Czterokrotny wzrost rejestracji motocykli 125 ccm: Statystyki sprzedaży motocykli i motorowerów 09.2015

Sezonowy trend sprzedaży nowych motocykli o pojemności do 125 ccm nadal jest widoczny w najnowszym raporcie PZPM. Licząc rok do roku w sezonie 2015 (styczeń – wrzesień) zarejestrowano o 387,7% więcej jednośladów niż analogicznym okresie 2014.

Zauważalna jest zmiana na podium liderów. Do grona pierwszej trójki awansował Zipp. Drugi w kolejności nadal pozostaje Junak, a na czele marka Romet. W czasie 9 miesięcy roku 2015 ogółem zarejestrowano ponad 15 000 nowych motocykli i skuterów segmentu 125 ccm. Jak na polskie warunki jest to niespotykana dotąd skala.

 

  Nowe MOTOCYKLE – ranking marek wg DCC – 2015 narastająco
  Pojemność silnika Marka Styczeń-Wrzesień
  2015 2014 Zmiana
r/r
2015
Udział %
2014
Udział %
 
  <=125cm3 ROMET MOTORS 4312 1048 311,5%    
    JUNAK 3772 491 668,2%    
    ZIPP 1033 181 470,7%    
    pozostałe marki 6022 1384 335,1%    
  <=125cm3 Suma   15139 3104 387,7% 74,1% 37,3%

 

Klasa 125 wpływają także na statystyki sprzedaży nowych motocykli ogółem. 74% rejestrowanych jednośladów stanowiły te, które można prowadzić na prawo jazdy B.

 

Nowe* MOTOCYKLE – ranking marek – 2015 narastająco
Pozycja Marka Styczeń-Wrzesień
2015 Udział % 2014 Udział % % Zmiana
1 ROMET MOTORS 4572 22,4% 1490 17,9% 206,8%
2 JUNAK 3825 18,7% 553 6,7% 591,7%
3 YAMAHA 1806 8,8% 1101 13,2% 64,0%
4 HONDA 1385 6,8% 833 10,0% 66,3%
5 KYMCO 1049 5,1% 424 5,1% 147,4%
6 ZIPP 1033 5,1% 269 3,2% 284,0%
7 BMW 992 4,9% 871 10,5% 13,9%
8 SUZUKI 580 2,8% 413 5,0% 40,4%
9 KTM 552 2,7% 401 4,8% 37,7%
10 KAWASAKI 551 2,7% 493 5,9% 11,8%
RAZEM 1-10 16345 80,0% 6848 82,4% 138,7%
POZOSTAŁE MARKI 4084 20,0% 1466 17,6% 178,6%
RAZEM 20429 100% 8314 100% 145,7%

 

Bez zmian pozostaje spadkowy trend rejestracji nowych motorowerów i skuterów 50 ccm. Zmiany legislacyjne skuteczne odwodzą polskiego klienta od zakupu małolitrażowego jednośladu. Spadek jest gwałtowny i zauważalny i nadal oscyluje na poziomie -33%.

Nowe MOTOROWERY – ranking marek – 2015 narastająco
Pozycja Marka Styczeń-Wrzesień
2015 Udział % 2014 Udział % % Zmiana
1 ROMET MOTORS 9253 37,04% 14245 38,15% -35,0%
2 ZIPP 4224 16,91% 4141 11,09% 2,0%
3 JUNAK 3957 15,84% 4532 12,14% -12,7%
4 TOROS 1162 4,65% 4089 10,95% -71,6%
5 TAOTAO 997 3,99% 1294 3,47% -23,0%
6 KYMCO 738 2,95% 997 2,67% -26,0%
7 WONJAN 638 2,55% 1201 3,22% -46,9%
8 FERRO 524 2,10% 421 1,13% 24,5%
9 WANGYE 348 1,39% 602 1,61% -42,2%
10 LONGJIA 318 1,27% 597 1,60% -46,7%
RAZEM 1-10 22159 88,7% 32119 86,0% -31,0%
POZOSTAŁE MARKI 2820 11,3% 5220 14,0% -46,0%
RAZEM 24979 100% 37339 100% -33,1%
Źródło: analizy PZPM na podstawie danych CEP, MSW
UWAGA:* przyjęto – nowe motorowery tj. bez daty pierwszej rejestracji za granicą i nie starsze niż 3 lata

Ciąg dalszy pod materiałem wideo

Leszek Śledziński

Emerytowany dziennikarz motoryzacyjny portalu Jednoślad.pl

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zobacz jeszcze
Close
Back to top button