Honda CB1100X: plotki dotyczące nowego sport tourera Hondy. Opinie, zdjęcia - Opinie, Forum i Dane Techniczne Jednoślad.pl

Honda CB1100X: plotki dotyczące nowego sport tourera Hondy. Opinie, zdjęcia

W sieci pojawiły się informacje jakoby Honda szykowała się do opracowania nowego modelu, który mógłby w niedalekiej przyszłości zastąpić Hondę CBF 1000. Oczywiście to tylko plotki, ale wiele wskazuje na to, że taki ruch mógłby mieć sens. Czy możemy się spodziewać Hondy CB1100X w nowej odsłonie?

W dzisiejszych czasach naprawdę trudno jest bazować na sprawdzonych informacjach dotyczących nowych motocykli - tym bardziej jeśli nie prezentuje ich najbardziej zainteresowana strona, a więc producent motocykla. Wynika to z tego, że w sieci aż roi się od uzdolnionych osób, które swoimi niezwykle realistycznymi rysunkami czy renderami podsycając atmosferę. Własnie dlatego większość tego typu historii należy ignorować. Jednak kiedy napotykasz na TAKIE zdjęcia i to TAKIEGO motocykla, to wiedz, że coś się dzieje!

Honda CB1100X

 

REKLAMA

Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

Bądź oryginalny i wyróżnij się na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, duże koła. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i potężna doza komfortu zarówno podczas jazdy po mieście, jak również wszędzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spełnij swoje marzenia o nowym Junaku. Już za 9 199 PLN.

Trzeba przyznać, że ten render wygląda bardzo realistycznie i korzysta, co tu dużo gadać, ze sprawdzonych i już istniejących rozwiązań. W ramie znajduje się silnik znany z Hondy CRF 1100L Africa Twin, co może w pewien sposób być gwarantem sukcesu. Spora moc, niezła dynamika, możliwość zastosowania skrzyni DCT i świetna charakterystyka to tylko niektóre atuty tej jednostki. Jeśli dodamy do tego ciekawy, nawiązujący do... no właśnie, wygląd to gdyby ten sprzęt wszedł do sprzedaży, to mogłoby się okazać, że jest to hit sprzedażowy.

Honda CB1100X. Powiew zmian?

Oczekiwania wobec tego motocykla byłyby przecież spore, bo w drzewie genealogicznym Honda CB1100X (pamiętajmy również o istnieniu klasycznego nakeda, Hondy CB 1100 EX), mogłaby zastąpić właśnie poczciwą CBF 1000, jednakże tutaj dochodzimy do rozdroża. CBF 1000 była motocyklem czterocylindrowym, więc charakter silnika był zupełnie inny. Kolejna sprawa to wygląd, ten sprzęt zdecydowanie bardziej nawiązuje do nieco zapomnianego już modelu CBX 1000 - szczególnie w czarnym malowaniu (charakterystyczny czerwony pasek), ale to dobrze - fajnie, że mówimy tu o pewnym przełamaniu schematów.

Honda CB 1100X

Ze zdjęć możemy wywnioskować, że designerzy Hondy postarali się (o ile mówimy o faktycznych renderach Hondy). Przednie lampy nawiązują do modelu CBR 650 R co jest niewątpliwym ukłonem w kierunku sportu. Przechodzą one w bardzo surową i genialną w swojej prostocie owiewkę i wysoką szybę. Motocykl osadzony jest na zawieszeniu upside/down w osi przedniej oraz na klasycznym amortyzatorze centralnym w osi tylnej. Wygląd motocykla oraz wielkość zadupka raczej wskazuje na to, że pasażer będzie rzadkim gościem na tym sprzęcie.

Honda CB 1100X. Klasa sport tourer rośnie w siłę!

CB 1100X miałby być sport tourerem, a więc motocyklem sportowym, przystosowanym do szeroko pojętych podróży. Kufry boczne, akcesoria turystyczne, podgrzewane manetki o dobra ochrona przed wiatrem mogłyby być niewątpliwym atutem tego sprzętu. Obecnie na rynku możemy obserwować coraz więcej tego typu maszyn co bardzo cieszy. Yamaha ma swojego Tracera 900 czy od przyszłego sezonu Tracera 9, z kolei BMW posiada w swoim katalogu F 900 XR oraz S 1000 XR. Nie zapominajmy również o Suzuki i ich kultowym GSX-S 1000F!

Czy w niedalekiej przyszłości możemy spodziewać się oficjalnych informacji na ten temat? Tego nie wiemy, jednakże przeciekami pochwaliła się japońska witryna AutoBy, która znana jest z z publikowania przecieków dotyczących motocykli. Gdyby informacje się potwierdziły, to jesteśmy prawie pewni, że Honda sprawiłaby wielu motocyklistom szeroki uśmiech na buziach.

 

 

Inne publikacje na ten temat:

2 opinii

  1. Jeżeli ma zastąpić Hondę CBF 1000 to nie z tym mułowatym silnikiem R2. W tej klasie motocykli taki silniczek nie ma racji bytu. Sportowy turystyk to motocykl o mocy rzędu 150-200 km i koniecznie w R4 lub V4. Przy takiej konkurencji (Kawasaki H2SX, Kawasaki Ninja1000SX, BMW1000, BMW 1025, GSX-F1000) taki motocykl byłby skazany na brak zainteresowania klientów. Co innego gdyby za bazę posłużył nowy „Blady”..

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Back to top button