Aktualnie czytasz:
MGB Delivery: Nowy wymiar dostaw?

Od jakiego艣 czasu w pismach bran偶y jedno艣lad贸w znale藕膰 mo偶na og艂oszenie norweskiej firmy AMC Motor, zajmuj膮cej si臋 produkcj膮 i dystrybucj膮 motorower贸w dostawczych. Obecnie dystrybutor poszukuje wsp贸lnik贸w na terenie polski, kt贸rzy stanowiliby lokaln膮 sie膰 sprzeda偶y. Czy pojawi膮 si臋 ch臋tni?

Delivery reprezentuje do艣膰 nietypow膮 grup臋 pojazd贸w dostawczych

Producent chwali si臋 ponad sze艣ciuset sprzedanymi egzemplarzami, kt贸re najwyra藕niej s膮 zbyt ma艂膮 liczb膮 dla kierownictwa firmy. Dlatego AMC chce poszerzy膰 zasi臋g sprzeda偶y o europ臋 zachodni膮. Zadaniem polskiego dealera by艂aby sprzeda偶 motorower贸w dostawczych o nazwie MGB Delivery. Jest to pojazd tego samego przeznaczenia co Kymco Agility Carry czy Romet Delivery, a wi臋c w贸艂 roboczy, kt贸ry opr贸cz niskiego spalania i 艂atwo艣ci manewrowania ma zapewnia膰 spore mo偶liwo艣ci transportowe.

Du偶a przestrze艅 艂adunkowa to najwi臋kszy atut tr贸jko艂owca.

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

B膮d藕 oryginalny i wyr贸偶nij si臋 na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, du偶e ko艂a. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i pot臋偶na doza komfortu zar贸wno podczas jazdy po mie艣cie, jak r贸wnie偶 wsz臋dzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spe艂nij swoje marzenia o nowym Junaku. Ju偶 za 9 199 PLN.

MGB Delivery jest jednak nietypowy, nie posiada on bowiem jak inne konstrukcje dw贸ch k贸艂, a trzy - dwa z przodu, daleko wysuni臋te ponad g艂贸wk臋 ramy i jedno z ty艂u! Dzi臋ki takiej koncepcji mo偶liwe by艂o umieszczenie nad przedni膮 osi膮 du偶ej skrzyni 艂adunkowej, na kt贸rej komfortowo mo偶na przewie藕膰 nawet spory i ci臋偶ki 艂adunek. Jedynym ograniczeniem mo偶e by膰 pole widzenia, kt贸re ucierpi wraz ze wzrostem gabaryt贸w 艂adunku. Ciekawostk膮 jest uk艂ad kierowniczy - przednie ko艂a skr臋cane s膮 za pomoc膮 zwrotnicy, ka偶de z nich wyposa偶one jest w niezale偶ne zawieszenie z amortyzatorem gazowym. Tylny wahacz zosta艂 zawieszony na dw贸ch olejowych amortyzatorach, ponadto ka偶de z trzech k贸艂 wyposa偶ono w hamulec tarczowy, a tylne - dodatkowo - w hamulec r臋czny.

Zwrotnica, niezale偶ne przednie zawieszenie i hamulce tarczowe to cechy charakterystyczne MGB Delivery.

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Gara偶 BMW pe艂en motocykli gotowych do odbioru.

W ofercie Gara偶 BMW odnajdziesz fabrycznie nowy b膮d藕 u偶ywany motocykl w doskona艂ym stanie. Wejd藕 i sprawd藕 jak blisko jest Tw贸j wymarzony motocykl BMW.Skorzystaj z atrakcyjnego finansowania w programie BMW 3asy ride

殴r贸d艂em nap臋du tr贸jko艂owca jest czterosuwowy silnik 139FMB o pojemno艣ci 50ccm, znany cho膰by z takich motorower贸w jak Zipp Manic. W tym przypadku zrezygnowano z tradycyjnego sprz臋g艂a, kt贸re zast膮piono automatycznym, a w czteroprze艂o偶eniowej skrzyni zastosowano trzy biegi do przodu oraz wsteczny - to rozwi膮zanie znaj膮 ju偶 np. u偶ytkownicy quad贸w. Z ma艂ych czterok贸艂ek przej臋to tak偶e koncepcj臋 trzymania st贸p na podestach zamiast na podn贸偶kach, jak w klasycznym motorowerze. Ca艂膮 elektryk臋 pojazdu ukryto pod przedni膮 "pak膮", dzi臋ki czemu nie jest nara偶ona na warunki atmosferyczne. Co innego, je艣li chodzi o ram臋, silnik i pozosta艂e elementy motoroweru, kt贸re pozostaj膮 odkryte.

Czy pojazdy AMC Motor znajd膮 si臋 na polskim rynku? Czy jest zapotrzebowanie na tego typu pojazdy? Oraz przede wszystkim, czy znajdzie si臋 polski dystrybutor tych nietypowych motorower贸w u偶ytkowych? Tego dowiemy si臋, by膰 mo偶e, ju偶 w nowym sezonie.

Fot.: AMC Motor
Jaka jest Twoja reakcja?
0%
0%
0%
  • Zdj臋cie profilowe ApRiLiA
    2 grudnia 2011 at 19:27

    Ciekawy sprz臋t ale nie wr贸偶e mu dobrej przysz艂o艣ci

  • Zdj臋cie profilowe marcingrychtol
    3 grudnia 2011 at 12:23

    Ciekawy sprz臋t, widz臋 potencja艂 do jazdy w zimie 馃檪 Nasuwa mi si臋 par臋 pyta艅. Ile to wa偶y? strzelam 偶e gdzie艣 ze 150kg, jak nie wi臋cej. Osi膮gi pewnie znacznie przez to b臋d膮 ograniczone. Drugie pytanie brzmi, czy producent ma wersje z wi臋szym silnikiem, i czy ze wzgl臋du na posiadanie 3 k贸艂 b臋dzie mo偶liwo艣膰 jazdy na prawo jazdy kat. B? Oczywi艣cie B wtedy, kiedy by艂by silnik wi臋kszy ni偶 w motorowerze.

  • Zdj臋cie profilowe MichalWujak
    3 grudnia 2011 at 13:47

    Wa偶y dok艂adnie 143kg, a wi臋c sporo. Niestety przednie zawieszenie troch臋 wa偶y, podobnie jak paka i blacha ryflowana. Z uwagi na trzy biegi to zgaduj臋, 偶e v-max wynosi ok. 50-60km/h. Co do wersji z wi臋kszym silnikiem to nic o tym nie wiadomo, ale taki sam silnik kompletny 125 mo偶na kupi膰 za ok. 500z艂 i mo偶na wtedy wybiera膰, czy zostawi膰 4 biegi i nie mie膰 wstecznego, czy prze艂o偶y膰 tryb z oryginalnego silnika. Pewnie jako pojazd 3-ko艂owy mo偶na zarejestrowa膰 go na B, je偶eli ma wszystkie elementy niezb臋dne do posiadania przez pojazd dwu艣ladowy ;).

    Nawiasem m贸wi膮c ch臋tnie zobaczy艂bym co艣 podobnego ale w wersji typowo do zabawy. Dwa ko艂a z przodu, jedno z ty艂u, bez zb臋dnych element贸w masa wynosi艂aby ok 120kg – z odpowiednim sinikiem mia艂oby to potencja艂 do zabawy latem czy zim膮 :).

  • Zdj臋cie profilowe HugoBoss
    3 grudnia 2011 at 15:22

    Mozna by z tego riksze zrobic.

  • Zdj臋cie profilowe roomcajz
    3 grudnia 2011 at 18:42

    ju偶 widz臋 jak sie w naszym kraju na to rzuc膮… b臋d膮 si臋 w kolejkach zabija膰 偶e u-hu-hu
    w Tajlandii to mo偶e ale u nas- bez szans

  • Zdj臋cie profilowe madi
    3 grudnia 2011 at 18:44

    taka masa i taki s艂abiutki silnik… Kiep艣ciutko…

  • Zdj臋cie profilowe Whistler
    3 grudnia 2011 at 23:44

    Je偶eli idzie o tr贸jko艂owce (z dwoma ko艂ami na przedniej osi), to Piaggio Mp3 jest dla mnie liderem, tylko to nie jest pojazd „pracuj膮cy”. No i ta cena ;P Samochody nowe mo偶na kupi膰 ta艅sze 馃槈

  • Zdj臋cie profilowe dychul
    4 grudnia 2011 at 16:07

    Pami臋tam jako dziecko podobne samor贸bki na bazie silnika WSKi, SHLki i Junaka. Zwykle je藕dzili tymi wynalazkami starsi panowie w bardzo d艂ugich p艂aszczach. Mo偶na ich by艂o spotka膰 na postojach dla taks贸wek baga偶owych. Zwykle realizowali oni ma艂e przeprowadzki lub dostarczali kupiony mebel lub inny gabaryt. Kiedy艣 by艂 deficyt wszystkiego taks贸wek i baga偶owych tak偶e. Niepostrze偶enie znikn臋li oni z krajobrazu Warszawy tak jak trolejbusy, Warszawy, Syrenki, Fiaty 124, 125, 126, 127, 132, Wo艂gi, 呕uki, Nyski, saturatory z „gru藕liczank膮” i wiele innych relikt贸w przesz艂o艣ci. Ja r贸wnie偶 nie wr贸偶臋 temu pojazdowi w tej zabudowie przysz艂o艣ci. Kupienie, wynaj臋cie lub wypo偶yczenie busa jest teraz dziecinnie proste i dost臋pne bez wychodzenia z domu.

  • Zdj臋cie profilowe madi
    4 grudnia 2011 at 16:31

    Dychul trolejbusy nie znikn臋艂y, je偶d偶膮 w Tychach, Lublinie i Gdyni 馃檪