Aktualnie czytasz:
Test Toros F16: Czy wytrzyma艂?

Dzisiaj w Skuterowo.com klasyka gatunku, jeden z najpopularniejszych skuter贸w wg ranking贸w sprzeda偶y. Wszyscy wiedza doskonale, 偶e za sukcesem stoi cena. Toros F16 mo偶e by膰 nasz za mniej, ni偶 2000 PLN. To jego g艂贸wna zaleta. Czy ma jeszcze jakie艣? Sprawd藕my.

Oczywi艣cie nie mo偶na si臋 opiera膰 wy艂膮czne na wra偶eniach z jazdy po ulicach. F16 zas艂uguje na wycisk i kontrol臋 jako艣ci oraz trwa艂o艣ci w jakim艣 ciekawszym miejscu. Dzi臋ki ma艂ej rundce po budowie obwodnicy Warszawy mo偶emy za jednym zamachem sprawdzi膰 jako艣膰 spasowania, trakcj臋 i zawieszenie. Zdziwili艣my si臋, bo nie dochodz膮 do nas 偶adne niepokoj膮ce odg艂osy wydawane przez plastiki czy amortyzatory. Ma艂e ko艂a troch臋 grz臋zn膮 w piasku i b艂ocie, ale to w ko艅cu nie jest teren贸wka, dlatego wybaczamy.

Na chwil臋 wracamy na asfalt i pojawia si臋 niemi艂e zaskoczenie. Podczas pokonywania kraw臋偶nik贸w 艂atwo jest zawadzi膰 centraln膮 podstaw膮. Trzeba uwa偶a膰, 偶eby jej nie urwa膰 i przy okazji nie zaliczy膰 gleby.

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

B膮d藕 oryginalny i wyr贸偶nij si臋 na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, du偶e ko艂a. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i pot臋偶na doza komfortu zar贸wno podczas jazdy po mie艣cie, jak r贸wnie偶 wsz臋dzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spe艂nij swoje marzenia o nowym Junaku. Ju偶 za 9 199 PLN.

Toros F16

Toros F16

Na asfalcie jest zno艣nie. Dra偶ni膮 te ma艂e ko艂a, kt贸re 艂atwo trac膮 przyczepno艣膰, a na zapadni臋tych studzienkach przyprawiaj膮 o b贸l wszystkiego. Toros F16 pod tym wzgl臋dem nie jest idealny.

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Gara偶 BMW pe艂en motocykli gotowych do odbioru.

W ofercie Gara偶 BMW odnajdziesz fabrycznie nowy b膮d藕 u偶ywany motocykl w doskona艂ym stanie. Wejd藕 i sprawd藕 jak blisko jest Tw贸j wymarzony motocykl BMW.Skorzystaj z atrakcyjnego finansowania w programie BMW 3asy ride

R贸wnie偶 za spraw膮 przedniego hamulca. popatrzcie, ze wzgl臋d贸w oszcz臋dno艣ciowych zdecydowano si臋 na b臋ben z przodu. Dawno takiego czego艣 nie widzieli艣my. Jest ma艂o efektywny i podczas jazdy trzeba o tym pami臋ta膰. Warto zwraca膰 uwag臋 na odst臋p od tych, co s膮 przed nami.

Dla osoby w pe艂ni doros艂ej miejsca jest zdecydowanie za ma艂o. Kanapa w膮ska i kr贸tka. jazda w dw贸jk臋 jest ma艂o przyjemna. Nogi na pod艂odze te偶 mog膮 nabawi膰 si臋 klaustrofobii, jest ciasno. Fajnym rozwi膮zaniem w klasie do kt贸rej nale偶y Toros F16 jest schowek pod kierownic膮. Do spokojnie wejd膮 dwie butelki wody mineralnej i mn贸stwo grat贸w.

Co do wygl膮du, trzeba przyzna膰, 偶e nie jest to oryginalna konstrukcja, znamy j膮 a偶 za dobrze. Toros nie pokusi艂 si臋 o 偶adne modyfikacje. Oszcz臋dno艣ci, oszcz臋dno艣ci. Mimo to wielu mo偶e si臋 podoba膰, zw艂aszcza, 偶e to cz臋sto spe艂nienie marze艅 o w艂asnych dw贸ch k贸艂kach z silnikiem.

Test jako艣ci ogumienia w Toros F16

Test jako艣ci ogumienia w Toros F16

A propos silnika. To chyba najlepszy element ca艂ego skutera. Czterosuwowe jednostki nap臋dowe o chi艅skim rodowodzie ciesz膮 si臋 naprawd臋 d艂ug膮 i bezawaryjn膮 prac膮. Wszystko szlag trafi, a silnik b臋dzie si臋 kr臋ci膰 dalej. Co prawda nie jest demonem pr臋dko艣ci, ale na pocz膮tek wystarczy. Nasz egzemplarz jest zablokowany i rozp臋dza si臋 do zawrotnych 45 na godzin臋. Po zdj臋ciu kaga艅ca Toros F16 leci licznikowe 70. W rzeczywisto艣ci nie przekracza 60-65. Lepsze osi膮gi zach臋caj膮 do odblokowania, ale zanim to zrobimy zastan贸wmy si臋 trzy razy, zw艂aszcza, je艣li to nas pierwszy skuter.

Na koniec popatrzmy jeszcze na jako艣膰 opon. Te s膮 szczerze m贸wi膮c 艣rednie. Twardy materia艂, chyba, 偶e ulegnie ma艂emu podgrzaniu na skutek tarcia o asfalt.

Wielu 艣mieje si臋 z konstrukcji tej klasy. Toros F16 to nie jest z艂y skuter. Cena po prostu dyktuje wiele kompromis贸w. Na pewno nie jest on kr贸lem szos, wzorem osi膮g贸w czy przyk艂adem unikatowego designu. Dla wi臋kszo艣ci jest to niepe艂nienie marze艅 o w艂asnym skuterze. Pocz膮tkiem pasji. Pocz膮tkiem wielkiej 偶yciowej mi艂o艣ci do jedno艣lad贸w.

Zobacz jak testowali艣my skuter Toros F16

[nggallery id=77]

Jaka jest Twoja reakcja?
0%
0%
0%
31 Komentarze
1 2 3 4
  • Zdj臋cie profilowe
    izdebski12
    17 maja 2013 at 09:27

    Test skutera bardzo nie dok艂adny, tyle ile on ma wad stworzonych przez sam projekt budowy, i fabryk臋 nie ma 偶aden skuter. Fabrycznie jest montowana za du偶a dysza g艂贸wna przez co go ci膮gle zalewa, i ci膮gle s膮 problemy z jego ga藕nikiem. Fabrycznie skuter zosta艂 藕le zaprojektowany, gdy偶 przy 2 osobie plastik 艂膮cz膮cy prawy, oraz lewy bok z plastikiem od wlewu benzyny po prostu p臋ka ju偶 za przewiezieniem drugi raz pasa偶era.
    Co jeszcze? Brak uszczelki przy stopce bocznej, przez co przy wjechaniu w du偶膮 ka艂u偶臋 ten czujnik si臋 zalewa, i tworzy zwarcie, tak, 偶e nie jest mo偶liwe odpalenie skutera. W skuterze ci膮gle co艣 pada, i to nie ze z艂ego u偶ytkowania, ale z winy s艂abych cz臋艣ci, oraz s艂abej konstrukcji.
    Przebiegu mam ju偶 prawie 2000 km w drugim skuterze takim samym, i ju偶 w nim pad艂o:
    – 呕ar贸wka
    – Ssanie
    – Regulator napi臋cia
    – Dysza za du偶a (max 80, a jest montowana 85) – ci膮g艂e problemy z zalewaniem podczas jazdy – zwalnia do 20km/h podczas jazdy (o wypadek nie trudno)
    – Kabelek si臋 od艂膮czy艂 z iskrownika
    – Czujnik stopki bocznej – zalany – pcha艂em skuter 5 km w zim臋, w b艂ocie do domu, gdy偶 nie odpali艂.

    Oraz ostatnia usterka – wczorajsza:
    – Pad艂 czujnik stopu w prawej klamce.

    Wi臋cej chi艅skich skuter贸w nie kupuje.