Aktualnie czytasz:
Suzuki GSX-S 1000F: Czy motocykl sportowy mo偶e by膰 wygodny?

Znam wielu motocyklist贸w, kt贸rzy z czasem przesiedli si臋 z motocykli sportowych na sprz臋ty reprezentuj膮ce inne kategorie. Najcz臋stszym z powod贸w takiej decyzji okazywa艂 si臋 niedostatek w kwestii komfortu podczas codziennej jazdy. Decyzja o przesiadce by艂a tym 艂atwiejsza, 偶e obecnie bardziej uniwersalne motocykle potrafi膮 oferowa膰 wcale nie gorsze w艂a艣ciwo艣ci ni偶 motocykle typowo sportowe sprzed dekady. Jak w tej kwestii prezentuje si臋 Suzuki GSX-S 1000F?聽

呕eby na sporcie by艂o w miar臋 wygodnie podczas jazdy, to trzeba nim jecha膰 z odpowiednio wysok膮 pr臋dko艣ci膮. Wtedy nap贸r powietrza na tu艂贸w bikera pozwala odci膮偶y膰 nadgarstki z utrzymywania ci臋偶aru cia艂a. R贸wnie偶 posk艂adane jak szwajcarski scyzoryk nogi szybko potrafi膮 zacz膮膰 wo艂a膰 o przerw臋. C贸偶, motocykle sportowe s膮 tak tworzone, by dawa膰 maksimum "performensu", nie komfortu. Technologie na szcz臋艣cie ewoluuj膮 i to, co do niedawna by艂o zarezerwowane wy艂膮cznie dla wyczynowych maszyn, dost臋pne jest obecnie w znacznie bardziej uniwersalnych konstrukcjach. Dzi臋ki temu konstruktorzy mog膮 tworzy膰 motocykle zdecydowanie bardziej przyjazne w codziennym u偶ytkowaniu, niekoniecznie rezygnuj膮c z ich rekreacyjnych mo偶liwo艣ci czy temperuj膮c zanadto charakter. Czy to ma w艂a艣nie miejsce w przypadku GSX-S-a?

GSX-S1000F 2020. Motocykl idealny?

 

Wiele wskazuje na to, 偶e Suzuki GSX-S 1000F jest w艂a艣nie takim motocyklem. Maria偶 sportowych gen贸w i zdroworozs膮dkowego podej艣cia do ergonomii wypada w jego wypadku zadziwiaj膮co udanie. W dodatku GSX-S jest motocyklem nieoczywistym, co w mojej opinii tylko podnosi jego walory. Dlaczego nieoczywistym? Poniewa偶 jego wygl膮d i wra偶enie jakie sprawia na pierwszy rzut oka nie zapowiadaj膮, 偶e mo偶e mie膰 tak wiele do zaoferowania.

 
Czytaj
REKLAMA

NOWY MOTOCYKL BMW R 18.

Nowy R 18 si臋ga do naszej historii oraz ikonicznych cech, kt贸re konsekwentnie rozwijali艣my przez lata. Rezultat: pe艂en charakteru z cruiser z najwi臋kszym silnikiem typu bokser, jaki kiedykolwiek zbudowali艣my i ponadczasowymi elementami designu, takimi jak np. bia艂a podw贸jna linia w R 18 First Edition.

Wilk w owczej sk贸rze?

GSX-S 1000 w wersji F z pewno艣ci膮 pasuje do tego okre艣lenia. Kr膮g艂o艣ci jego nadwozia, mimo, 偶e tworz膮 bardzo zwart膮 bry艂臋, nie wygl膮daj膮 zbyt agresywnie. Czy ten motocykl mo偶e si臋 podoba膰? Oczywi艣cie mo偶e, cho膰 wi臋kszo艣ci z fan贸w sprz臋t贸w sportowych zajmie to pewnie d艂u偶sz膮 chwil臋, by odkry膰 o co chodzi艂o osobom odpowiedzialnym za jego design. To tak偶e sk艂ada si臋 na nieoczywisto艣膰 tej maszyny.

呕eby jednak odkry膰 pe艂ni臋 warto艣ci GSX-S-a, zdecydowanie trzeba obejrze膰 ten motocykl nie z odleg艂o艣ci, a zza kierownicy. I to podczas jazdy. Bez tego nie b臋dziesz w stanie doceni膰 jego potencja艂u. Sportowe geny widoczne s膮 wtedy na ka偶dym kroku.

 
Czytaj
REKLAMA

KUFER MOTOCYKLOWY VBOX ZA 172,51 PLN. Ekspresowa wysy艂ka.

Uniwersalny kufer聽motocyklowy 29L ze zintegrowanym odblaskiem. Komplet wraz z podstaw膮 do 艂atwej instalacji.

Sport w innym wydaniu

Za nap臋d w tym sprz臋cie odpowiada wyrwana z Gixxera K5 czterocylindrowa jednostka, stworzona do wyczynu. Mo偶e wyrwana to nie najlepsze okre艣lenie, bo litrowy piec, zanim trafi艂 w ram臋 GSX-S-a 1000, przeszed艂 spor膮 modernizacj臋. Zmieniono skok i odchudzono t艂oki, zmodyfikowano wa艂ki rozrz膮du i uk艂ad zasilania z podw贸jnymi przepustnicami. Ca艂kowicie nowy uk艂ad wydechowy otrzyma艂 system regulacji przep艂ywu spalin. Dzi臋ki temu czysto sportowy potencja艂 K5-ki zosta艂 przekuty w wi臋ksz膮 przydatno艣膰 w warunkach ulicznej jazdy i kr臋cenia si臋 po pozamiejskich winklach. Efekt jest tak, 偶e GSX-S ci膮gnie mocno ze znaczniej ni偶szych obrot贸w i robi to na ka偶dym biegu. To, co nie uda艂o si臋 Yamasze w modelu FZ1, to wychodzi znacznie lepiej. Mamy nie tylko maksymaln膮 moc na poziomie 150 KM, co w praktyce oznacza niewyczerpywaln膮 ilo艣膰 mocy w warunkach ulicznych. Co jednak wa偶niejsze, mamy niemal w ka偶dym momencie dost臋p do pot臋偶nego momentu obrotowego, kt贸ry daje mn贸stwo frajdy z jazdy. Trzeba tylko uwa偶a膰 i bardzo cz臋sto zerka膰 na wskazania nieco za ma艂ego, a przez to nie do ko艅ca grzesz膮cego czytelno艣ci膮 wy艣wietlacza. GSX-S 1000 bardzo lubi szybk膮 jazd臋, a w warunkach autostradowych naprawd臋 ci臋偶ko jest si臋 zmusi膰 do przestrzegania dozwolonej pr臋dko艣ci.

Z drugiej strony warto zaznaczy膰, 偶e ogromny potencja艂 silnika idzie w parze z ekologi膮. Nie my艣limy tutaj tylko o wy艣rubowanych normach emisji spalin, ale r贸wnie偶 o spalaniu. Oczywi艣cie, ten "potw贸r"聽lubi 艂ykn膮膰, je艣li da si臋 mu odpowiednio w palnik. W ko艅cu czym艣 trzeba nakarmi膰 konie mechaniczne i niutonometry. Ale je艣li wybierzesz si臋 w d艂u偶sz膮 podr贸偶, w trakcie kt贸rej postawisz na spokojniejsza jazd臋, to silnik potrafi si臋 zadowoli膰 mniej ni偶聽sze艣cioma litrami paliwa na 100 km.

W 艣lad za nap臋dem idzie podwozie. Wydajne hamulce, regulowane zawieszenie i daj膮ca z艂oty 艣rodek geometria. Pozwala to nie tylko nad膮偶y膰 reszcie konstrukcji za nap臋dem, ale tak偶e cieszy膰 si臋 jego mo偶liwo艣ciami d艂u偶ej. Co znaczy 鈥瀌艂u偶ej鈥? Ka偶dy kto zap臋dzi艂 si臋 w turystyk臋 motocyklem sportowym wie, 偶e d艂u偶sza jazda na sporcie wymaga mniejszych lub wi臋kszych po艣wi臋ce艅 i zazwyczaj cz臋stszych pit-stop贸w na rozprostowanie ko艣ci. Efekt bywa taki, 偶e dotarcie ulicznym bolidem do celu mo偶e zabra膰 wi臋cej czasu ni偶 na bardziej wygodnej maszynie. Je艣li nie jeste艣 hardkorem, to docenisz znacznie bardziej neutraln膮 pozycj臋, mniejsze ugi臋膰 kolan i prost膮 kierownic臋. Co wa偶ne, tutaj nadal mo偶na z艂o偶y膰 si臋 za szyb膮 nie wygl膮daj膮c jednocze艣nie jak osoba wychylaj膮ca si臋 za barierk臋 balkonu, by podgl膮dn膮膰 s膮siad贸w z do艂u. 200-300 km na raz? Na GSX-S-ie to 偶aden problem. Szyba i przednia owiewka ca艂kiem nie藕le, jak na ten segment, odchyla strug臋 powietrza, a cztery litery maj膮 ca艂kiem wygodnie.

Track day na GSX-S-ie? Bez problemu. Mo偶e sportowo-turystyczny litr nie jest tak bardzo zwinny jak l偶ejsze sporty, ale silnik i podwozie pozwalaj膮 na 艣wietn膮 zabaw臋 tak偶e na torze. Pomaga w tym dobrze zestrojona kontrola trakcji, kt贸ra przy takim potencjale pieca ma cz臋sto pe艂ne r臋ce roboty.

Sport czy komfort?

GSX-S 1000, zw艂aszcza w wersji F 鈥 wyposa偶onej w dodatkowe owiewki, okazuje si臋 by膰 bardzo uniwersalnym motocyklem. Nie zawiod膮 si臋 na nim fani generowanej przez sportowe motocykle adrenaliny, nie braknie na nim miejsca nawet ros艂ym motocyklistom, a dalsze przeloty nie b臋d膮 stanowi膰 偶adnego problemu. Nie lubi臋 u偶ywa膰 s艂owa 鈥漦ompromis鈥, bo mimowolnie kojarzy si臋 z rezygnacj膮 z czego艣. W tym wypadku jednak rezygnujesz z niewielu aspekt贸w motocykla sportowego, kt贸re i tak dla wi臋kszo艣ci motocyklist贸w okazuj膮 si臋 nieprzydatne na ulicach, a zyskujesz za to ca艂kiem sporo praktyczno艣ci i komfortu. To zdroworozs膮dkowe podej艣cie przek艂ada si臋 na spore pok艂ady potencja艂u i rado艣ci z jazdy. Bez zb臋dnej napinki.

Tytu艂em ko艅ca warto doda膰, 偶e jesie艅 jest wbrew pozorom ca艂kiem niez艂膮 por膮 na zakup nowego motocykla. Nowy sprz臋t na przysz艂y sezon mo偶na wyrwa膰 teraz taniej. Suzuki rozpocz臋艂o w艂a艣nie akcj臋 wyprzeda偶ow膮, w kt贸rej mo偶ecie dorwa膰 nowe motocykle (nie tylko GSX-S 1000F) w jeszcze lepszych cenach i ca艂膮 mas膮 gratis贸w. W艂a艣nie dlatego namawiamy Was do odwiedzenia strony importera i sprawdzenia "co w trawie piszczy".

Pe艂na oferta wyprzeda偶owa motocykli Suzuki

Jaka jest Twoja reakcja?
75%
0%
25%

Podziel si臋 opini膮

lub