Limitowane Superveloce 98 Edizione Limitata z okazji 80-tych urodzin MV Agusty

Piękne, zjawiskowe, ale skąd wziął się numer 98?

W skrócie
  • Limitowana wersja Superveloce 98 - ale czy faktycznie jest aż tak wyjątkowa?
  • Napędza ją trzycylindrowy silnik o pojemności 798 cm3, który generuje moc 148 KM. Motocykl na sucho wazy jedynie 173 kg!
  • Powstanie jedynie 300 egzemplarzy modelu Superveloce 98, który jest hołdem dla pierwszego silnika, który powstał w 1943 roku

Pomimo tego, że MV Agusta nie jest ogromnym producentem motocykli na masową skalę to zdecydowanie może pochwalić się nie tylko przepiękną historią, ale także fenomenalnymi modelami, które po prostu są wyjątkowe. Pierwszy silnik Włosi opatentowali w 1943 roku, a teraz równo po 80 latach prezentują limitowaną wersję Superveloce.

Producenci motocykli lubią świętować każdy ważny moment z przeszłości i chętnie prezentują kolejne limitowane modele, które rozchodzą się w tempie świeżych bułeczek. Entuzjastów i prawdziwych fanów marek jednośladów nie brakuje, dlatego tak ważne jest też zadbanie o tych klientów, którzy cenią sobie zakup i posiadanie wersji niedostępnych dla wszystkich w salonach. Tym razem swoje 80-lecie świętuje MV Agusta, chociaż co ciekawe, pierwszy motocykl powstał w 1945 roku, jednakże w tym przypadku zalążkiem do stworzenia Superveloce 98 było opatentowanie pierwszego silnika właśnie w 1943 roku.

Historia rozpoczęcia produkcji motocykli przez MV Agustę z pewnością mogłaby się potoczyć zupełnie inaczej, jednakże zaraz po zaprezentowaniu pierwszego silnika i tym samym uruchomienia produkcji, cała fabryka została przejęta przez wojsko. W związku z II Wojną Światową pracę nad pierwszymi jednośladami zostały opóźnione, a historyczna jednostka napędową o pojemności 98 cm3 musiała poczekać do 1945 roku.

Najważniejsze informacje:

  1. Superveloce 98 to limitowany motocykl przygotowany z okazji 80-lecia MV Agusty.
  2. Ten wyjątkowy model to hołd dla pierwszej jednostki napędowej, która powstała w 1943 roku.
  3. Powstanie jedynie 300 egzemplarzy MV Agusta Superveloce 98 Edizione Limitata.

Pojawienie się limitowanej wersji Superveloce o nazwie 98 Edizione Limitata jest zatem nawiązaniem do pierwszego silnika, który ze względu na pojemność nosił dokładnie taką samą nazwę. To właśnie z okazji 80-lecia rozpoczęcia produkcji jednostek napędowych powstała ta wyjątkowa seria motocykli, która zostanie sprzedana w ograniczonej liczbie egzemplarzy.

Sam wybór Superveloce jest dosyć zastanawiający, gdyż nie jest to najmocniejszy motocykl w gamie włoskiego producenta, tak jak było to w przypadku jednostki 98, która co ciekawe, wykorzystywana była również w wyścigach. Superveloce 98 Edizione Limitata posiada bazowy silnik o pojemności 798 cm3, który generuje moc 147 KM. Motocykl na sucho waży jedynie 173 kg. Kierowca do swojej dyspozycji ma cztery mapy silnika – Sport, Race, Rain, Custom. Wyróżniającą, a zarazem niezwykle udaną i piękna cechą jest pojedynczy przedni eliptyczny reflektor, w pełni LED-owy i dodatkowo świecący na żółto, który znajduje się w absolutnie pięknej owiewce. Z przodu znajduje się sportowy widelec upside-down Marzocchi z pełną regulacją napięcia wstępnego i tłumienia, natomiast z tyłu jest amortyzator Sachsa z pełną regulacją. Hamulce to zaciski czterotłoczkowe Brembo Monoblock i dwie tarcze o średnicy 320 mm, a z tyłu pojedyncza tarcza o średnicy 220 mm. Na ekranie TFT o przekątnej 5-cali wyświetlane są wszystkie informacje o motocyklu, a dodatkowo dostępna jest opcja połączenia z telefonem przez Bluetooth i aplikację MVride.

Czy będzie to iście rewolucyjny model limitowany? Niestety nie, gdyż zmiany ograniczają się jedynie do specjalnego malowania w kolorze bordowym, szarą osłoną silnika i białymi detalami uzupełniającymi. Taki wybór jest hołdem, jak i nawiązaniem do lakieru, który posiadał model MV 98. Zgodnie z nazwą będzie to wersja limitowana i powstanie jedynie 300 sztuk Superveloce 98. Szkoda jednak, że producent nie pokusił się o kilka bardziej radykalnych zmian, które z pewnością wpłynęłyby na samą wartość kolekcjonerską tego motocykla.

Ciąg dalszy pod materiałem wideo

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button