat. A2.

3. Suzuki GS 500E. Suzuki po raz drugi!

Chociaż dzisiaj Suzuki GS 500 przez większość motocyklistów został już zapomniany, to nadal jest to świetna propozycja motocykla miejskiego do 5 tys. zł. Jego  największe zalety? Jest tak pospolity i nie rzucający się w oczy, że pies z kulawą nogą nie będzie chciał go zawinąć. Może stać na parkingu, pod domem, przed sklepem – obojętnie. Poza tym  odporny na wybuch bomby atomowej i tani w eksploatacji.

Suzuki GS 500E. Yamaha XJ 600. Tanie motocykle naked bike do 5000 zł

Dodatkowym atutem tego sprzętu jest spory wybór na rynku wtórnym, niskie koszty utrzymania i prostota konstrukcji. Ponadto jest mało awaryjny i prowadzi się całkiem nieźle jak na 500-tkę z lat 90-tych. Dodatkowo zakup Suzuki GS 500E może okazać się niezłą inwestycją funduszy. Dzisiaj te sprzęty są naprawdę tanie, a z roku na rok jeździ ich po naszych drogach coraz mniej.

4. Honda CB 500. Ciekawa alternatywa

Gdybyśmy mieli wskazać dwa najczęściej porównywane ze sobą motocykle w historii motoryzacji, to w czołówce tego zestawienia na 100% byłby wcześniej wspomniany GS 500E wraz z Hondą CB 500. W porównaniach najczęściej wygrywała Honda. Miała zdecydowanie mocniejszy silnik, była nieznacznie lżejsza i wielu uważała że prezentowała się bardziej okazale. Tak samo jak GS 500 E posiadała odporny na wybuchy bomby atomowej, komunizm i poprawność polityczną silnik. Niestety ze swoimi 58 KM nie wchodzi do grupy motocykli, którymi możemy poruszać się z prawkiem kategorii A2, mimo że prędkość maksymalna dla obu motocykli jest bardzo podobna.

Warto również wspomnieć o różnicach w budowie ramy. CB 500 ma klasyczną ramę kołyskową co może być jej zaletą, szczególnie jeśli myślisz o budowie na jej bazie motocykla customowego.

5. Honda NTV 650 Revere

Kolejna Honda w tym zestawieniu Honda NTV 650 Revere zadebiutowała w roku 1988 i była produkowana do roku 1997. W przypadku tego motocykla, zupełnie tak jak w przypadku inny motocykli tego zestawienia śmiało możemy mówić o ponadczasowej stylistyce, ale i o naprawdę niezłej jakości wykonania. To co wyróżnia ten sprzęt to dwucylindrowy, trzyzaworowy, chłodzony cieczą silnik widlasty o pojemności 647 cm3. Piec osiągał moc 56 KM i moment obrotowy wynoszący 57 N. Niestety Revere lubiła swoje wypić: 6 litrów brzmi jak normalne spalanie z którym nie należy jakoś przesadnie walczyć.

Wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują, że NTV 650 Revere jest najmniej oczywistym motocyklem w tym zestawieniu.

Zobacz również:

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button