Nowe motocykle Romet (RCR, SCMB, ADV) 2016 na Kielce Moto Expo 2015 i nieco o marce RMT

Razem ze Skuterowo.com poznajcie nową kolekcję motocykli Romet 125 na sezon 2016. Po raz pierwszy nowa paleta jednośladów została przedstawiona szerokiej publiczności i spotkała się z dość ciepłym odbiorem. Zwłaszcza nowy Romet Classic 400 z wózkiem bocznym.

Romet Classic 400 okazał się hitem Kielce Moto-Expo 2015, prowokując do bliższego kontaktu, również i mnie. Goszczenie w wózku bocznym było dość ciekawym doświadczeniem. Niestety nie było nam dane odbyć w tej konfiguracji jazdy testowej, bo wrażenia byłby naprawdę sympatyczne.

Romet SCMB 250 także przyciągał do siebie liczne grono odwiedzających. To zdecydowanie jeden z najciekawszych motocykli sezonu 2015. Świetny design i super brzmienie, emitowane przez silnik w układzie V. Ten zasilany jest wtryskiem i może poszczycić się dobrą kulturą pracy.

Sporo spojrzeń skradał także nowy Romet ADV 250, pierwsza tak zdecydowana konstrukcja marki w tym segmencie. Dobrze wygląda i fajnie wypadł w naszych testach przed trzema tygodniami.

Warto także wspomnieć o nowej marce RMT. Będzie ona bazować na produktach koreańskiego Daelim’a. O brandzie póki co wiadomo niewiele, wszystko jednak wskazuje, że oficjalny start będzie miał miejsce w pierwszym kwartale nowego roku.

Leszek: Dzisiaj w dosyć nietypowym pojeździe, chociaż nigdy nie sądziłem, że siedząc na motocyklu będę mówić, że jestem w jakimś pojeździe, ale jest to wózek boczny do Rometa Clasic 400, który to pojawił się na Bike Expo 2015 i zarazem ten motocykl jest jedną z nowości na 2016 rok, która dzisiaj po raz pierwszy jest podziwiana przez szerokie grono odbiorców. Nawet się nie spodziewałem, że tak dużo ludzi będzie dzisiaj na tej imprezie.

W każdym razie – Romet jest jednym z większych wystawców podczas tych targów. Są to pierwsze targi motocyklowe w tym rejonie Polski. Tymbardziej jestem zaskoczony tak szeroką frekwencją. Romet 400. Jego widzieliście w Skuterowo.com, jednakże bez tego wózka bocznego. Sam motocykl jest bardzo ciekawą i oldschoolową konstrukcją, ponieważ oparta na monocylindrze, jest to 400’setka, olejak, czyli chłodzony po prostu olejem, który rozwija dosyć sporą moc przy niskiej masie własnej przez co prowadzi się wręcz oldschoolowo. Naprawdę, ten motocykl jest klasyczny pod każdym względem, nie tylko jeżeli chodzi o design, ale również o właściwości i doznania z jazdy. Obok niego znajduje się Scrambler, czyli Romet SCM P250 z silnikiem widlastym. Jest to 250’tka zasilana wtryskiem. Bardzo ciekawy motocykl pod względem stylistycznym, który, myślę, będzie mieć szerokie grono odbiorców w nowym sezonie, bo jest to też jedna z nowości na przyszły sezon, która robi wrażenie… nie tylko na kierującym, ale także na całym otoczeniu w jakim się znajduje ten motocykl.

Co jeszcze takiego ciekawego znajdziemy jeszcze na stanowisku Rometa? Romet RCR, czyli ten bober biały, którego mogliście widzieć pare dni temu na Skuterowo.com. Jest to połączenie cruisera z bobberem, też oldschoolowy motocykl, który nie może przejechać ani jednego kilometra będąc niezauważonym. 125 – taki silnik pracuje pod bakiem. Spala dosyć niewielkie ilości paliwa dając niewspółmierne, nieproporcjonalne wrażenia z jazdy i brzmienie tego motocykla też jest bardzo fajne. Jedyna wada tego motocykla to jest masa. Pamiętam, że to jest chyba 147 kilogramów, więc nie spodziewajcie się, że to będzie wyścigówka, ale myślę, że wrażenia z jazdy i to wyróżnienie się na drodze będzie rekompensowało wszelkie niedogodności związane z nadwagą tego motocykla, ale on musi być po prostu ciężki żeby wyglądał jak wygląda. Oprócz tego oczywiście dwie budżetowe propozycje, czyli Romet Z1 S i T, czyli motocykle służące, jeden z nich nawiązujący nieco do takich sportowych ambicji, miejski neked, który będzie kosztować gdzieś w okolicy 7 tysięcy złotych. Jego brat oznaczony jako T, czyli podejrzewam Touring to tylko pewne zmiany stylistyczne, jednakże jest to ta sama konstrukcja i cena, z tego co wiem, będzie też podobna. To co zrobiło na mnie największe wrażenie podczas Eventu, na którym po raz pierwszy dziennikarzom zostały pokazane motocykle na rok 2016 to ADV 250, który wygląda bardzo agresywnie. Stylistycznie jest bardzo fajnie zrobiony i też, muszę wam przyznać, jeździ się nim bardzo fajnie. Super zawieszenie i bardzo dobre brzmienie silnika. Wydech jest na 5+, jeżeli chodzi o ten motocykl. Będzie on kosztować w okolicach 13 tysięcy złotych, więc jest to dosyć fajna propozycja klasy Adventure, jeżeli chodzi o nieco tańsze motocykle, które posiadają jakiś tam swój wschodni rodowód, ale jakość, progres jakościowy jest spory i ten model jest najlepszym przykładem.

Ciąg dalszy pod materiałem wideo

To co zrobił jeszcze Romet dzisiaj na Targach Kielce Expo 2015 to jest wzmianka o RMT, czyli nowej marce Rometa, grupa Arkus & Romet. Będzie to kolekcja motocykli 125, chociaż nie tylko, mi się wydaję, oparta na produktach Daelim. Jak wiecie jest to koreańska marka, która zakorzeniła się na polskim rynku wtórnym, ponieważ oficjalnie te motocykle nie były do tej pory ani sprowadzane w sposób jakiś zorganizowany, ani nie było oficjalnej dystrybucji części, a przynajmniej ta dystrybucja części zamiennych do daelimów była w jakiś sposób ograniczona. Teraz to się zmieni. Powstanie Marka RMT, która będzie bazowała na Daelim, na koreańskim produkcie, który może się pochwalić fajną jakością i dosyć fajnym designem. Dzisiaj są pokazane tylko 4 produkty. Są to dwa skutery, jeden chopper cruiser i dosyć fajny, czerwony, mały skuter, który będzie wywoływać u was bardzo szeroki uśmiech. Na razie o RMT wiadomo niewiele. Wiadomo, że się ta marka pojawi, jednakże swoją oficjalną premierę będzie miała w pierwszym kwartale przyszłego roku podczas trwania już sezonu 2016.

Leszek Śledziński

Emerytowany dziennikarz motoryzacyjny portalu Jednoślad.pl

Inne publikacje na ten temat:

1 opinia

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button