Husqvarna Vitpilen 701 Aero oraz Husqvarna Norden 901: Czy te motocykle trafią do produkcji? [opinie]

Po wciągnięciu pod skrzydła KTM-a, Husqvarna nie tylko oferuje bardziej prestiżowe wersje motocykli cross i enduro, ale także coraz bogatszą gamę motocykli stricte drogowych. Czy już niebawem możemy liczyć na kolejne arcyciekawe propozycje w tym segmencie?

Najlepszymi przykładami na ot, ze Husqvarna chce podążać własną ścieżką, oferując maszyny, które ciężko pomylić z konkurencją, są linie modelowe Vitpilen oraz Svartpilen. Bardzo odważny i jednocześnie ascetyczny design tych motocykli sprawia, że można je jedynie kochać lub... kochać. Ten fakt wcale nie musi oznaczać, że dla austriacko-skandynawskiego singla zrezygnujesz z obecnego, zapewne bardziej funkcjonalnego, czy wygodniejszego jednośladu, ale na pewno wielu z nas chętnie widziałoby choć jedną z tych sztuk w swoim garażu. Całkiem neidawno, choć w czasach kiedy nie można było wyobrazić sobie życia bez wystaw i targów motocyklowych, Husqvarna zaprezentowała przepiękny koncept o nazwie Aero. Został przygotowany na bazie modelu Vitpilen 701, a tym co go wyróżnia już na pierwszy rzut oka jest przeprojektowane nadwozie ze sportowymi osłonami aerodynamicznymi, które kozacko uzupełniają oryginalną linię maszyny.

Vitpilen 701 Aero został zaprezentowany jako koncept w 2018 roku. Wygląda więc na to, że najwyższy już czas by jego produkcyjna wersja ujrzała światło dzienne. Przypomnijmy w tym miejscu, że zarówno model Vitpilen, jak i nacechowana scramblerowo wersja Svartpilen, miały woja koncepcyjną premierę 2 lata przed wejściem do produkcji. Wygląda więc na to, że na dniach powinniśmy się spodziewać informacji o nowym modelu w ofercie Husqvarny. Czy tak się stanie? Niekoniecznie, bo pandemia mogła pokrzyżować niektóre z produkcyjnych planów i zwyczajnie rozwalić grafik. Liczymy na to, że włodarze marki nie dadzą za wygraną i pójdą obraną ścieżką.

Husqvarna VITPILEN 701 Aero. Galeria zdjęć:

Tak jak Vitpilen 701 został wyróżniony prestiżowymi nagrodami w dziedzinie designu, tak wersja Aero również została doceniona przez Niemieckie Konsylium Designu. Tym bardziej czekamy na drogową wersję tej urzekającej i niepowtarzalnej maszyny.
HUSQVARNA NORDEN 901HUSQVARNA NORDEN 901HUSQVARNA NORDEN 901HUSQVARNA NORDEN 901

REKLAMA

RZUĆ WYZWANIE MIASTU Z BMW G 310 R

Obudź się z uśmiechem na twarzy bo każdy dzień z BMW G 310 R to szansa na spróbowanie czegoś nowego. Kompletny pakiet ma wszystko, czego potrzebujesz – w tym nowoczesne światło do jazdy dziennej. Dzięki zoptymalizowanemu silnikowi z Ride by Wire i sprzęgłem z funkcją Anti-Hopping pojazdem jeździ się intuicyjnie i zwinnie, niezależnie od tego, czy wybierasz się do pracy, na randkę czy poza miasto. Przekonaj się o zwrotności, łatwości obsługi i sportowym charakterze G 310 R i każdego dnia stawiaj sobie nowe, większe wyzwania.

CFMoto MT800. Chiński turystyk z silnikiem KTM. Szykuje się hit?

Warto tu także wspomnieć o modelu Norden 901 - pełnokrwistym dual sporcie Husqvarny. Po prezentacji podczas tragów EICMA 2019 wersji koncepcyjnej, Husqvarna, już w grudniu tego samego roku, potwierdziła fakt przystąpienia do prac nad wersją produkcyjną tego modelu. Od tamtej pory nastała cisza aż do jesieni, kiedy Husky pokazała roboczy line-up na przyszły sezon. Widać, że Norden - zaliczony do segmentu Explorer i oparty na dwucylindrowym silniku z KTM-a 890 Adventure, będzie dostępny jeszcze w tym roku. Kiedy? Czekamy!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Back to top button