Honda Varadero 125: Najlepszy motocykl 125 ccm wszech czasów?

Chociaż Honda Varadero 125 swoją premierę miała już 13 lat temu, bo w 2001 roku, w naszym kraju dopiero teraz ma szansę zyskać popularność. Ustawa o prawie jazdy kat. B pozwalająca na kierowanie motocyklami do 125ccm z pewnością rozrusza rynek 125ątek, a co za tym idzie, skieruje zainteresowanie również na małe Varadero.

Turystyczna 125ątka od Hondy to swoisty ewenement w tym segmencie. Przede wszystkim niewiele jest na rynku tej klasy turystycznych motocykli z silnikiem w układzie V. Większość stanowią małe choppery i cruisery, jak Virago 125 czy Shadow 125 albo sportowo-turystyczne w osobie Hyosunga GTR 125. Varadero 125 daje nam zupełnie nowe możliwości. Nie każdy przecież musi lubić styl cruisera czy sporta. Chcesz pojechać na wycieczkę za miasto, zjechać z utwardzonej drogi i zaznać trochę off-roadu? Mała Honda będzie dla Ciebie idealna. Zapewni przy tym wygodę jazdy niespotykaną w innych motocyklach, za sprawą komfortowo zestrojonego zawieszenia. W końcu to młodsza siostra znanego i cenionego Varadero 1000, które cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem motocyklowych turystów.

Silnik 125 ccm w układzie V zapewnia świetną dynamikę i sporo momentu przy stosunkowo niskich obrotach (10 Nm przy 8500 obr/min). Maksymalna moc 15 KM jest wystarczająca przy masie motocykla gotowego do jazdy (169 kg). Prędkość maksymalna jest zadziwiająco duża jak na 125 ccm – 120 km/h! Nieźle, biorąc pod uwagę tak mały silnik. Przyspieszenie od 0-100 km/h zajmuje Varadero  8,3 sekundy, co jest wynikiem jak najbardziej przyzwoitym. Zawieszenie to także mocny punkt Varadero 125, za które motocykl zbiera pochlebne opinie. Z przodu znajdziemy klasyczne teleskopy olejowe, za to z tyłu zastosowano system Pro-Link, z możliwością ustawienia napięcia wstępnego sprężyny, co także jest miłym ukłonem w stronę użytkownika.

Turystyczna 125ątka Hondy pali tylko 3,3 l/100km co jest wynikiem bardzo dobrym. Zawdzięczamy to m.in. elektronicznemu wtryskowi paliwa, który bardzo precyzyjnie dawkuje paliwo. Warto wspomnieć, że od 2007 roku zestaw wskaźników wzbogacił się o wskaźnik paliwa, czego we wcześniejszych wersjach zdecydowanie brakowało. Honda Varadero 125 to na pewno motocykl wyróżniający się z tłumu podobnych 125ątek. Czy to motocykl wszech czasów? Każdy musi sam odpowiedzieć sobie na to pytanie i po prostu przejechać się na Varadero.

Andrzej Zaborowski

Redaktor serwisu Skuterowo.com

Inne publikacje na ten temat:

13 opinii

  1. Do usera “pawelecm”: mylisz się kolego, wynik trochę ponad 8 sekund do setki jest spokojnie do osiągnięcia. Zwracam ci jednak uwagę, że małe Viaderko ożywa dopiero po osiągnięciu 6,5-7 tysięcy obrotów, możesz ją spokojnie kręcić nawet do 10 tysięcy, naprawdę nic jej nie będzie 🙂 To nie teoria, jeżdżę Viaderkiem z 2007 na wtrysku, od dawna, wiem co mówię, po prostu masz przyzwyczajenie jazdy jakimś Romecikiem (bez urazy, to całkiem fajne jeździdełka) albo jeździsz na codzień autem diesel i boisz się wysokich obrotów…

  2. Motocykl rewelacyjny w tej klasie, rasowa Honda udana do bólu, w podstanie już wygląd super, ale można ją dopieścić: mechanicznie :O) ??? i stylowo: kufy/stelaż ,gmole/halogeny, osłona silnika,lepsza szyba, itp.
    Jak na takiego “kurczaka” to jest to motocykl “bajka”
    Prędkość 100 km/h. spokojnie, oczywiście nie przez 500 km, ale to jest V więc :))
    Naprawdę nie ma się czego wstydzić, wypasione wiaderko 125 robi niesamowite wrażenie :O))))na inne MOTO.
    Tylko cena :O(( ale coś za coś, to jest “klasa” maszyna.

  3. ABSOLUTNIE NIE JEST WARTE TEJ CENY-PATRZ 8-13 TYS ZŁ! ZA MODEL UZYWANY I 10-O LETNI.CZYM TO VARADERO JEST LEPSZE OD NOWEGO ROMETA?POMIJAJAC WYGLAD KTÓRY ZRESZTA I TAK JEST KWESTIA GUSTU?ZE VARADERO POJEDZIE 120 KM/H CZYLI DE FAKTO O 10-15 KM/H SZYBCIEJ OD ROMETA !MAŁO TEGO SPALANIE NA POZIOMIE 3,5 L-DO 4 LITRÓW TO JUZ ABSOLUTNIE ZA DUŻO! PRAKTYCZNIE TOYOTA AYGO Z SILNIKIEM 1,0 SPALI TYLE A TO JEST SAMOCHÓD!JAK KTOS JEZDZI NA WYCIECZKE RAZ W NIEDZIELE POWIEDZMY 50 Km TO MU TO SPALANIE NIEWIELE MÓWI I NIE PRZEJMUJE SIE SPALANIEM, -NATOMIAST JAK KTOS ROBI CODZIENNIE DO PRACY 100 Km PRZEZ 7 DNI W TYGODNIU TO JEST TO OLBRZYMIA WARTOSC TE 3,5 CZY 4 LITRY!I ABSOLUTNIE NIE DO ZAAKCEPTOWANIA.KOLEJNA SPRAWA TO CZĘSCI A RACZEJ KOSZT CZĘŚCI -NIESTETY BARDZO A NAWET POWIEDZIAŁBYM CHORRENDALNIE DROGIE JAK ZA CENE 125CCM! DO ROMETA 125 CAŁY NOWY!!!! SILNIK KUPISZ ZA 1300 ZŁ CO DO VARADERA KUPISZ JEDYNIE OWIEWKE CZY DOBRY TŁUMIK! KWESTIA WYTRZYMAŁOSCI -ROMET 125 CCM Z PIONOWYM SILNIKIEM (KOPIA HONDY CG 125) JEST RÓWNIE NIEZAWODNY CO TO !!! VARADERO, PRZEBIEGI RZEDU 65 CZY 100 TYS TEZ DLA ROMETA NIE STANOWIA PROBLEMU A SPALA OK 2,5 !LITRA BENZYNY NA 100 Km! I TEZ POJEDZIE TE 100 CZY 105KM/H.KOLEJNA SPRAWA CENA! A DOKŁADNIEJ CENA ZA UZYWANE VARADERA JEST ABSURDALNA! 8-13 TYS ZA 8-MIO CZY 12 LETNIE MOTOCYKLE TO JEST AŻ ZA DUŻO! PAMIĘTAJMY ZE JEST TO TYLKO 125 CCM TO I TAK BEZ PRAWKA NA KAT A NIE POJEDZIESZ NA WYCIECZKE ZAGRANICZNĄ.REASUMUJAC PYTANIE CZY NAPRAWDE WARTO ABSURDALNIE PRZEPŁACAĆ ZA COŚ CO I TAK LEDWO JEDZIE (NIE OSZUKUJMY SIE 120 KM/H TO JEST MAŁO JAK NA AUTOSTRADE OKUPIONE MAX OBROTAMI WYZSZYM SPALANIEM I KATOWANIEM SILNIKA-ILE KM ZROBISZ JADĄC AUTOSTRADA TE 120 KM /H?500 100 ZA JEDNYM ZAMACHEM JESLI SILNIK WOGÓLE TYLE WYTRZYMA JADAC PRZEZ 8-10 GODZIN Z MAX OBROTAMI W UPAŁY NP 35-40 STOPNIOWE)POMIJAM JUZ FAKT ŻE WIEKSZOSĆ “VIADEREK 125” NIE POJEDZIE 120 KM/H PATRZ DUZO FILMÓW NA YOU TUBE!120 KM NA GODZINE DLA JEŹDŹCA CO WAZY 60 KG Z WIATREM W PLECY.MOC I MOMENT OBROTOWY (HEHE WIĘKSZOŚĆ MÓWI ŻE TO JEST FAŁKA-V-125 CCM -NO DOBRZE MOMENT OBROTOWY RZEDU 10 Nm PRZY 8500 NO TO ROMET 125 CCM Z SILNIKIEM PIONOWYM JEDNOCYLINDROWYM MA 8,5 Nm MOMETU OBROTOWEGO PRZY 8500 OBR NA MIN MOC MAKSYMALNA VARADERO 125 TO 15 KM NATOMIAST ROMETA OK 11 KM PRZY CZYM ROMET 125 CCM WAŻY 115 KG A VARADERO 125 CCM WAZY 170 KG Z PŁYNAMI I TO JEST RÓZNICA.STOSYNEK MASY DO MOCY ROMET 0,065 VARADERO 0,050.

  4. do usera camus- ” mylisz sie kolego” wynik ponad 18 sekund jest jak najbardziej do osiagniecia ! natomiast co do 8 sekund to polecam dokształcenie w zakresie godzin minut i sekund,125 ccm nawet ktm duke który ma 15 koni i duzo mniejsza wage w tak krótkim czasie 8 s nie osiagnie 100 km na godzine a maksymalna predkosc ktm 125 duke jest na poziomie 135 km/H! wieć nie pisz bzdur bo jak kolega wczesniej pisał jeszcze ci ktos “uwierzy” jesli mówic o varadero to maksymalna jego predkosc to 105 maksymalnie 110 km /h przy dobry wietrze prostej drodze i wagio kierowcy ponizej 50 kg.,Jeździłem waraderi i zaden nie osiagnal ze mna więcej jak 105 km/h na dłłłługiej prostej! a 100 km na godzine to osiagały(jezdziłek kilkoma) tak w okolicach 20-25 sekund) a nie 8!!!! ja ty napisałeś! nie wprowadzaj ludzi w błąd! człowieku.

  5. Widzę że lobby rometa działa, za żadne pieniądze nie chce tego badziewia tak się składa że jezdziłem 7 szt. varadero od 2004r do 2010r w ostatni weekend wybrałem się na wycieczke i zrobiłem 250km, nie wiem jaka jest maksymalna prędkość ale przez większość trasy na prostych jechałem około 120km/h inne egzemplarze varadero którymi jezdziłem osiagały takie same prędkości, dodam że moja waga to 90kg wzrost 180cm pozdrawiam i proszę nie pisać głupot

  6. Dodam swoje 5 groszy… jeździłem wiadrem(nie jednym) i trochę je znam. 120km/h można jeździć po odblokowaniu jakiegoś zachodniego i zsynchronizowaniu. Do 100-wy ładnie ( jak na 125) się zbiera. Nie wiem na jakich trupach ( 17tys rocznik 200X hehe)jeździliście ale na każdej pod moja ręką do 100-ki bym się rozpędził w 10-12 sekund (około bo nie mierzyłem). Silnik bezawaryjny zawieszenie spoko, ale nigdy mi się nie podobał i przesiadłem się na cruisera (nogi z przodu to jest to). Cena jak dla kogo i zależy dużo od stanu. Nie można porównywać do Rometa, to inna bajka na innej półce. Jedni odnajdą szczęście i zadowolenie w Varadero inni w Romecie, ważne jest żeby każdy cieszył się z jazdy.

  7. ogólnie hondy są długowieczne i trwałe.
    natomiast najlepszy wybór pod względem funkcjonalności i komfortu – to bym podyskutował.
    Jest motocyklem wiec kompletnie nie ma zalet skutera (osłon, osłoniętej przestrzeni bagażowej), jest wysoki wiec raczej dla ludzi co najmniej srednich, o oparciu możesz tylko pomarzyć i ma bardzo wysoko środek ciężkości. Porównując moje 170kg syma i 170kg varadero 125 to syma moge mocno na postoju pochylić albo wręcz go sobie odbijać między udami zanim zacznie mi ciążyć a w varadero szybko zaczyna się czuć mase i potrzeba włozyć sporo siły żeby go nie położyć.

  8. Tomas11 ||
    /
    Pokaż mi Rometa lub tego typu który jeździł np. 10 lat i przejechał min 30tyś km, oraz nie przekroczył budżetu 500zł na naprawy, Bo w Varadero Reguluje się gaźniki (Chyba że wtrysk) i zmienia rzeczy które eksploatują się po danym czasie (Opony, olej itp).

    Varadero to chyba najlepszy Wybór z 125cc pod względem funkcjonalności i komfortu jazdy

  9. Jeżdżę na Varadero 125 drugi rok i muszę powiedzieć że że nie ma nic lepszego w tej klasie 125 turystyk, chyba ze ktoś woli styl choppera, ale na trasie i w mieście niesamowita wygoda i swoboda jak na 600-tce, każdy myśli że mam właśnie taką pojemność, na postoju, na drodze, dopytują co to za maszyna, mam zamontowane gmole i osłonę silnika z Transalpa 650 spalanie 3,2 litra , jadąc z innymi 125-tkami na trasie zawsze mnie męczy powolność tamtych, zwłaszcza wszystkie choppery 125 zamulają, tylko jadąc samemu mogę wykorzystywać jej osiągi i lecieć z samochodami prędkością przelotową lub nawet wyprzedzać. Będe jeździł na niej jeszcze wiele lat gdyż jest to całkowicie wystarczający motocykl do normalnej przepisowej jazdy.
    Nawet nie myślcie o 2-suwach, tutaj macie V2 bez wibracji oraz chłodzenie cieczą silnik, nawet w korkach na światłach jak się stoi to silnik ma prawidłowa temperature 4 kresek i nigdy więcej a w chłodzonych powietrzem albo się już przegrzewa a w temp poniżej +10 st na wolnych gasną bo przechłodzone są wtedy. Przebiegi 30-40tyś to dotarta Varadero dopiero. Podobno dochodzą do 100tys jak się wymienia olej co 5 tyś , najlepiej Motul 7100.

  10. Wiecie co? Zawsze marzyłem o motocyklu ale nigdy nie zebrało mi się zrobić prawko. Przepisy się zminiły parę groszy miałem odłożone i kupiłem będąc przejazdem w Łomży VARADERO 125 z 2008 roku. Kolega motocyklista pojechał sprawdził i machnął głową KUPUJ (dałem tylko 6500 PLN w kwietniu 2016 za rocznik 2008). Facetowi się śpieszyło wyjeżdzał po auto do Niemiec. Opony były nowe przegląd przed sezonem zrobiony nawet napęd wymieniony (faktura z serwisu w Krakowie na 1450 PLN) Zadzwoniłem do seriwsu facet po numerach sprawdził wszystko gra. Motor kupiłem głównie na weekendowe wycieczki solo albo z 10 letnim synem. W sumie w tym roku zrobiłem 2500 km z czego jakieś 700-800 po leśnych i polnych drogach. Motor super szczególnie w zakresach 60-90 km/h. Jedno Wam powiem mam 186 cm i 95 kg i na tym motorze wyglądam jak … na motorze a nie na ośle. Dynamika przy 125 no wiecie jeździ i to tyle. VMAX przy mojej masie 115 km/h. Zaleta tego motorku to fakt iż skręcasz z drogi w las i o ile nie ma piachu latasz aż miło, używam go do wycieczek krajoznawczych, wędkarskich albo po prostu z nudów. POLECAM dla początkujących bo sporo można się na nim nauczyć, myślę, że jeszcze jeden sezon (prawko robię od wiosny) i w 2018 przesiadka na varadero 1000 (ale to maleństwo sobie zostawie bo daje na prawde dużo radości.

    polacem

  11. Kolego wyzej jak kupiles za 6500 z 2008r to tylko pozazdroscic i pogratulowac szczescia.

    Co do tematu to Varadero osiaga 100 w okolo 15-17s. I to jest obiektywny wynik bo mialem 4 egzemplarze z czego 3 na gaznikach jeden prawie nowy bo 3000 km przebiegu na wtrysku. V max jest troche wyzszy w modelach przedliftowych i wynosi 125-130kmh jak sie pomeczy go dluzsza chwile. W modelu na wtrysku udalo mi sie raz na dobrym paliwie 125kmh ukrecic. Mam 190cm i waze 90kg. Nie wiem skad u autora wskaznik paliwa w modelach poliftowych jedyne co dodali to ko trolke rezerwy i analogowy wskaznik temp cieczy. Takze artykul mocno naciagniety nie wspominajac o 8s do 100 bo tyle to kreca 2suwy 125ccm majace po 30 koni typu nsr125

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button