Aktualnie czytasz:
Ustawianie zaworów w skuterze i motorowerze 4T
20

Regulacja zaworów, przez wielu pomijana, ma bardzo duże znaczenie. Zawory regulujemy, gdy istnieją problemy z odpaleniem, spadają osiągi skutera, oraz rekomenduje się okresowo (co ok. 4000-5000 km)

Czy warto regulować zawory samodzielnie? Tak,  jeśli ktoś nie poddaje się podczas mycia filtra powietrza i przy innych prostych czynnościach, może zawory ustawić samodzielnie. Potrzebny będzie szczelinomierz, klucz 8 i dobrze chęci. Pamiętaj! Taka przyjemność, jak ustawienie zaworów w serwisie kosztuje 60zł-120zł, a usługa trwa tylko około 30min.
Jak tego dokonać, analizując każdy krok:

1. Odkręcamy obudowę magneta (śrubki zaznaczone, proszę się nie sugerować brakiem reszty plastików i wentylatora)

2. Ważne: Ustawiamy magneto jak na zdjęciu, tzn. pozycja „T” przy tym wypuście.

3. Odkręcamy 4 śrubki od pokrywy głowicy i wyjmujemy ową pokrywkę (u mnie to bardzo trudne przez widoczną cześć ramy)

4. Po zdjęciu pokrywy mamy taki widok. Na zdjęciu zaznaczono zawór ssący.

5. A tu mamy zawór wydechowy (czyli bliżej wydechu)

6. Wałek rozrządu MUSI mieć otwory tak jak na zdjęciu. Jeśli nie ma, robimy jeden obrót magnetem i powinno być dobrze. Jeśli nie można tak ustawić koła gdy mamy pozycję „T” na magnecie, to znaczy, że rozrząd się przestawił

7. Tę nakrętkę odkręcamy do regulacji zaworów, a zawór regulujemy widocznym kwadracikiem. Zawór ssący ustawiamy na dość ścisłe 0.05mm-0.06mm, natomiast wydechowy na te same wartości ale luźniej. Zawór wydechowy musi być luźniejszy, aby nie strzelał z wydechu.

8. Szczelinomierz wkładamy w sposób pokazany na zdjęciu (nie sugeruj się wartością)

Jeśli wszystko zrobiliśmy jak należy, składamy w odwrotnej kolejności i jedziemy sprawnym skuterkiem wydać gdzieś zaoszczędzone 60-120 złotych. Powodzenia!

Fot.: Vezyr/SXC/Narraku
Jaka jest Twoja reakcja?
Super!
59%
Interesujące
24%
heh...
12%
Że co?
6%
Grrrr!
0%
Smutne
0%
O autorze
Zdjęcie profilowe Vezyr
Vezyr
20 Komentarze