Niejedna i niejeden z dzisiejszych dorosłych motocyklistek i motocyklistów marzył w młodości swej czasie o takim motocyklu. Część z nas, która miała możliwość stawiania pierwszych motocyklowych kroków na małej crossówce wie, ile radości i nauki potrafią dać takie sprzęty. Oto nowości Hondy dla najmłodszych adeptów jazdy po bezdrożach na sezon 2023.
W ofercie motocyklowej dywizji marki Honda nie zabrakło sprzętów arcyważnych, czyli tych, dzięki którym może chyba w najlepszy możliwy sposób zaszczepić motocyklowego bakcyla kolejnym pokoleniom.Są niewielkie motocykle crossowe, które pozwolą nie tylko na stawianie pierwszych kroków za keirownicą jednośladu z silnikiem, ale także roziwjania się i zdobywania coraz większych umiejętności w panowaniu nad mechanicznym koniem.
Honda CRF125F 2023: idealny wstęp w świat zawodów motocrossowych
Pierwszym z odświeżonych motocykli crossowych dla najmłodszych ma być CRF125F. Ten sprzęt gwarantuje radość z jazdy dzięki dobrym osiągom, a wyglądem nawiązuje do jego większych braci startujących w zawodach motocrossowych. Model ten stanowi idealny etap przejściowy dla młodych motocyklistów, którzy przesiadają się z mniejszych crossówek dla najmłodszych, na większe, bardziej wyczynowe maszyny. CRF125F na rok 2023 dostępny jest zarówno w wersji standardowej, jak i w wersji ‘Big Wheel’ – dla wyższych kierowców. Ponadto otrzymał on nową kolorystykę, dzięki której w jeszcze większym stopniu kojarzy się z większymi modelami – CRF250R i CRF450R.
Honda CRF125F 2023; główne cechy:
- Podwójna stalowa rama
- Konwencjonalny widelec teleskopowy 41 mm z przodu
- Zawieszenie na wahaczu typu Pro-Link
- Koło przednie 17cali (19 cali „ Big Wheel’”) z pojedynczą tarczą hamulcową 220 mm
- Nadwozie w stylu CRF450R
- Wysokość siedzenia: 739/785 mm (‘Big Wheel’)
- Czterobiegowa przekładnia dopasowana do szerokiego zakresu mocy
- Silnik SOHC o pojemności 124,9 cm3 zapewniający płynną i niezawodną pracę
- Elektronicznie sterowany układ wtrysku paliwa Keihin gwarantujący liniowe dostarczanie mocy
- Wygodny elektryczny rozrusznik
W modelu CRF125F zastosowano podwójną stalową ramę, której konstrukcja jest wzorowana na architekturze ramy modeli motocrossowych CRF250R i CRF450R, dzięki czemu osiągnięto odpowiednią równowagę między sztywnością, a elastycznością.
Honda CRF125F 2023; dane techniczne:
CRF125F / CRF125F ‘BIG WHEEL’ |
SILNIK |
Typ |
SOHC, chłodzony powietrzem, dwuzaworowy, czterosuwowy, jednocylindrowy 25º |
Pojemność skokowa |
124,9 cm3 |
Średnica x skok tłoka |
52,4 x 57,9 mm |
Stopień sprężania |
9.0:1 |
SYSTEM PALIWOWY |
Zasilanie |
Wtrysk paliwa |
Zbiornik paliwa |
4,5 l (z rezerwą) |
INSTALACJA ELEKTRYCZNA |
Rozrusznik |
Elektryczny i nożny |
UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU |
Typ sprzęgła |
Mokre wielopłytkowe |
Typ skrzyni biegów |
4-biegowa skrzynia manualna |
Przeniesienie napędu |
Łańcuch 13T/46T / 13T/49T |
RAMA |
Typ |
Stalowa |
PODWOZIE |
Wymiary (dł. x szer. x wys.) |
1770 x 739 x 1000 mm / 1857 x 769 x 1069 mm |
Rozstaw osi |
1219 mm / 1255 mm |
Kąt pochylenia kolumny |
27°30’ |
Wyprzedzenie |
81 mm / 94 mm |
Wysokość siedziska |
739 mm / 785 mm |
Prześwit |
211 mm / 267 mm |
Masa własna |
87,99 kg / 90,27 kg |
ZAWIESZENIE |
Przód |
Konwencjonalny widelec teleskopowy 13,2 cm skoku / 16,8 cm skoku |
Tył |
Pojedynczy amortyzator 13,97 cm skoku / 16,8 cm skoku |
KOŁA |
Przód |
Aluminiowe szprychowe |
Tył |
Aluminiowe szprychowe |
Opona przednia |
70/100-17 / 10/100-19 |
Opona tylna |
90/100-14 / 90/100-16 |
HAMULCE |
Przód |
Hydrauliczne, pojedyncza tarcza 220 mm |
Tylne |
Bęben |
Honda CRF110F 2023: gdy zaczniesz porządnie ogarniać
Dzięki sprawdzonej trwałości i osiągom przyjaznym dla młodych motocyklistów, CRF110F doskonale odzwierciedla dumne dziedzictwo — sięgające prawie czterdziestu lat wstecz do legendarnego XR75 – czterosuwowych, w pełni wyposażonych motocykli trialowych dla najmłodszych. W erze nowoczesności oznacza to czysty wtrysk paliwa Keihin, a także bezsprzęgłową, czterobiegową półautomatyczną przekładnię i elektryczny rozruch za pomocą przycisku.
Przyjazna młodemu kierowcy ergonomia i niskie położenie siedzenia sprawia, że CRF110F okazuje się idealnym kolejnym etapem edukacji po przesiadce z CRF50F. CRF110F ma dwuramienną stalową ramę i – podobnie jak jego mniejszy brat – wzmocniony wahacz, zapewniające doskonałą równowagę pomiędzy sztywnością i komfortem. Widelec teleskopowy o skoku 9,9 cm daje pewność działania, a pojedynczy amortyzator tylny dba o przewidywalne pokonywanie nierówności z dobrą kontrolą i minimalnym dobiciem.
Przeczytaj też:
Honda XL1000 Varadero jako motocykl używany: Ciągle w cieniu Hondy Africa Twin. Czy słusznie?
Regulowany ogranicznik otwarcia przepustnicy pozwala w znacznym stopniu dostosować dostępne osiągi do umiejętności motocyklisty.
Honda CRF110F 2023; główne cechy:
- Podwójna stalowa rama i wzmocniony wahacz
- Konwencjonalny widelec teleskopowy
- Nadwozie w stylu CRF450R
- Wysokość siedzenia zaledwie 657 mm
- Dynamiczny i niezawodny jednocylindrowy silnik o pojemności 109 cm3
- Elektronicznie sterowany układ wtrysku paliwa Keihin zapewniający liniowe dostarczanie mocy
- Regulowany ogranicznik otwarcia przepustnicy
- Płynnie pracująca 4-biegowa przekładnia
- Wygodny, elektryczny rozrusznik
Czterobiegowa przekładnia modelu CRF110F, współpracująca z łatwym w użyciu automatycznym sprzęgłem, znacznie upraszcza obsługę. Wygodny rozrusznik elektryczny, nie jest jedynym sposobem uruchamiania silnika, kierowca ma do dyspozycji rozrusznik nożny jako rozwiązanie dodatkowe.
Honda CRF110F 2023; dane techniczne:
|
Honda CRF50F 2023: małe jest piękne – małe może dużo!
Nie ma lepszego modelu, który zapoznałby dzieci ze sztuką jazdy na motocyklu, niż CRF50F. Ta „kieszonkowych” rozmiarów maszyna jest wyposażona w pełen energii, niezawodny, czterosuwowy chłodzony powietrzem silnik o pojemności 49 cm3 i automatyczne sprzęgło. 10-calowe koła i nisko umieszczone siedzenie wzbudzają zaufanie młodych jeźdźców, którzy dopiero zaczynają kolekcjonować wrażenia składające się na motocyklową przygodę życia. Model na rok 2023 otrzymuje nową kolorystykę, by wierniej przypominać swoich dorosłych braci CRF250R i CRF450R.
Dzięki przyjaznej dzieciom ergonomii i niskiemu położeniu siedzenia, CRF50F okazuje się niezwykle łatwy do opanowania przez początkujących kierowców. Stalowa rama i wzmocniony wahacz zapewniają doskonałą równowagę pomiędzy wytrzymałością i sprężystością struktury. Odwrócony widelec teleskopowy o skoku 9,4 cm daje pewność działania, a pojedynczy amortyzator tylny zapewnia przewidywalne i przyjemne prowadzenie. Sprężyny i amortyzatory są dobrane pod kątem optymalnego komfortu i tłumienia nierówności.
Koła w rozmiarze 10 x 2,5 cala mają po 28 szprych, piasty wykonano z odlewanego ciśnieniowo aluminium, a na obręcze założono szerokie opony terenowe, zapewniające doskonałą zwrotność i płynną jazdę.
Hamulce bębnowe z przodu i z tyłu gwarantują wystarczającą siłę hamowania.
CRF50F z dumą eksponuje swoje szlachetne pochodzenie. Wygląd wzorowany na modelu CRF450R, wąskie siedzenie o szerokości 11 cm, wąski zbiornik paliwa i siedzenie na wysokości zaledwie 548 mm są gwarancją doskonałego komfortu i mobilności dla szerokiego grona młodych adeptów jazdy na motocyklu.
Honda CRF50F 2023; główne cechy:
- Stalowa rama i wzmocniony wahacz
- Odwrócony widelec teleskopowy
- Szprychowe koła w rozmiarze 10 x 2,5, zapewniające doskonałą zwrotność i komfort jazdy
- Nadwozie w stylu CRF450R
- Siedzenie na wysokości zaledwie 548 mm
- Pełen energii i niezawodny jednocylindrowy silnik o pojemności 49 cm3
- 11-milimetrowy gaźnik przeponowy zapewniający doskonałą informację zwrotną i reakcję na zmiany położenia manetki przepustnicy
- Regulowany ogranicznik otwarcia przepustnicy
- Automatyczny krzywkowy napinacz łańcucha rozrządu
- Płynnie pracująca 3-biegowa przekładnia
Kierownica zaprojektowana w motocrossowym stylu otrzymała miękkie ochraniacze i wysokiej jakości uchwyty ułatwiające kontrolowanie motocykla. Składane, ząbkowane podnóżki zapewniają pewne oparcie nawet na błotnistych szlakach, a plastikowe błotniki są mocne i wytrzymałe.
Honda CRF50F 2023; dane techniczne:
SILNIK | |
Typ | SOHC, chłodzony powietrzem, dwuzaworowy, czterosuwowy, jednocylindrowy |
Pojemność skokowa | 49 cm3 |
Średnica x skok tłoka | 39,0 x 41,4 mm |
Stopień sprężania | 10.0:1 |
SYSTEM PALIWOWY | |
Zasilanie | 11-milimetrowy gaźnik przeponowy |
Zbiornik paliwa | 3,8 l (z rezerwą) |
INSTALACJA ELEKTRYCZNA | |
Rozrusznik | Nożny |
UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU | |
Typ sprzęgła | Automatyczne |
Typ skrzyni biegów | 3-biegowa skrzynia manualna |
Przeniesienie napędu | Łańcuch |
RAMA | |
Typ | Stalowa |
PODWOZIE | |
Wymiary (dł. x szer. x wys.) | 1298 x 581 x 775 mm |
Rozstaw osi | 912 mm |
Kąt pochylenia kolumny | 25° |
Wyprzedzenie | 32 mm |
Wysokość siedziska | 548 mm |
Prześwit | 152 mm |
Masa własna | 50,34 kg |
ZAWIESZENIE | |
Przód | Odwrócony widelec teleskopowy 9,4 cm skoku |
Tył | Pojedynczy amortyzator 6,9 cm skoku |
KOŁA | |
Przód | Aluminiowe szprychowe |
Tył | Aluminiowe szprychowe |
Opona przednia | 2,5 x 10 |
Opona tylna | 2,5 x 10 |
HAMULCE | |
Przód | Bęben |
Tylne | Bęben |