KX250F od Kawasaki to dopracowany Motocross, którym to jesteśmy w stanie pokonać nawet najtrudniejsze do zdobycia szlaki. Czterosuwowy silnik o pojemności 250 cm3, chłodzony oczywiście cieczą. Przy tej klasie motocykli to standard.
Sportowy charakter widoczny jest na pierwszy rzut oka zarówno pod względem wizualnym, jak i technicznym. Kawasaki zdecydował się również zredukować masę niektórych elementów, dzięki czemu finalnie model ten waży trochę ponad 100 kilogramów.
- SILNIK:
- Typ silnika - Chłodzony cieczą, 4-suwowy, silnik jednocylindrowy
- Pojemność skokowa silnika - 249 cm³
- Średnica x skok - 77 x 53.6 mm
- Stopień sprężania - 13.7:1
- Układ zaworów - 4 zawory DOHC
- Układ paliwowy - Wtrysk paliwa: Ø 43 mm x 1 (Keihin) z podwójnym wtryskiem
- Zapłon - Digital DC-CDI
- Układ rozruchowy - Główny nożny
- Smarowanie - wymuszone, półsucha miska olejowa
- HAMULCE I ZAWIESZENIE:
- Hamulce, przednie - Tarcza pół-pływakowa, 270 mm, o obrysie falistym. Zacisk: podwójny tłoczek
- Hamulce, tylne - Pojedyncza tarcza 240 mm, o obrysie falistym. Zacisk: jednotłoczkowy
- Zawieszenie, przednie - Widelec teleskopowy odwrócony, 48 mm, przedni Separate Function Fork (SFF), typ 2. Tłumienie odbicia: 20-stopniowe. Napięcie wstępne sprężyny: 40-stopniowe
- Zawieszenie, tylne - Nowy Uni-Trak. Tłumienie dobicia: 19-stopniowe (z niską prędkością), 4-obroty (z dużą prędkością). Tłumienie odbicia: 22-stopniowe. Napięcie wstępne sprężyny: w pełni regulowane
- OSIĄGI:
- Przełożenie - 5-biegowa
- Przeniesienie napędu - Łańcuch
- Sprzęgło - Mokre wielotarczowe, manualne
- RAMA I WYMIARY:
- Typ ramy - Obwód, aluminium
- Ślad - 126 mm
- Skok zawieszenia, przednie - 310 mm
- Skok zawieszenia, tylne - 310 mm
- Opona, przednia - 80/100-21 51M
- Opona, tylna - 100/90-19 57M
- Kąt skrętu L/P - 42° / 42°
- Dł x Szer x Wys - 2,170 x 820 x 1,265 mm
- Rozstaw osi - 1,475 mm
- Prześwit pod pojazdem - 320 mm
- Pojemność zbiornika paliwa - 6.4 litrów
- Wysokość siedzenia - 940 mm
- Masa pojazdu gotowego do użytku - 104.5 kg