125 ccm
Aktualnie czytasz:
Junak 711 125: Czy 7.6 KM w skuterze wystarczą do sprawnego przemieszczania się po mieście?
0

Czy na skuterze 125 można stracić prawo jazdy? Sprawdzałem i wbrew deklarowanej przez producenta prędkości maksymalnej i względnie niewielkiej mocy można na liczniku zobaczyć dość zaskakujące wartości.

Podmiotem lirycznym dziś jest Junak 711 125 o którym miałem okazję Wam już opowiadać poprzednim razem. W skrócie – jest to 125 zamknięte w nadwoziu trzysetki. Duże koła, sprężyste zawieszenie, spora kanapa, dużo miejsca na nogi i masa 145 kg. Takie gabaryty w połączeniu z niespełna 8 koniami nie zapowiadają motyli w brzuchu. Jednak po wjechaniu w miasto, a potem obrzeża trochę się zdziwiłem. W sensie, nie chce mi się trochę wierzyć w dane katalogowe, bo 711 pomimo wagi naprawdę sprawnie rozpędza się do sześćdziesiątki. Technikalia mówią też o 85 km/h prędkości maksymalnej, tymczasem ja rozpędziłem się powyżej setki. Co prawda po ucięciu sobie lekkiej drzemki, ale jednak. Oczywiście wszystko wokół mówi, że to nie jest prędkość przelotowa, obrotomierz ociera się o czerwone pole, a silnik ociera pot z czoła będąc naprawdę głośnym. Jednak nie czuję wibracji pod tyłkiem nawet na progu bólu jednostki. Nie mniej odpowiadając na główne pytanie – tak, da się na tym pozbyć prawka w mieście.

Mimo to skuter prowadzi się pewnie, także w zakrętach i widać, że jest to konstrukcja przystosowana do większych jednostek napędowych. Patrzę tutaj głównie przez pryzmat nie wielkości samego skutera, a chyba najbardziej wydajności hamulców. Są dwie tarcze, jest CBS i nie narzekam na skuteczność układu.

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

Bądź oryginalny i wyróżnij się na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, duże koła. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i potężna doza komfortu zarówno podczas jazdy po mieście, jak również wszędzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spełnij swoje marzenia o nowym Junaku. Już za 8 799 PLN.

Junak 711 to nie skuter, którym będziemy uprawiać tylko turystykę na obwodnicy. Istotna jest zwrotność i zwinność pomiędzy samochodami. Balans jest dobry, szerokość nie przeraża, czuję się pewnie. Początkującym jednak zalecam dozę nieśmiałości względem Junaka. To nie rower, ani hulajnoga. Pokora bardzo wskazana.

W kwestii komfortu miejskich wojaży – nie jest to tanie i tandetne zawieszenie. Z tyłu są dwa regulowane amortyzatory, przednie lagi mają duży zakres pracy. W połączeniu z szerokimi i dużymi kołami mamy komfort pokonywania nierówności. Do tego jest duża kanapa, obszerna podłoga, podparcie i dobrze wyprofilowana kierownica. Ja przy 184 wzrostu jestem zrelaksowany i jeszcze zostaje mi dużo miejsca na kolana.

 
Czytaj
REKLAMA

UNIWERSALNE KUFRY BOCZNE. KOMPLET ZA 529,00 zł. Darmowa wysyłka

Uniwersalne motocyklowe kufry boczne ADV wraz ze stelażami w zestawie. Wykonane z lekkiego, wytrzymałego i odpornego na uderzenia polipropylenu. Posiadają elementy odblaskowe. Zamykane na zamek. Dwa kluczyki w komplecie. Wysyłka w 24h.

Tyle wrażeń z jazdy nowym Junakiem 711. Obejrzyjcie koniecznie także wideo na którym opowiadam o pierwszych wrażeniach wizualnych.

 

Szczegóły
Dane techniczne

POJEMNOŚĆ
125 CM³
RODZAJ SILNIKA
CZTEROSUWOWY
ZASILANIE SILNIKA
WTRYSK PALIWA
PRĘDKOŚĆ MAKSYMALNA
85 KM/H
MOC
7,6 KM
WAŁEK WYRÓWNOWAŻAJĄCY
ROZRUCH
ELEKTRYCZNY I NOŻNY
HAMULEC PRZÓD
TARCZOWY HYDRAULICZNY
HAMULEC TYŁ
TARCZOWY HYDRAULICZNY
ROZMIAR OPONY PRZÓD
120 / 80 - 14
ROZMIAR OPONY TYŁ
130 / 60 - 13
WYMIAR DŁ. / SZER. / WYS. ( MM )
2150 / 785 / 1325
MASA WŁASNA
146 KG
DOPUSZCZALNE OBCIĄŻENIE
150 KG
WYSOKOŚĆ SIEDZISKA ( MM )
760
POJEMNOŚĆ ZBIORNIKA PALIWA
13 L
ILOŚĆ MIEJSC
2
DOSTĘPNE KOLORY
BRĄZOWY, GRAFITOWY, NIEBIESKI

Jaka jest Twoja reakcja?
Super!
20%
Interesujące
30%
heh...
20%
Że co?
0%
Grrrr!
10%
Smutne
20%