Yamaha TMAX 20th Anniversary: Specjalna edycja na 20-lecie wyjątkowego modelu maxiskutera [zdjęcia, wideo]

Yamaha TMAX to więcej niż maxiskuter, to hybrydowy pojazd łączący w wyjątkowy sposób świat skuterów ze światem motocykli

W skrócie
  • Yamaha świętuje 20-lecie produkcji modelu TMax specjalną wersją 20th Anniversary
  • Liczba dostępnych pojazdów w tej edycji jest limitowana do 560 sztuk - tyle wynosi także pojemność silnika najnowszej odsłony Yamahy TMax
  • Dlaczego Yamaha TMax to maxiskuter inny niż wszystkie?

W momencie wprowadzenia modelu TMAX przez Yamahę, świat maxiskuterów zmienił się na zawsze. Rzecz miała miejsce w 2001 roku i od wtedy żaden inny skuter nie łączył tak spójnie cech i właściwości jezdnych motocykla z funkcjonalnością dużego skutera. Ten dynamiczny, sportowy skuter jako pierwszy oferował osiągi typowe dla motocykli oraz komfort i wygodę skutera. Dla setek tysięcy użytkowników modelu TMAX w całej Europie, to połączenie idealne. A teraz po 20 latach produkcji modelu, Yamaha prezentuje specjalną wersję rocznicową.

Od momentu swojej premiery, TMAX co roku ma status najchętniej kupowanego skutera sportowego w Europie. To niezwykłe osiągnięcie, bo oprócz tego skuter zyskał kultowy status wśród swoich fanów. Dwie dekady po wprowadzeniu pierwszego odsłony modelu. Yamaha stworzyła jego edycję specjalną, która podkreśla niezwykłe cechy jednego z najbardziej lubianych i cenionych projektów w historii firmy.

Model TMAX wydany na 20 rocznicę, wyjątkowo bogato wyposażony i oferowany w nowym kolorze, to podkreślenie sukcesów najbardziej utytułowanego skutera sportowego na świecie i niezwykła okazja dla miłośników TMAXa, by stać się posiadaczem najlepszej wersji tego niezwykłego pojazdu jak do tej pory powstała.

Yamaha TMAX: genialna koncepcja

Yamaha TMAX 20th anniversary

REKLAMA

Zontes U1 125: Poczuj wszechstronność i moc

Poznaj nowy Zontes U1 125 z najbogatszym wyposażeniem w klasie. Odkryj moc systemu oświetlenia full LED. Poczuj osiągi silnika 14.6 KM. Doceń niesamowitą wszechstronność. Przyjrzyj się z bliska każdemu detalowi.

Zanim powstał TMAX, osoby, które szukały szybkiego, wygodnego i przyjemnego sposobu, aby dostać się do pracy, mogły wybrać skuter o mniejszej pojemności albo motocykl z nożną zmianą biegów. Obie te możliwości były akceptowalne dla wielu klientów. Nie były jednak rozwiązaniem idealnym dla wymagającej grupy osób dojeżdżających do pracy i pasjonatów jazdy rekreacyjnej, którzy szukali maszyny oferującej prostotę i bezproblemowość automatycznego skutera, w połączeniu z ekscytującym przyspieszeniem i stabilnością przy wysokiej prędkości, typowymi dla motocykla sportowego.

Projektanci Yamahy dostrzegli tę lukę na rynku i pod koniec lat 90-tych rozpoczęli prace nad projektem najszybszego skutera na świecie. Nie doszło do żadnych kompromisów.  Jego twórcy skutera odeszli od konwencjonalnego myślenia, dzięki czemu powstał zupełnie nowy rodzaj hybrydowego jednośladu, stanowiącego doskonałe połączenie zaawansowanej technologii silnika, zawieszenia motocykla oraz przyjaznych dla użytkownika funkcji skutera. Wypuszczenie przez Yamahę tak odmiennego skutera jak TMAX – wyposażonego w ramę z przekrokiem i aerodynamiczne nadwozie, a także automatyczną bezstopniową przekładnię, luksusową kanapę i duży schowek pod siedzeniem – stanowiło dla firmy niesamowite ryzyko, ale było także szansą, która na zawsze zmieniła oblicze nie tylko dojazdów do pracy, ale także podróżowania na długich trasach.

Inne publikacje na ten temat:

Reszta to historia – w 2001 r. ten innowacyjny i ekscytujący skuter o doskonałych osiągach został wprowadzony na rynek europejski, na którym nigdy wcześniej nie oferowano czegoś podobnego. Unikalne połączenie osiągów typowych dla motocykla z komfortem i wygodą skutera sprawiło, że dojazdy na duże i średnie odległości stały się szybsze, łatwiejsze i przyjemniejsze niż kiedykolwiek wcześniej.

Najlepiej sprzedający się skuter sportowy przez 20 kolejnych lat

W rzeczywistości oryginalny skuter TMAX tak bardzo wyprzedzał swoje czasy, że nie mieścił się w żadnej kategorii. Yamaha stworzyła więc klasę skuterów sportowych, która stała się najważniejszym segmentem w branży skuterów.

TMAX ciągle utrzymuje swoją niesamowitą popularność. Jest najlepiej sprzedającym się skuterem sportowym każdego roku od czasu wprowadzenia go na rynek 20 lat temu. Z dotychczasową sprzedażą w Europie w liczbie prawie 300 000 sztuk, TMAX jest zdecydowanie najbardziej udanym modelem skutera sportowego, jaki kiedykolwiek wyprodukowano. To jeden z najważniejszych modeli w ofercie Yamahy.

YAMAHA-TMAX-530

TMAX na osi czasu: ewolucja ikony

W swojej niezwykłej historii TMAX stale ewoluował, aby sprostać potrzebom i odpowiadać pragnieniom nowego pokolenia klientów. TMAX, napędzany 2-cylindrowym silnikiem o pojemności 500 cm3, pozwalającym osiągając prędkość 160 km/h, był pierwszym prawdziwym skuterem sportowym. Dzięki kompaktowej jednostce napędowej zamontowanej na sztywno w ramie rurowej ze stali, skuter gwarantował nowy poziom stabilności przy dużych prędkościach, co sprawiło, że stał się idealnym wyborem dla klientów szukających szybkiego, wygodnego i łatwego w użyciu pojazdu do codziennych dojazdów na dalsze odległości.

W latach 2004–2007 wiodące w swojej klasie osiągi skutera TMAX drugiej generacji stały się jeszcze lepsze, z powodu wprowadzenia mocniejszego silnika z wtryskiem paliwa. Poprawiono także jakość prowadzenia, dzięki zastosowaniu nowego widelca i dwóch przednich hamulców tarczowych z systemem ABS w opcji. Dodano także hamulec postojowy i większe, 15-calowe tylne koło.

W 2008 roku TMAX trzeciej generacji został wyposażony w zupełnie nowe nadwozie, a prowadzenie poprawiło się dzięki wprowadzeniu nowej, lekkiej ramy z odlewanego aluminium. Średnica rury widelca została zwiększona o 2 mm do 43 mm i wprowadzono nowe 15-calowe koło przednie.

W 2012 roku pojawiły się skutery TMAX czwartej generacji o nowej konstrukcji nadwozia i silniku o większej pojemności 530 cm3, z napędem przekazywanym paskiem klinowym – nowy aluminiowy wahacz zmniejszył jednocześnie masę nieresorowaną, aby działanie tylnego zawieszenia było jeszcze bardziej płynne i dawało lepsze reakcje.

TMAX piątej generacji pojawił się w 2015 roku. Jego najważniejsze nowe cechy to przedni, motocyklowy widelec upside-down i radialne zaciski hamulcowe, które umocniły pozycję tego kultowego skutera sportowego, jako najlepszego modelu w swojej klasie.

W 2017 roku szóstą generację modelu TMAX cechował dynamiczny nowy wygląd. Skuter oferował szereg zaawansowanych, elektronicznych funkcji wspomagających kierowcę, które zapewniały jeszcze większą kontrolę w różnych warunkach jazdy. Jego doskonała specyfikacja obejmowała system elektronicznej zmiany biegów (YCC-S, Yamaha Chip Controlled-Shift) i system kontroli trakcji (TCS). TMAX był również oferowany w wyższej wersji SX, która obejmowała system zmiany charakterystyki silnika D-MODE. Wersja DX była wyposażona w tempomat, podgrzewaną kanapę i manetki oraz elektrycznie regulowaną szybę przednią.

W 2020 roku pojawił się najbardziej dynamiczny i najpotężniejszy TMAX w historii. Dzięki nowemu, bardziej agresywnemu nadwoziu i silnikowi o większej pojemności 560 cm3, skuter TMAX wkroczył na nowe terytorium, wzmacniając swój status skutera o najwyższej wydajności.

Yamaha T-Max 530: Najbardziej motocyklowy ze skuterów.

TMAX 20th Anniversary: Ewolucja modelu MAX.

W hołdzie dla wyjątkowego sukcesu TMAX w ciągu ostatnich dwóch dekad Yamaha wprowadza nowy model TMAX na 20-lecie. Powstanie zaledwie 560 numerowanych sztuk, co sprawi, że będzie to jedna z najbardziej ekskluzywnych edycji specjalnych Yamahy i z pewnością zostanie doceniona przez klientów TMAXa w całej Europie. Yamaha TMAX 20th anniversary

Wyjątkowe nadwozie z elementami z włókna węglowego

Kluczową cechą nowego modelu jest nadwozie z elementami z włókna węglowego ułożonego w unikalny wzór, co sprawia, że każdy skuter ma indywidualną, wyjątkową tożsamość. W przeciwieństwie do tradycyjnego włókna węglowego, które ma jednolity wzór splotu, elementy z włókna węglowego stosowane w TMAXie w wersji 20th Anniversary, mają indywidualne wykończenie powierzchni, dzięki czemu każda z 560 sztuk jest inna i wyjątkowa.

Charakterystyczne panele nadwozia w kształcie bumerangu, a także przedni błotnik i osłona termiczna tłumika, są wykonane z mocnego i lekkiego materiału węglowego, który nadaje modelowi TMAX 20th Anniversary jeszcze bardziej dynamiczny wygląd i cechy premium. Żółte wykończenie na panelach i błotniku, nawiązuje do jasnożółtej kolorystyki pierwszego modelu. Yamaha TMAX 20th anniversary

Specjalna, podgrzewana kanapa i manetki

Wykonane z najwyższej jakości materiałów, ekskluzywna podgrzewana kanapa ma żółte szwy, dopasowane do akcentów kolorystycznych na panelach w kształcie bumeranga i przedniego błotnika, a logo 20th Anniversary potwierdza wyjątkowy status skutera. Podgrzewane manetki są wyposażone w specjalne końcówki, które podnoszą specyfikację tego kultowego skutera sportowego. Yamaha TMAX 20th anniversary

Numerowane tabliczki

Każdy skuter TMAX na 20 rocznicę będzie miał unikalny numer potwierdzający jego przynależność do wyjątkowej serii zaledwie 560 egzemplarzy wyprodukowanych z okazji 20-lecia najpopularniejszego na świecie i kultowego skutera sportowego. W połączeniu z wyjątkowością wynikającą z nadwozia posiadającego unikalne elementy z włókien węglowych, numer serii nadaje każdemu modelowi własną, specjalną tożsamość.

Wyjątkowy kolor

Najbardziej wyjątkowy i pożądany TMAX, jaki kiedykolwiek powstał, zostanie wykończony specjalnym kolorem Tech Graphite, który podkreśla dynamiczny wygląd tego wyjątkowego skutera i doskonale dopełnia wyjątkowe nadwozie z włókna węglowego. Kontrastujące koła w kolorze brązu wzmacniają jego status premium.

Yamaha TMax 560 z trzema kołami? Czy wyciek wniosku patentowego odsłania przyszłość japońskich maxi-skuterów?

Yamaha TMAX 20th Anniversary – najważniejsze cechy

  • Wyjątkowa karoseria z elementami z włókna węglowego
  • Specjalna podgrzewana kanapa i manetki
  • Wyjątkowy kolor
  • Mocny silnik o pojemności 560 m3 zgodny z normą EURO 5
  • Dynamiczna i agresywna linia nadwozia
  • Regulowana elektrycznie szyba
  • Tempomat
  • Zintegrowane, przednie kierunkowskazy LED
  • W pełni wyposażony, o parametrach technicznych najlepszych w swojej klasie
  • Lekka aluminiowa rama
  • System kontroli trakcji i system D-MODE
  • Dużo miejsca na bagaż
  • Bezkluczykowa obsługa zapłonu Smart Key
  • Monochromatyczna tablica przyrządów z wyświetlaczem TFT
  • Zawieszenie typu motocyklowego ze zoptymalizowanymi ustawieniami
  • System blokady stopki centralnej

Yamaha TMAX: Maxiskuter inny niż wszystkie

Jeśli miałeś okazję jeździć którąkolwiek edycją tego pojazdu, to wiesz, że TMax jest po prostu inny niż wszystkie maxiskutery. Czy istnieją mocniejsze skutery? Tak. Czy, są skutery o większej pojemności silnika? Tak. Czy można znaleźć jeszcze bardziej funkcjonalne maxiskutery? Pewnie tak, ale żaden z obecnych na rynku pierwotnym i wtórnym skuter nie jest tak spójną i niepowtarzalną konstrukcją, która przekłada się na jedyne w swoim rodzaju wrażenia  z jazdy. TMAX jest obecnie kultowym skuterem i swego rodzaju odnośnikiem w segmencie. I nikogo zapewne nie dziwi, że skuterów Yamaha TMAX powstał specjalny puchar wyścigowy. Ten skuter radzi sobie świetnie także na torze!

Internetowy system zamówień

Nowy skuter Yamaha TMAX 20th Anniversary, będzie dostępny wyłącznie za pośrednictwem systemu zamówień online, który jest szybki i łatwy w użyciu. System zostanie uruchomiony 31 marca 2021 r., a szczegóły procesu zamawiania mają zostać ogłoszone wkrótce.

Yamaha TMAX 20th Anniversary: Galeria zdjęć

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Back to top button