Czy na skuterze 125 można stracić prawo jazdy? Sprawdzałem i wbrew deklarowanej przez producenta prędkości maksymalnej i względnie niewielkiej mocy można na liczniku zobaczyć dość zaskakujące wartości.
Podmiotem lirycznym dziś jest Junak 711 125 o którym miałem okazję Wam już opowiadać poprzednim razem. W skrócie – jest to 125 zamknięte w nadwoziu trzysetki. Duże koła, sprężyste zawieszenie, spora kanapa, dużo miejsca na nogi i masa 145 kg. Takie gabaryty w połączeniu z niespełna 8 koniami nie zapowiadają motyli w brzuchu. Jednak po wjechaniu w miasto, a potem obrzeża trochę się zdziwiłem. W sensie, nie chce mi się trochę wierzyć w dane katalogowe, bo 711 pomimo wagi naprawdę sprawnie rozpędza się do sześćdziesiątki. Technikalia mówią też o 85 km/h prędkości maksymalnej, tymczasem ja rozpędziłem się powyżej setki. Co prawda po ucięciu sobie lekkiej drzemki, ale jednak. Oczywiście wszystko wokół mówi, że to nie jest prędkość przelotowa, obrotomierz ociera się o czerwone pole, a silnik ociera pot z czoła będąc naprawdę głośnym. Jednak nie czuję wibracji pod tyłkiem nawet na progu bólu jednostki. Nie mniej odpowiadając na główne pytanie – tak, da się na tym pozbyć prawka w mieście.
Mimo to skuter prowadzi się pewnie, także w zakrętach i widać, że jest to konstrukcja przystosowana do większych jednostek napędowych. Patrzę tutaj głównie przez pryzmat nie wielkości samego skutera, a chyba najbardziej wydajności hamulców. Są dwie tarcze, jest CBS i nie narzekam na skuteczność układu.
Junak 711 to nie skuter, którym będziemy uprawiać tylko turystykę na obwodnicy. Istotna jest zwrotność i zwinność pomiędzy samochodami. Balans jest dobry, szerokość nie przeraża, czuję się pewnie. Początkującym jednak zalecam dozę nieśmiałości względem Junaka. To nie rower, ani hulajnoga. Pokora bardzo wskazana.
W kwestii komfortu miejskich wojaży – nie jest to tanie i tandetne zawieszenie. Z tyłu są dwa regulowane amortyzatory, przednie lagi mają duży zakres pracy. W połączeniu z szerokimi i dużymi kołami mamy komfort pokonywania nierówności. Do tego jest duża kanapa, obszerna podłoga, podparcie i dobrze wyprofilowana kierownica. Ja przy 184 wzrostu jestem zrelaksowany i jeszcze zostaje mi dużo miejsca na kolana.
Tyle wrażeń z jazdy nowym Junakiem 711. Obejrzyjcie koniecznie także wideo na którym opowiadam o pierwszych wrażeniach wizualnych.
- POJEMNOŚĆ
- 125 CM³
- RODZAJ SILNIKA
- CZTEROSUWOWY
- ZASILANIE SILNIKA
- WTRYSK PALIWA
- PRĘDKOŚĆ MAKSYMALNA
- 85 KM/H
- MOC
- 7,6 KM
- WAŁEK WYRÓWNOWAŻAJĄCY
- ROZRUCH
- ELEKTRYCZNY I NOŻNY
- HAMULEC PRZÓD
- TARCZOWY HYDRAULICZNY
- HAMULEC TYŁ
- TARCZOWY HYDRAULICZNY
- ROZMIAR OPONY PRZÓD
- 120 / 80 - 14
- ROZMIAR OPONY TYŁ
- 130 / 60 - 13
- WYMIAR DŁ. / SZER. / WYS. ( MM )
- 2150 / 785 / 1325
- MASA WŁASNA
- 146 KG
- DOPUSZCZALNE OBCIĄŻENIE
- 150 KG
- WYSOKOŚĆ SIEDZISKA ( MM )
- 760
- POJEMNOŚĆ ZBIORNIKA PALIWA
- 13 L
- ILOŚĆ MIEJSC
- 2
- DOSTĘPNE KOLORY
- BRĄZOWY, GRAFITOWY, NIEBIESKI