125 ccm
Aktualnie czytasz:
20 minut jazdy na Piaggio Medley S ABS 125 2016: #50 Szybcy i Wolni Vlog
0

Piaggio Medley S ABS 125 to kolejny miejski skuter, kt贸ry w tym tygodniu trafi艂 do Jedno艣lad.pl. Dzi艣 20 minut jazdy na tym sprz臋cie i sporo o parametrach technicznych. Jutro poka偶emy Wam z bliska design tej maszyny.

Pierwsze kilometry na聽Piaggio Medley S ABS 125 to odkrywanie opcji start-stop, kt贸ra osobi艣cie przypad艂a mi do gustu. Prawd臋 m贸wi膮c w nosie mam to czy dzi臋ki temu skuter spali te 0.00001 L na setk臋 mniej. Podoba mi si臋 to, 偶e w okolicy panuje cisza i silnik nie emituje szkodliwych substancji do otoczenia. Co wa偶ne - jednostka nap臋dowa nie jest uruchamiana rozrusznikiem, a za po艣rednictwem samego alternatora. Dzi臋ki temu wybudzenie silnika jest bezszelestne i pozbawione wibracji. Dzia艂a to naprawd臋 rewelacyjnie.

Sama jednostka to nowy silnik Piaggio iGet. Posiada ponad 12 KM, wtrysk paliwa i ch艂odnic臋 cieczy. Ten zestaw sprawnie rozp臋dza si臋 do 115 km/h. To niez艂y wynik jak na tak ma艂o aerodynamiczny skuter.

Jazda jest komfortowa - pozycja na maszynie krzese艂kowa i wysoka. Zawieszenie z ty艂u posiada 5 stopni regulacji. Przednie lagi dzia艂aj膮 w du偶ym zakresie i w aksamitny spos贸b po艂ykaj膮 nier贸wno艣ci. Kanapa te偶 niczego sobie - szeroka i komfortowa. Z czasem jednak mia艂em wra偶enie, 偶e z niej spadam.

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

B膮d藕 oryginalny i wyr贸偶nij si臋 na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, du偶e ko艂a. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i pot臋偶na doza komfortu zar贸wno podczas jazdy po mie艣cie, jak r贸wnie偶 wsz臋dzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spe艂nij swoje marzenia o nowym Junaku. Ju偶 za 9 199 PLN.

Ogromny plus za hamulce. System nie zna kompromis贸w. Zw艂aszcza, 偶e obie tarcze s膮 uzbrojone w system ABS. Co istotne聽Piaggio Medley S ABS 125 nie ma sk艂onno艣ci do nurkowania przy szybkim wytracaniu pr臋dko艣ci.

Balans聽Piaggio Medley S ABS 125 jest dobry. Skuter dobrze zachowuje si臋 艂ukach i przy du偶ych pr臋dko艣ciach. Plus za bak w pod艂odze, kt贸ry nie do艣膰, 偶e oszcz臋dza miejsce pod kanap膮 to jeszcze obni偶a 艣rodek ci臋偶ko艣ci.

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Gara偶 BMW pe艂en motocykli gotowych do odbioru.

W ofercie Gara偶 BMW odnajdziesz fabrycznie nowy b膮d藕 u偶ywany motocykl w doskona艂ym stanie. Wejd藕 i sprawd藕 jak blisko jest Tw贸j wymarzony motocykl BMW.Skorzystaj z atrakcyjnego finansowania w programie BMW 3asy ride

A propos schowk贸w. Du偶o przestrzeni znajdziecie pod kanap膮. Dwa p贸艂otwarte kaski zmieszcz膮 si臋 bez problemu. Pod kierownic膮 z kolei jest miejsce na dokumenty i telefon. Obowi膮zkow膮 ju偶 pozycj膮 jest z艂膮cze USB. Fajne jest to, 偶e podczas jazdy mo偶emy pod艂adowa膰 smartfona, albo wyprowadzi膰 przew贸d do nawigacji. Na t臋 jest miejsce na akcesoryjnej szybie.

Cze艣膰, tutaj Leszek. Jestem w samym sercu Warszawy. Stoj臋 na 艣wiat艂ach z wy艂膮czonym silnikiem. Piaggio Medley 125, dzi艣 testowany, wyposa偶ony w system Start-Stop, kt贸ry wy艂膮cza jednostk臋 nap臋dow膮 wtedy, kiedy nie musi ona pracowa膰 i w艂a艣nie w takich warunkach jak teraz silnik mo偶e by膰 w pe艂ni wy艂膮czony, o czym m贸wi mi 艣wiec膮ca si臋 lampka. Oczywi艣cie ten system mo偶na wy艂膮czy膰, jednak偶e po co go wy艂膮cza膰, je偶eli to dzia艂a i to dobrze dzia艂a. Silnik teraz zosta艂 w艂膮czony, uruchomiony, ale bez udzia艂u rozrusznika. Jest to tak cwane rozwi膮zanie, 偶e silnik jest uruchamiany za po艣rednictwem alternatora. Dzi臋ki temu jest on uruchamiany bez szmeru, bez 偶adnego niepokoj膮cego d藕wi臋ku, bez zb臋dnych wibracji. Ten silnik tak jakby by艂 zapauzowany, a potem odpauzowany. Chyba takiego sformu艂owania mog臋 u偶y膰. Medley 125 to jest mo偶na powiedzie膰 takie rozwini臋cie Liberty, na kt贸rym ostatnio je藕dzili艣my. Troch臋 wi臋kszy sprz臋t, troch臋 lepiej wyposa偶ony, oferuj膮cy troch臋 lepszy komfort jazdy, jednak偶e ten mianownik nadal zostaje ten sam, czyli skuter typowo miejski, kto艣 m贸g艂by powiedzie膰, 偶e propozycja propozycja nieco dla krawaciarzy, ale trudno jest si臋 nie zgodzi膰 z tym sformu艂owaniem, poniewa偶 wysoka, krzese艂kowa pozycja, du偶e ko艂a, 16 i 14 cali, wi臋ksze oczywi艣cie na przodzie. Ten sprz臋t tak jakby zaprasza do podr贸偶owania po centrum miasta, do za艂atwiania wielu r贸偶nych spraw na przyk艂ad w centrum Warszawy i w innych miejscach, gdzie s膮 ogromne korki, gdzie trudno jest zaparkowa膰 zwyk艂y samoch贸d i on w tej roli sprawdza si臋 wr臋cz rewelacyjnie. Jest 艣wietnie wywa偶ony. Nawet zbiornik paliwa zosta艂 umieszczony w pod艂odze, czyli bardzo nisko ziemi, a nie, jak to bywa w wi臋kszo艣ci przypadk贸w takich skuter贸w pod kanap膮. Dzi臋ki temu ten dodatkowy balans w postaci paliwa znajduje si臋 bardzo nisko i te偶 oszcz臋dza miejsce, kt贸re mo偶emy wykorzysta膰 na przestrze艅 baga偶ow膮. Tutaj mamy dosy膰 du偶y baga偶nik, kt贸ry pomie艣ci jeden pe艂ny kask i jednego Jeta. To sporo. Mo偶emy dokupi膰 dedykowany kufer w kolorze do Medley, kt贸ry po pierwsze fajnie wygl膮da, a po drugie zapewnia dodatkowe miejsce i wtedy mo偶emy na przyk艂ad baga偶nik pod siedzeniem wykorzysta膰 do przewo偶enia torby z laptopem, bo ona si臋 tutaj zmie艣ci bez najmniejszego problemu i w taki spos贸b doje偶d偶a膰 do pracy, czy na inne spotkania, na kt贸re wreszcie przestaniemy si臋 sp贸藕nia膰, dzi臋ki zakupowi 125'tki. Moim zdaniem jest to dosy膰 fajna inwestycja. Oczywi艣cie, jak to przysta艂o na produkt klasy Premium nie jest tanio, bo musimy zap艂aci膰 za Medley 14 000 z艂otych i to w promocji. Normalna cena jest w okolicach 15 000 z艂otych, nawet nieco wi臋cej, ale sprz臋t jest tego wart, poniewa偶 du偶o takich nowoczesnych rozwi膮za艅, du偶o r贸偶nego rodzaju zabieg贸w stylistycznych, kt贸re sprawiaj膮, 偶e ten motocykl naprawd臋 dobrze wygl膮da. Jest zachowany w takim charakterze uni-sex, czyli wydaj臋 mi si臋, 偶e facet dobrze na nim wygl膮da. Dobrze b臋dzie si臋 r贸wnie偶 prezentowa艂a jaka艣 dostojna pani i co wa偶ne 鈥 pani nie b臋dzie mia艂a problemu z opanowaniem tej maszyny. Mamy tutaj 12,2 KM, kt贸re naprawd臋 s膮 takie narywiste. To dzia艂a w po艂膮czeniu ze 140 kg masy w艂asnej tego skutera. To nie jest du偶o jak na pojazd tej wielko艣ci, z tym wyposa偶eniem, jak na pojazd, kt贸ry jest ch艂odzony ciecz膮. Co ciekawe 鈥 ch艂odnica znajduje si臋 nie na froncie, a na profilu, w miejscu, w kt贸rym zazwyczaj s膮 wentylatory w skuterach, tutaj znajduj臋 si臋 ma艂a ch艂odniczka, kt贸ra bardzo skutecznie odprowadza ciep艂o. Mamy na desce rozdzielczej osobne, specjalnie dedykowane wskazanie temperatury i ta temperatura nigdy nie przekracza za艂o偶onych przez konstruktor贸w 90 stopni Celsiusza. Dzi臋ki temu te偶 skuter ca艂y czas ma tak膮 sam膮 dynamik臋 bez wzgl臋du na to, czy ja go cioram po drodze ekspresowej, jak to mia艂o miejsce wczoraj. Wczoraj jecha艂em nim obwodnic膮 Warszawy i przez chwil臋 A2 przez godzin臋 praktycznie z manetk膮 przekr臋con膮 do oporu i nie odczuwa艂em jaki艣 spadk贸w dynamiki. Tutaj jeszcze trzeba pami臋ta膰, 偶e w tym silniku nowej generacji zatytu艂owanym Iget mamy tak偶e wtrysk paliwa, kt贸ry ma skutecznie ogranicza膰 spalanie i te偶 nieco podnosi膰 dynamik臋. Skuter wed艂ug specyfikacji producenta spala nieco ponad 2 litry, 2,1. Ja wczoraj wykr臋ci艂em 2,4 na tej ekspres贸wce, obwodnicy, wi臋c wynik jest naprawd臋 dobry jak na kogo艣, kto wa偶y tak jak ja 96 kg. W mie艣cie to spalanie mo偶e by膰 mniejsze i to du偶o mniejsze, ni偶 na takiej obwodnicy, bo tutaj musicie zwr贸ci膰 uwag臋, 偶e nie ca艂y czas korzystamy z pe艂nej mocy tego skutera. Mamy dodatkowo ten wspomniany system Start-Stop, kt贸rego jestem fanem wr臋cz. Jego dzia艂anie bardzo mi si臋 podoba. Tak samo podobaj膮 mi si臋 reakcj臋 ludzi, kt贸rzy maj膮 otwarte okna i s艂ysz膮, 偶e ten silnik ga艣nie i bezszelestnie si臋 uruchamia. Naprawd臋 rewelacyjnie zosta艂o to zrobione.

Jaka jest Twoja reakcja?
100%
0%
0%