Junak 711 125: Czy 7.6 KM w skuterze wystarczą do sprawnego przemieszczania się po mieście?

Czy na skuterze 125 można stracić prawo jazdy? Sprawdzałem i wbrew deklarowanej przez producenta prędkości maksymalnej i względnie niewielkiej mocy można na liczniku zobaczyć dość zaskakujące wartości.

Podmiotem lirycznym dziś jest Junak 711 125 o którym miałem okazję Wam już opowiadać poprzednim razem. W skrócie – jest to 125 zamknięte w nadwoziu trzysetki. Duże koła, sprężyste zawieszenie, spora kanapa, dużo miejsca na nogi i masa 145 kg. Takie gabaryty w połączeniu z niespełna 8 koniami nie zapowiadają motyli w brzuchu. Jednak po wjechaniu w miasto, a potem obrzeża trochę się zdziwiłem. W sensie, nie chce mi się trochę wierzyć w dane katalogowe, bo 711 pomimo wagi naprawdę sprawnie rozpędza się do sześćdziesiątki. Technikalia mówią też o 85 km/h prędkości maksymalnej, tymczasem ja rozpędziłem się powyżej setki. Co prawda po ucięciu sobie lekkiej drzemki, ale jednak. Oczywiście wszystko wokół mówi, że to nie jest prędkość przelotowa, obrotomierz ociera się o czerwone pole, a silnik ociera pot z czoła będąc naprawdę głośnym. Jednak nie czuję wibracji pod tyłkiem nawet na progu bólu jednostki. Nie mniej odpowiadając na główne pytanie – tak, da się na tym pozbyć prawka w mieście.

Mimo to skuter prowadzi się pewnie, także w zakrętach i widać, że jest to konstrukcja przystosowana do większych jednostek napędowych. Patrzę tutaj głównie przez pryzmat nie wielkości samego skutera, a chyba najbardziej wydajności hamulców. Są dwie tarcze, jest CBS i nie narzekam na skuteczność układu.

Junak 711 to nie skuter, którym będziemy uprawiać tylko turystykę na obwodnicy. Istotna jest zwrotność i zwinność pomiędzy samochodami. Balans jest dobry, szerokość nie przeraża, czuję się pewnie. Początkującym jednak zalecam dozę nieśmiałości względem Junaka. To nie rower, ani hulajnoga. Pokora bardzo wskazana.

W kwestii komfortu miejskich wojaży – nie jest to tanie i tandetne zawieszenie. Z tyłu są dwa regulowane amortyzatory, przednie lagi mają duży zakres pracy. W połączeniu z szerokimi i dużymi kołami mamy komfort pokonywania nierówności. Do tego jest duża kanapa, obszerna podłoga, podparcie i dobrze wyprofilowana kierownica. Ja przy 184 wzrostu jestem zrelaksowany i jeszcze zostaje mi dużo miejsca na kolana.

Tyle wrażeń z jazdy nowym Junakiem 711. Obejrzyjcie koniecznie także wideo na którym opowiadam o pierwszych wrażeniach wizualnych.

 

  • POJEMNOŚĆ
  • 125 CM³
  • RODZAJ SILNIKA
  • CZTEROSUWOWY
  • ZASILANIE SILNIKA
  • WTRYSK PALIWA
  • PRĘDKOŚĆ MAKSYMALNA
  • 85 KM/H
  • MOC
  • 7,6 KM
  • WAŁEK WYRÓWNOWAŻAJĄCY
  • ROZRUCH
  • ELEKTRYCZNY I NOŻNY
  • HAMULEC PRZÓD
  • TARCZOWY HYDRAULICZNY
  • HAMULEC TYŁ
  • TARCZOWY HYDRAULICZNY
  • ROZMIAR OPONY PRZÓD
  • 120 / 80 - 14
  • ROZMIAR OPONY TYŁ
  • 130 / 60 - 13
  • WYMIAR DŁ. / SZER. / WYS. ( MM )
  • 2150 / 785 / 1325
  • MASA WŁASNA
  • 146 KG
  • DOPUSZCZALNE OBCIĄŻENIE
  • 150 KG
  • WYSOKOŚĆ SIEDZISKA ( MM )
  • 760
  • POJEMNOŚĆ ZBIORNIKA PALIWA
  • 13 L
  • ILOŚĆ MIEJSC
  • 2
  • DOSTĘPNE KOLORY
  • BRĄZOWY, GRAFITOWY, NIEBIESKI

Leszek Śledziński

Emerytowany dziennikarz motoryzacyjny portalu Jednoślad.pl

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button