125 ccm
Aktualnie czytasz:
Junak 711 125: Czy 7.6 KM w skuterze wystarczą do sprawnego przemieszczania się po mieście?
0

Czy na skuterze 125 można stracić prawo jazdy? Sprawdzałem i wbrew deklarowanej przez producenta prędkości maksymalnej i względnie niewielkiej mocy można na liczniku zobaczyć dość zaskakujące wartości.

Podmiotem lirycznym dziś jest Junak 711 125 o którym miałem okazję Wam już opowiadać poprzednim razem. W skrócie – jest to 125 zamknięte w nadwoziu trzysetki. Duże koła, sprężyste zawieszenie, spora kanapa, dużo miejsca na nogi i masa 145 kg. Takie gabaryty w połączeniu z niespełna 8 koniami nie zapowiadają motyli w brzuchu. Jednak po wjechaniu w miasto, a potem obrzeża trochę się zdziwiłem. W sensie, nie chce mi się trochę wierzyć w dane katalogowe, bo 711 pomimo wagi naprawdę sprawnie rozpędza się do sześćdziesiątki. Technikalia mówią też o 85 km/h prędkości maksymalnej, tymczasem ja rozpędziłem się powyżej setki. Co prawda po ucięciu sobie lekkiej drzemki, ale jednak. Oczywiście wszystko wokół mówi, że to nie jest prędkość przelotowa, obrotomierz ociera się o czerwone pole, a silnik ociera pot z czoła będąc naprawdę głośnym. Jednak nie czuję wibracji pod tyłkiem nawet na progu bólu jednostki. Nie mniej odpowiadając na główne pytanie – tak, da się na tym pozbyć prawka w mieście.

Mimo to skuter prowadzi się pewnie, także w zakrętach i widać, że jest to konstrukcja przystosowana do większych jednostek napędowych. Patrzę tutaj głównie przez pryzmat nie wielkości samego skutera, a chyba najbardziej wydajności hamulców. Są dwie tarcze, jest CBS i nie narzekam na skuteczność układu.

 
Czytaj
REKLAMA

Przetestuj wymarzony motocykl na TRIUMPH MOTORCYCLES FESTIVAL 2019

Atrakcje Triumph Motorcycle Festival 2019:

  • 19 i 20.09.2019 – Motowycieczki (cena: 299 zł)
  • 21.09.2019 – Triumph Motorcycle Festival:
    • jazdy testowe Triumph
    • grill
    • 20% rabatu na odzież

Junak 711 to nie skuter, którym będziemy uprawiać tylko turystykę na obwodnicy. Istotna jest zwrotność i zwinność pomiędzy samochodami. Balans jest dobry, szerokość nie przeraża, czuję się pewnie. Początkującym jednak zalecam dozę nieśmiałości względem Junaka. To nie rower, ani hulajnoga. Pokora bardzo wskazana.

 
Czytaj
REKLAMA

WYPRZEDAŻ! SHELL ADVANCE AX7 4T 10W 40 teraz za 25,90 PLN

Zapewnia doskonałe smarowanie w najbardziej ekstremalnych warunkach pracy. Doskonała czystość tłoków. Wysoka ochrona silników i skrzyń biegów. Przewyższa specyfikacje: API - SM i JASO MA2.

W kwestii komfortu miejskich wojaży – nie jest to tanie i tandetne zawieszenie. Z tyłu są dwa regulowane amortyzatory, przednie lagi mają duży zakres pracy. W połączeniu z szerokimi i dużymi kołami mamy komfort pokonywania nierówności. Do tego jest duża kanapa, obszerna podłoga, podparcie i dobrze wyprofilowana kierownica. Ja przy 184 wzrostu jestem zrelaksowany i jeszcze zostaje mi dużo miejsca na kolana.

Tyle wrażeń z jazdy nowym Junakiem 711. Obejrzyjcie koniecznie także wideo na którym opowiadam o pierwszych wrażeniach wizualnych.

 

Szczegóły
Dane techniczne

POJEMNOŚĆ
125 CM³
RODZAJ SILNIKA
CZTEROSUWOWY
ZASILANIE SILNIKA
WTRYSK PALIWA
PRĘDKOŚĆ MAKSYMALNA
85 KM/H
MOC
7,6 KM
WAŁEK WYRÓWNOWAŻAJĄCY
ROZRUCH
ELEKTRYCZNY I NOŻNY
HAMULEC PRZÓD
TARCZOWY HYDRAULICZNY
HAMULEC TYŁ
TARCZOWY HYDRAULICZNY
ROZMIAR OPONY PRZÓD
120 / 80 - 14
ROZMIAR OPONY TYŁ
130 / 60 - 13
WYMIAR DŁ. / SZER. / WYS. ( MM )
2150 / 785 / 1325
MASA WŁASNA
146 KG
DOPUSZCZALNE OBCIĄŻENIE
150 KG
WYSOKOŚĆ SIEDZISKA ( MM )
760
POJEMNOŚĆ ZBIORNIKA PALIWA
13 L
ILOŚĆ MIEJSC
2
DOSTĘPNE KOLORY
BRĄZOWY, GRAFITOWY, NIEBIESKI

Jaka jest Twoja reakcja?
Super!
18%
Interesujące
36%
heh...
18%
Że co?
0%
Grrrr!
9%
Smutne
18%