- Dzisiaj na ruszcie prawdziwy przysmak: Triumph Tiger 900 Rally Pro. Sprawdziliśmy maszynę w teście terenowym i mamy dla Was aż dwa materiały wideo!
Triumph Tiger 900 Rally Pro to maszyna, która swoim designem oraz wyposażeniem klasy premium wzbudza emocje w świecie motocykli adventure. To motocykl idealny na długie trasy, a jednocześnie świetnie radzący sobie w terenie, o czym przekonaliśmy się na własnej skórze. Przychodzimy do Was z recenzją oraz materiałem wideo nowego Tygrysa.
Charakterystyka Triumph Tiger 900 Rally Pro
Tiger 900 Rally Pro to konstrukcja o wadze 228 kg z płynami, gotowa do jazdy, co jest naprawdę imponującym wynikiem jak na taką maszynę. Dzięki zastosowaniu szprychowych, bezdętkowych kół Akront – 21 cali z przodu i 17 cali z tyłu – motocykl zyskuje na zwrotności, co jest kluczowe w przypadku modeli dual adventure. Być może niektórzy chcieliby zobaczyć większe, 18-calowe koło z tyłu, jednak producent postawił na zwrotność maszyny.
Silnik i moc
Sercem Tigera jest chłodzony cieczą, trzycylindrowy, 12-zaworowy silnik o mocy 108 KM przy 9500 obr./min oraz momencie obrotowym wynoszącym 90 Nm przy 6850 obr./min. To o 13 KM więcej i o 3 Nm wyższy moment w porównaniu z poprzednim modelem tygrysa. Takie osiągi zapewniają Tigerowi dynamiczny charakter: motocykl świetnie sprawdzi na trasie, ale prawdziwy potencjał pokazuje w terenie, o czym możecie przekonać się oglądając film z testów:
130 hm/h w terenie. Triumph Tiger 900 Rally Pro
Wysokość, pozycja i komfort jazdy
Z kanapą o regulowanej wysokości od 860 mm do 880 mm, Tiger 900 Rally Pro jest zdecydowanie maszyną o wyższej pozycji za kierownicą. Osoby o niższym wzroście mogą mieć trudności z dosięganiem do podłoża, co warto wziąć pod uwagę przy wyborze tego motocykla. Nad wyborem motocykla o niższej kanapie, przykładowo GT czy GT Pro mogą zastanowić się również początkujący motocykliści: niżej osadzona kanapa może okazać się nieoceniona w sytuacjach awaryjnych lub kiedy brakuje nam umiejętności technicznych.
Co do pozycji ciała, w przypadku tygrysa mamy do czynienia z designem sprzyjającym bardziej agresywnym wojażom. W porównaniu z innymi motocyklami tego typu, kierownica jest odczuwalnie niżej, a kanapa wyżej niż standardowo. Wytłumaczenie znajdziemy (i odczujemy!) jak tylko zjedziemy z asfaltowej drogi na bardziej off-roadowe szlaki. Przy podjazdach, zjazdach i ostrych manewrach pozycja, którą oferuje ustawienie kanapy, kierownicy i podnóżków jest game-changerem. Podobnie w przypadku dłuższych terenowych tras, wyższe położenie kanapy przekłada się na mniejszy wysiłek przy częstym stawaniu na nogach.
Zawieszenie i hamulce
Zawieszenie w Triumphie Tiger 900 Rally Pro jest esencją jego terenowego ducha.
Przód motocykla wyposażono w rury o średnicy 45 mm i skok 240 mm, natomiast tył oferuje skok 230 mm z centralnym amortyzatorem, co zapewnia komfort na trudnym terenie. Dodatkowo, zawieszenie jest w pełni regulowane, co pozwala na idealne dopasowanie ustawień do warunków jazdy i terenu.
Na asfalcie zawieszenie sprawia, że motocykl prowadzi się dość dobrze, choć na maksymalnych prędkościach, w przeciwieństwie do modeli GT Pro, możemy poczuć mniejszą sztywność. W terenie natomiast Tiger odwdzięcza się możliwościami – to maszyna, która aspiruje do prawdziwego adventure.
Standardem w klasie motocykli premium są już sportowe hamulce Brembo, a przewody w stalowym oplocie to element zwiększający wytrzymałość i precyzję działania.
Komfort i wygoda w podróży
Wersja Rally Pro to motocykl wyposażony we wszystko, czego można oczekiwać od maszyny tej klasy: podgrzewane siedzenia zarówno dla kierowcy, jak i pasażera, podgrzewane manetki, pełne oświetlenie LED w tym światła dzienne i przeciwmgielne, a także czujniki ciśnienia w oponach. Wersja Rally Pro oferuje także 6 trybów jazdy – Road, Rain, Sport, Rider, Off-Road i Off-Road Pro. Tryby te regulują takie parametry jak kontrola trakcji i ABS, które w trybie Off-Road Pro są częściowo wyłączane dla lepszego panowania w terenie.
Wyświetlacz TFT w Tigerze jest czytelny i prosty w obsłudze, a przełączniki są intuicyjne –wsiadając i jadąc, wszystko jest pod ręką. Co więcej, możemy łatwo sparować motocykl z telefonem, a na pokładzie znajdziemy dwa gniazda, w tym jedno gniazdo USB- C.
Tiger 900 Rally Pro – czy to maszyna dla Ciebie?
Tiger 900 Rally Pro to motocykl różniący się od konkurencyjnych modeli jak Yamaha Tenere czy Honda Africa Twin. Jest agresywny, szybki, bardziej responsywny i przystosowany do różnorodnych warunków, od asfaltu po żwirowe szlaki. Występuje w trzech kolorach: zielonym w odcieniu ciemnego khaki, czarnym z białym akcentami i czerwono-popielatym. Cena? Około 75 995 zł.
Czy Triumph Tiger 900 Rally Pro to motocykl dla każdego? Z pewnością nie: wszystko jak zawsze zależy od doświadczenia i preferencji. Osoby początkujące mogą lepiej odnaleźć się na wersji GT, która ma niższe siedzenie i bardziej asfaltowy charakter. Tygrys to motocykl idealny dla tych, którzy szukają maszyny zdolnej pokonać także trudniejsze terenowe trasy.
Jeden film to zbyt mało? Obejrzyj jeszcze jeden film o Tygrysie!
Trzy gary, 108 KM i 90 NM. Triumph Tiger 900 Rally Pro 2024
Parametry techniczne:
Kategoria | Parametr | Wartość |
---|---|---|
Cena | Cena od | 75 995,00 zł |
Silnik | Rodzaj | Chłodzony cieczą, 12-zaworowy, DOHC, 3 cylindry w układzie rzędowym |
Pojemność | 888 cm³ | |
Średnica | 78.0 mm | |
Suw | 61.9 mm | |
Stopień sprężania | 13.0:1 | |
Maksymalna moc | 108 KM (79.5 kW) przy 9500 obr./min | |
Maksymalny moment obrotowy | 90 Nm przy 6850 obr./min | |
Układ zasilania | Wielopunktowy sekwencyjny elektroniczny wtrysk paliwa | |
Układ wydechowy | Stal nierdzewna, system głowicowy 3-1, niski tłumik montowany z boku | |
Podwozie | Rama | Rama z rur stalowych, przymocowana śrubami do podramy |
Wahacz | Odlewane ze stopu aluminium, z obu stron | |
Przednie koło | Szprychowe, bezdętkowe, 21 x 2.15 in | |
Tylne koło | Szprychowe, bezdętkowe, 17 x 4.25 in | |
Przednia opona | Bridgestone Battlax Adventure 90/90-21 | |
Tylna opona | Bridgestone Battlax Adventure 150/70-R17 | |
Przednie zawieszenie | Odwrócone 45 mm widelce Showa, regulacja napięcia wstępnego, tłumienia odbicia i ugięcia, skok 240 mm | |
Tylne zawieszenie | Tylny amortyzator Showa, regulacja napięcia wstępnego i tłumienia odbicia, skok koła 230 mm | |
Przedni hamulec | Podwójne, 320 mm pływające tarcze, 4-tłokowe zaciski Monobloc Brembo Stylema, ABS z optymalizacją pokonywania zakrętów | |
Tylny hamulec | Jedna 255 mm tarcza, zacisk z jednym tłokiem, ABS z wieloma trybami | |
Wymiary i masa | Szerokość kierownicy | 935 mm |
Wysokość bez lusterek | 1452 mm (niska owiewka) / 1502 mm (wysoka owiewka) | |
Wysokość siedzenia | 860 – 880 mm (regulowana) | |
Rozstaw osi | 1551 mm | |
Kąt pochylenia główki ramy | 24,4 º | |
Wyprzedzenie | 116,8 mm | |
Pojemność zbiornika paliwa | 20 L | |
Masa z płynami | 228 kg | |
Zużycie paliwa | Zużycie paliwa | 4,7 l / 100 km (60.4 mpg) |
Emisja CO2 | Norma EURO 5: 108 g/km |