Aktualnie czytasz:
Przepisy: Sygnalizacja manewrów na rondzie

Na polskich drogach przybywa rond, ale wciąż nie wszyscy kierowcy wiedzą, jak się na nich poruszać. Teorii na temat tego, jak sygnalizować skręt i kiedy włączać kierunkowskaz jest bardzo wiele.

Z roku na rok na popularności zyskują skrzyżowania z ruchem okrężnym. Jednak brak jednego standardowego modelu ronda sprawia, że właściwe i poprawne sygnalizowanie wykonywanych na nim manewrów jest bardzo trudne. Nie pomagają też przepisy, które dość ogólnie określają to, kiedy i jaki kierunkowskaz należy włączyć. Dlatego warto trzymać się zasady „im więcej tym lepiej”. Jest też kilka podstawowych prawideł, które pomogą bezpiecznie poruszać się po rondach.

 
Czytaj
REKLAMA

Kup motocykl Triumph i zyskaj do 25%

Wyprzedaż Triumph w ramach akcji Używany Gwarantowany. Skontaktuj się z autoryzowanym dealerem i kup sprawdzony motocykl z niewielkim przebiegiem bez ryzyka. Skorzystaj także ze specjalnych rabatów w ramach wyprzedaży nowych motocykli z rocznika 2019.

 
Czytaj
REKLAMA

Torba motocyklowa Junak. Kup teraz

Jesteś fanem marki Junak i szukasz uniwersalnej torby, którą możesz zabierać ze sobą wszędzie gdzie tylko zechcesz.

Jaka jest Twoja reakcja?
Super!
0%
Interesujące
100%
heh...
0%
Że co?
0%
Grrrr!
0%
Smutne
0%
12 Komentarze
1 2
  • Zdjęcie profilowe
    23 czerwca 2015 at 20:25

    Bo to – jak na Radosława – zgaduj, zgadula, który pas gdzie cię poprowadzi. Zamiejscowy ma przesrane :-)))
    http://grafik.rp.pl/g4a/1070094,569425,9.jpg

  • MrErdek1
    8 czerwca 2016 at 23:56

    Czytam i podziwiam radosną twórczość polskich kierowców którzy nie dość, że nie wiedzą co to jest „skrzyżowanie o ruchu okrężnym” to nie zdają sobie sprawy z tego, że RONDO może ale wcale nim być nie musi. Na dodatek mylą „skrzyżowanie” w rozumieniu zasad ruchu opisane w art. 2.10 p.r.d. z jednopoziomowym „skrzyżowaniem” dróg publicznych w rozumieniu obiektu infrastruktury drogowej o którym jest mowa w ustawie o drogach publicznych i dla którego określono wymagania techniczne i użytkowe aktem wykonawczym do ustawy Prawo budowlane. Tylko w tym rozporządzeniu jest mowa o RONDACH jako skanalizowanych skrzyżowaniach dróg publicznych co nie ma związku z ustawą Prawo o ruchu drogowym w którym jest mowa o „skrzyżowaniach” rozumianych jako miejsce na drodze w związku z obowiązującymi w tym miejscu zasadami ruchu.