Aktualnie czytasz:
Vespa LX: Zdj臋cia i dane techniczne
0

Vespa jest jednym z symboli w艂oskiego stylu i elegancji. Jej historia trwa ju偶 przesz艂o 66 lat. W tym czasie Vespa przesta艂a by膰 jedynie 艣rodkiem transportu, zostaj膮c uto偶samiona ze stylem 偶ycia opartym na wolno艣ci, pi臋knie i szacunku do otaczaj膮cego 艣wiata.
Sta艂a si臋 obywatelk膮 艣wiata, obecn膮 na pi臋ciu kontynentach w liczbie ponad siedemnastu milion贸w egzemplarzy.

 

Niezale偶nie od epoki Vespa wyr贸偶nia艂a si臋 zawsze najwy偶szym poziomem technologii. Dzi臋ki zaawansowanemu konceptowi samono艣nego nadwozia,
w ca艂o艣ci wykonanego ze stali, Vespa sta艂a si臋 du偶ym krokiem naprz贸d
w indywidualnej mobilno艣ci.

Vespa LX i Vespa S to dwa najlepiej sprzedaj膮ce si臋 jedno艣lady w Europie,
a zarazem najlepiej sprzedaj膮ce si臋 europejskie pojazdy w USA, kt贸re tak偶e dzi艣 wiod膮 technologiczny prym, dzi臋ki zastosowaniu nowych, wysoce zaawansowanych silnik贸w 125 i 150 cm3, stanowi膮cych w skali 艣wiatowej nowe punkty odniesienia
w d膮偶eniu do obni偶enia zu偶ycia paliwa i poziomu emisji spalin.

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

B膮d藕 oryginalny i wyr贸偶nij si臋 na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, du偶e ko艂a. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i pot臋偶na doza komfortu zar贸wno podczas jazdy po mie艣cie, jak r贸wnie偶 wsz臋dzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spe艂nij swoje marzenia o nowym Junaku. Ju偶 za 9 199 PLN.

Od 1946 r., czyli swojego pojawienia si臋, Vespa zdo艂a艂a zmieni膰 zwyczaje w miejskim transporcie, wprowadzaj膮c prosty, praktyczny i dynamiczny spos贸b przemieszczania si臋, po艂膮czony z elegancj膮 zdoln膮 dyktowa膰 mod臋 i sta膰 si臋 od razu klasyk膮 docenian膮 przez u偶ytkownik贸w wszystkich szeroko艣ci geograficznych i pokole艅.

Vespa to prawdziwa ikona miejskiego transportu, przedstawicielka marki 鈥淢ade in Italy鈥 w 艣wiecie, je艣li chodzi o styl i wyrafinowanie, ulubiony pojazd na miejskie wypady, uznany ze wzgl臋du na solidno艣膰
i niezawodno艣膰, rozpowszechniony w ci膮gu sze艣膰dziesi臋ciu sze艣ciu lat historii w ponad siedemnastu milionach skuter贸w je偶d偶膮cych po ulicach ca艂ego 艣wiata.

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Gara偶 BMW pe艂en motocykli gotowych do odbioru.

W ofercie Gara偶 BMW odnajdziesz fabrycznie nowy b膮d藕 u偶ywany motocykl w doskona艂ym stanie. Wejd藕 i sprawd藕 jak blisko jest Tw贸j wymarzony motocykl BMW.Skorzystaj z atrakcyjnego finansowania w programie BMW 3asy ride

Najbardziej widoczn膮 zalet膮聽 Vespy by艂a i jest umiej臋tno艣膰 ci膮g艂ego definiowania na nowo jej parametr贸w technicznych i stylistycznych, przy wiernym zachowaniu jej typowych cech pojazdu 艂atwego w obs艂udze, praktycznego, a jednocze艣nie o niepowtarzalnej klasie. Kontynuatorami tej wspania艂ej tradycji s膮 r贸wnie偶 aktualne modele LX i S.

NOWE TRZYZAWOROWE SILNIKI: NAJWY呕SZA TECHNOLOGIA

Podstaw膮 w ewolucji Vespy by艂a zawsze relacja forma-funkcja. Rozw贸j w czasie odbywa艂 si臋
z zachowaniem kilku nieodzownych i sprawdzonych rozwi膮za艅 technicznych i stylistycznych, dopuszczaj膮c innowacje w zakresie ich tre艣ci. Vespa LX i Vespa S wyposa偶one s膮 teraz w nowy silnik, s艂usznie uznawany za majstersztyk w tym segmencie, a ze wzgl臋du na doskona艂e osi膮gi oraz minimalny poziom spalania i emisji spalin wyprzedzaj膮cy nasze czasy. Dzi臋ki nowemu, technologicznie zaawansowanemu silnikowi 125-150 4T z 3 zaworami Piaggio kolejny raz toruje drog臋 do przysz艂o艣ci technologii silnik贸w.

Chodzi o jednocylindrowy czterosuwowy ch艂odzony powietrzem silnik z pojedynczym wa艂kiem rozrz膮du
w g艂owicy z 3 zaworami (2 ss膮cymi i 1 wydechowym) oraz zasilaniem wykorzystuj膮cym elektroniczny wtrysk -聽 opracowany i skonstruowany w zak艂adach Piaggio we w艂oskiej miejscowo艣ci Pontedera, jednym
z najlepszych na 艣wiecie centrum bada艅 i rozwoju, w zamierzeniu zwi臋kszenia osi膮g贸w i zmniejszenia zu偶ycia paliwa oraz emisji spalin. A偶eby polepszy膰 osi膮gi przeprowadzono wnikliwe prace badawcze nad redukcj膮 tarcia i polepszeniem dynamiki p艂yn贸w.

Nowy wa艂 korbowy o zredukowanej stopie korbowodu i czopach, wa艂ek krzywkowy podparty na 艂o偶yskach
i聽 d藕wigienki zaworowe z rolkami wp艂yn臋艂y na zmniejszenie tarcia, polepszaj膮c osi膮gi i obni偶aj膮c zu偶ycie paliwa. Zmieni艂y si臋 warto艣ci 艣rednicy cylindra i skoku t艂oka (odpowiednio zmala艂y i wzros艂y), na korzy艣膰 momentu obrotowego oraz gotowo艣ci odpowiedzi na gaz. W poszukiwaniu najlepszej proporcji mi臋dzy osi膮gami i zu偶yciem paliwa uk艂ad rozrz膮du z trzema zaworami jest najlepszym i najbardziej skutecznym rozwi膮zaniem, gdy偶 polepsza ssanie, zwi臋kszaj膮c wydajno艣膰 silnika w por贸wnaniu do tradycyjnych silnik贸w dwuzaworowych. Innowacyjny uk艂ad rozrz膮du pozwala w ten spos贸b polepszy膰 ruchy 艂adunku w cylindrze;聽 proces spalania zosta艂 r贸wnie偶 udoskonalony poprzez nowe po艂o偶enie 艣wiecy zap艂onowej jednocze艣nie zapewniaj膮ce lepsze ch艂odzenie wewn臋trznych element贸w g艂owicy, a tak偶e 艂atwiejsz膮 konserwacj臋.
Uk艂ad ch艂odzenia sta艂 si臋 przedmiotem wnikliwej analizy, m.in. poprzez symulacje termofluidodynamiczne, skierowanej na polepszenie jego wydajno艣ci, daj膮c znaczne obni偶enie poziomu ha艂asu pracy silnika oraz poboru mocy. Wysoki stopie艅 zaawansowania charakteryzuje system zasilania elektronicznym wtryskiem
z automatyczn膮 kontrol膮 wolnych obrot贸w i sterowaniem w trybie ci膮g艂ym w uk艂adzie zamkni臋tym z sond膮 Lambda. Najnowszej generacji centralka zajmuje si臋 kontrol膮 mapowania k膮ta wyprzedzenia zap艂onu, zawarto艣ci CO i regulacj膮 silnika.

Z tak zaawansowanym technologicznie silnikiem doskonale wsp贸艂pracuje nowy elektryczny rozrusznik
z wolnym ko艂em, bardziej cichy i wydajny. Opr贸cz tego, aby zmaksymalizowa膰 osi膮gi i zminimalizowa膰 zu偶ycie paliwa na niskich obrotach silnika, skalibrowano automatyczn膮 od艣rodkow膮 such膮 skrzyni臋 bieg贸w. Silnik 3V ma聽 r贸wnie偶 t臋 istotn膮 zalet臋, 偶e wa偶y mniej w por贸wnaniu z silnikiem dwuzaworowym montowanym w poprzedniej edycji.

Zastosowana w silnikach 125 i 150 cm3聽 Vespy S i LX technologia trzech zawor贸w umo偶liwia wyra藕nie lepsze osi膮gi w por贸wnaniu z silnikami poprzedniej generacji: maksymalna moc w silniku 125 cm3 wzrasta o 7,1%, z kolei maksymalny moment obrotowy o 10,3%; czas przyspieszenia od 0 do 60 m zmniejsza si臋
o 2%, za艣 maksymalna pr臋dko艣膰 wzrasta o 2,2%. Podobnie w przypadku Vespy LX i Vespy S 3V 150 cm3: maksymalna moc i moment obrotowy wzrastaj膮 odpowiednio o 6,3 i 7,8%, natomiast czas przyspieszenia od 0 do 60 m maleje o 5%, a maksymalna pr臋dko艣膰 wzrasta o 3%.

Pomimo znacznej poprawy osi膮g贸w, zu偶ycie paliwa drastycznie maleje: przy pr臋dko艣ci 50 km/h pojazd na jednym litrze pokonuje 55 km (oko艂o 30% wi臋cej w por贸wnaniu z silnikiem poprzedniej generacji). Oznacza to, 偶e przez rok u偶ytkowania, (w czasie kt贸rego kierowca Vespy przeje偶d偶a oko艂o 4.000 km) oszcz臋dza si臋 conajmniej 34 litry paliwa, co odpowiada przejechaniu dodatkowych 1500 km. Ponadto, dzi臋ki przegl膮dom zaplanowanym teraz co 10.000 km nowy silnik 3V ma bardzo niskie koszty聽 utrzymania.

[nggallery id=130]

VESPA LX 鈥 PONADCZASOWA KLASYKA

Styl
Vespa fascynuje nie tylko ze wzgl臋du na wyrafinowane unikalne rozwi膮zania techniczne, ale r贸wnie偶 pasj臋
i uczucia, kt贸re potrafi przekaza膰. W nowej Vespie LX 3V linie nadwozia s膮 przyjemnie wywa偶one, oczywi艣cie eleganckie i bezdyskusyjnie w stylu 鈥淰espa鈥. Vespa LX w nowoczesny spos贸b nawi膮zuje do tradycyjnej klasyki Vespy, wzbogacaj膮c si臋 o nowe cechy designu podkre艣laj膮ce przynale偶no艣膰 do marki. Centrum Designu Piaggio w szczeg贸lny spos贸b skupi艂o si臋 na聽 鈥渒rawacie鈥, jak zwyk艂o si臋 nazywa膰 centralny wypuk艂y element w kszta艂cie j臋zyka, schodz膮cy od kierownicy w kierunku b艂otnika, kt贸ry sta艂 si臋 ju偶 wyrafinowanym znakiem rozpoznawczym Vespy. W ten spos贸b prz贸d pojazdu zyska艂 nowoczesny wygl膮d,
w kt贸rym okr膮g艂e kszta艂ty poprzedniej wersji zast膮piono zdecydowanie nowocze艣niejszymi. W tym kontek艣cie dwa chromowane elementy wyra藕nie nawi膮zuj膮ce do historycznych modeli Vespy: os艂ona, pod kt贸r膮 znajduje si臋 klakson i charakterystyczny grzebie艅 na przednim b艂otniku, stanowi膮 dope艂nienie klasy pojazdu. Chromowania zastosowano r贸wnie偶 w tylnej cz臋艣ci pojazdu w takich elementach jak oprawa reflektora i uchwyt dla pasa偶era.

Przedni b艂otnik, umieszczony nad jedenastocalowym ko艂em z eleganck膮 aluminiow膮 pi臋cioszprychow膮 obr臋cz膮, charakteryzuj膮 zdecydowane linie. Przednia os艂ona jest du偶a i zapewnia dobr膮 ochron臋. W jej g贸rnej cz臋艣ci znajduje si臋 okr膮g艂y reflektor stanowi膮cy kolejne wyra藕ne odwo艂anie do historycznych modeli Vespy. Lusterka zosta艂y zaprojektowane tak, aby zaoferowa膰 jak najlepsz膮 widoczno艣膰 dla kierowcy bez uszczerbku dla stylu i jako艣ci wyko艅czenia pojazdu. Wreszcie, klas臋 pojazdu podkre艣laj膮 manetki, na kt贸rych widnieje logo Vespy.

Szczeg贸lnie staranne wyko艅czenie charakteryzuje tablic臋 instrument贸w, w kt贸rej zmieniono grafik臋, aby by艂a bardziej czytelna w ka偶dych warunkach o艣wietlenia. Du偶y panel Vespy LX 125 i 150 3V obejmuje pr臋dko艣ciomierz i drogomierz, wska藕nik poziomu paliwa, cyfrowy zegar oraz zestaw kontrolek pokazuj膮cych w艂膮czone kierunkowskazy, 艣wiat艂a d艂ugie i kr贸tkie, poziom rezerwy paliwa, oleju oraz smaru. Specjalna lampka LED sygnalizuje dzia艂anie immobilizera, kt贸ry stanowi seryjne wyposa偶enie Vespy LX 125 i 150 3V.

Za przedni膮 os艂on膮 Vespy LX znajduje si臋 praktyczny, na co dzie艅 bardzo przydatny schowek. Mo偶na przechowywa膰 w nim przedmioty, kt贸re nie zajmuj膮 du偶o miejsca, takie jak p艂aszcz przeciwdeszczowy, okulary lub r臋kawiczki. Wi臋cej miejsca, tyle 偶eby zmie艣ci艂 si臋 kask, jest pod kanap膮. Dodatkowo, kierowca ma do dyspozycji haczyk na torb臋, kt贸ry聽 pozwala wykorzysta膰 miejsce na du偶ym praktycznym pode艣cie. W艂a艣nie podest jest wyr贸偶nikiem nowej Vespy LX: na艣laduj膮c zwyczaj ze 艣wiata czterech k贸艂, na jego gumowej os艂onie znalaz艂o si臋 logo marki.
Sukces Vespy jest tak偶e wynikiem doskona艂ej r贸wnowagi pomi臋dzy poszczeg贸lnymi masami przodu i ty艂u pojazdu, w kt贸rym wa偶n膮 rol臋 odgrywa du偶y podest jako element 艂膮cz膮cy przedni膮 os艂on臋 i nadwozie, pod kt贸rym ukryty jest silnik. Szczeg贸ln膮 uwag臋 po艣wi臋cono kanapie, zar贸wno je艣li chodzi o styl jak praktyczno艣膰. Wysokiej jako艣ci pokrycie oraz staranne przeszycia czyni膮 z niej prawdziwe arcydzie艂o designu. Z kolei wype艂nienie wyselekcjonowan膮 piank膮, antypo艣lizgowa powierzchnia, a tak偶e wysoko艣膰 od ziemi mieszcz膮ca si臋 w rz臋dzie najmniejszych (775 mm w modelu LX 50 i 785 mm w modelach LX 125 i 150), stanowi膮 o komforcie tego pojazdu s艂yn膮cego ju偶 z doskona艂ej ergonomii oferowanej kierowcy
i pasa偶erowi niezale偶nie od ich wzrostu.

Nadwozie: unikalne na 艣wiecie rozwi膮zanie
Od zawsze wa偶n膮 i nieod艂膮czn膮 cech膮 ka偶dej Vespy jest struktura no艣na ze stali pe艂ni膮ca funkcj臋 mocnego i solidnego nadwozia. Taka konstrukcja jest jedyna w swoim rodzaju, wytrzyma艂a i wyrafinowana, stworzona w oparciu o nowoczesny proces przemys艂owy. To wysokiej jako艣ci techniczne rozwi膮zanie sprawia, 偶e Vespa jest niezwykle solidna, praktycznie niezniszczalna, a jednocze艣nie oferuje stabilno艣膰
i precyzj臋 jazdy.

Przednie zawieszenie jest jednym z najbardziej oryginalnych element贸w Vespy. Chocia偶 rodem z lotnictwa, wprowadzono je, aby mo偶na by艂o bardzo szybko wymieni膰 przedni膮 opon臋. Dzi臋ki wielu ci膮g艂ym przeobra偶eniom jednostronny wahacz z amortyzatorem o podw贸jnym dzia艂aniu sta艂 si臋 skutecznym rozwi膮zaniem, aby jazda by艂a jeszcze bardziej wygodna. W Vespie LX 3V po艂膮czenia ruchowe wahacza silnika s膮 przegubowe na 艂o偶yskach igie艂kowych, co redukuje do minimum zjawisko tarcia.

W tylnym zawieszeniu Vespy LX 3V, zastosowano najbardziej klasyczne rozwi膮zanie, jakim jest amortyzator ze spr臋偶yn膮 o podw贸jnym dzia艂aniu z czterostopniow膮 regulacj膮 napi臋cia wst臋pnego. S艂u偶y to jak najlepszemu dostosowaniu t艂umienia drga艅 w zale偶no艣ci od obci膮偶enia pojazdu i upodoba艅 kierowcy.

Obr臋cze k贸艂 wykonane s膮 z aluminium i wyr贸偶niaj膮 si臋 niebanalnym designem z pi臋cioma szprychami: na przedni膮, jedenastocalow膮, za艂o偶ona jest opona 110/70, natomiast na tyln膮, dziesi臋ciocalow膮 鈥 opona 120/70, obie bezd臋tkowe. Dla聽 zapewnienia bezpiecze艅stwa w聽 ka偶dych warunkach uk艂ad hamulcowy wyposa偶ony jest z przodu w hamulec tarczowy o 艣rednicy 200 mm, a z ty艂u b臋bnowy o 艣rednicy 110 mm. Oba hamulce s膮聽 mocne, maj膮 regulacj臋 i s膮 dostosowane do umiej臋tno艣ci nawet pocz膮tkuj膮cego kierowcy.

Na now膮 gam臋 Vespy LX sk艂adaj膮 si臋 4 modele: 125 3V, 150 3V oraz dwa pojazdy z silnikiem 50 cm3 - dwusuwowym i czterosuwowym czterozaworowym - w obu przypadkach ch艂odzonym ciecz膮.

Gama dedykowanych akcesori贸w jest bardzo du偶a:
Kufer: w kolorze pojazdu z chromowanym wypuk艂ym logiem Vespy, zmie艣ci si臋 w nim kask integralny.
Torba wewn臋trzna do kufra: z wysokiej jako艣ci sk贸ry i grubo tkanej bawe艂ny.
Oparcie na kufer: zapewnia pasa偶erowi maksymalny komfort. Dost臋pne dla obu wersji kanapy (standardowej i sk贸rzanej oferowanej w gamie akcesori贸w).
Du偶a owiewka : wykonana z odpornego na wstrz膮sy i zarysowania metakrylatu o grubo艣ci 4 mm.
Chromowania: dost臋pne s膮 r贸偶ne chromowane akcesoria, takie jak przedni i tylny stela偶 pod baga偶, os艂ona nadwozia i przedniego b艂otnika. Wszystkie z grawerowanym metod膮 laserow膮 logiem Vespy.
Ma艂a owiewka: elegancki i sportowy akcent, z przezroczyst膮 lub przyciemnian膮 szyb膮.
Dywanik: zabezpiecza podest i zapewnia maksymaln膮 przyczepno艣膰 w ka偶dych warunkach.
Pokrowiec na pojazd: niezb臋dny, by zapewni膰 ochron臋, gdy Vespa nie jest u偶ywana.
Sk贸rzana kanapa: wykonana r臋cznie z wysokiej jako艣ci materia艂贸w. Dost臋pna w kolorze ciemnoczerwonym lub br膮zowym.
Manetki: wykonane z jednego kawa艂ka aluminium, wyko艅czenie ze sk贸ry ekologicznej, dost臋pne
w kolorze czarnym, czerwonym i br膮zowym.
Ochraniacz na nogi: praktyczny i szybko zak艂adany, dobrze chroni przed zimnem i dzia艂aniem czynnik贸w atmosferycznych. Posiada pokrowiec na kanap臋 i zabezpieczenie przed kradzie偶膮.
Elektroniczny alarm: maksymalne zabezpieczenie przed kradzie偶膮, dedykowane okablowanie.
Mechaniczne zabezpieczenie przed kradzie偶膮: praktyczny system blokady kierownicy, wygodny, poniewa偶 nie trzeba schyla膰 si臋, aby go uruchomi膰, i niebrudz膮cy, poniewa偶 nie zak艂ada si臋 go na ko艂a. Gdy nie jest u偶ywany pozostaje umieszczony mi臋dzy kanap膮 i podestem.

Vespa LX : Dane techniczne

Zawieszenie prz贸dWahacz ze spiraln膮 spr臋偶yn膮
Zawieszenie ty艂Amortyzator hydrauliczny o podw贸jnym dzia艂aniu
Opona przednia bezd臋tkowa110/70-11"
Opona tylna bezd臋tkowa120/70-10"
Ko艂o prz贸d11''
Ko艂o ty艂10"
Hamulce przedniStalowa tarcza 酶 200 mm
Hamulec tylnyB臋bnowy 酶 110 mm
Ilo艣膰 miejsc2
Pojemno艣膰150 cm3
Typ silnikaJednocylindrowy, czterosuwowy
Moc9,5 kW (12,9 KM) przy 7.750 obr/min
Moment obrotowy12,8 Nm przy 6.250 obr/min
Ch艂odzeniePowietrze
SmarowanieMokra miska olejowa
RozrusznikElektryczny i no偶ny
Uk艂ad zasilaniaGa藕nik MIKUNI
Zap艂onElektroniczny uk艂ad CDI
Sprz臋g艂oAutomatyczne
Przeniesienie nap臋duBezstopniowe automatyczne CVT
D艂ugo艣膰 (mm)1770
Szeroko艣膰 kierownicy (mm)740
Wysoko艣膰 (mm)785 鈥 wys. kanapy
Poj. zbiornika paliwa L8,3
Jaka jest Twoja reakcja?
50%
0%
0%