Tak jak zapowiadaliśmy, Suzuki podczas targów EICMA zaprezentowało zupełnie nowy model V-Strom 1050. Najpopularniejszy motocykl japońskiej marki zmienia nieco charakter i dostępny będzie w dwóch wersjach.
Oto i on! Suzuki V-Strom 1050 i V-Strom 1050 XT. Dwa nowe modele wchodzą do oferty Suzuki. Z jednej strony szkoda, żę nie mamy następny o legendarnym imieniu DR Big, z drugiej – nowy V-Strom garściami czerpie z genów Biga. Nowy model 1050 to wiele więcej niż „aktualizacja”, a już po pierwszych zdjęciach widać, że Suzuki idzie – jak zawsze – swoją ścieżką.
Suzuki V-Strom 1050 2020: Co nowego?
Już bazowy model oferuje bardzo dużo w zakresie wyposażenia. Zacznijmy od jednostki napędowej, bazującej na znanym i udanym widlastym twinie. Pojemność nie zmieniła się i nadal wynosi 1037 ccm. Delikatnie wzrosła moc maksymalna do okolic 106 KM. V-Strom 1000 nigdy nie brał udziału w wyścigu zbrojeń jeśli chodzi o moc. Dużo więcej w systemie zarządzania silnikiem. V-Strom 1050 posiada ride-by-wire, zmienne tryby jazdy i kontrolę trakcji. W kokpicie pojawił się nowy wyświetlacz LCD oraz gniazdo USB.
V-Strom posiada 19-calowe koło z przodu, w wersji XT szprychowane. Przednie zawieszenie KYB o średnicy rur 43 mm posiada pełną regulację. Tylny amortyzator posiada regulację wstępnego napięcia sprężyny bez konieczności użycia narzędzi. Obydwa modele wyposażono w opony Bridgestone Battlax Adventure A41.
Suzuki V-Strom 1050 XT 2020: Chce się jeździć
Więcej znajdziemy w modelu XT. Ten posiada system S.I.R.S, zbierający w całość takie rozwiązania jak (teraz trzymajcie się): Motion Track Brake System, Hill Hold Control System, Slope Dependent Control System i Load Dependent Control System. A teraz w prostych słowach: S.I.R.S to komputer wyposażony w żyroskopy, który pozwala np. zapobiegać unoszenia tylnego koła podczas ostrego hamowania czy hamować w złożeniu. Całość obsługiwana jest przełącznikami na kierownicy, w nieskomplikowany sposób.
Offroadowo-turystyczny model XT posiada dodatkowo szprychowane koła, regulowaną – bez użycia narzędzi – szybę, regulowane siedzenie, osłony silnika, centralną stopkę, LED-owe kierunkowskazy, gniazdo 12 V pod siedzeniem i tempomat. XT dostępne będzie także w malowaniach inspirowanych DR Big, z przepięknym Champion Yellow No.2.
Kiedy na rynku?
Już niedługo na naszym kanale YouTube więcej informacji na temat nowego Suzuki V-Strom 1050 i 1050 XT. Suzuki Motor Polska w swojej ofercie nadal posiada ustępujący model, który można kupić w bardzo dobrych pieniądzach. My nie możemy doczekać się jazd testowych nowego 1050, najlepiej w żółtym kolorze!
Więcej informacji na suzuki.pl