Aprilia zaszalała i… powiększyła pojemność RSV4 do 1078 ccm i moc do 214 KM. Na naszych oczach powstaje nowa klasa „superbike”.
„Superbike” nie bez powodu piszę w cudzysłowie. W odniesieniu do klasy wyścigowej nadal do czynienia mamy z litrowymi, homologowanymi motocyklami sportowymi. Jednak rynek rządzi się nieco innymi prawami. Ducati, jak się okazuje, jako pierwsze wyczuło trend. Zamiast oferować kolejną odmianę wyścigówki, w zeszłym roku zaprezentowało motocykl sportowy, który nie ma miejsca w seriach wyścigowych Panigale V4 / V4 S. Obok niego zaraz będzie oferować wersję homologacyjną. Tym samym tropem poszli inni Włosi.
W ofercie Aprili pojawią się dwa modele RSV4. Aprilia RSV4 1100 Factory o pojemności 1078 ccm i homologowane RSV4 RR o pojemności 999,6 ccm.
W takim razie: co ciekawego w nowym RSV4? Rozwiercony silnik osiąga teraz kosmiczne 214 KM przy masie zatankowanego motocykla… 199 kg! Nowe RSV4 mimo większej pojemności jest o 5 kg lżejsze dzięki zastosowaniu karbonu. Karbon jest zresztą wszędzie, także na aerodynamicznych skrzydłach, które zadbają o lepszą stabilność przy wysokich prędkościach. Oszczędzić masę pozwala także tytanowy układ wydechowy Akrapovic (w standardzie).
Zawieszenie to Ohlins NIX z przodu i Ohlins TTX z tyłu. Z przodu znajdziemy najnowsze zaciski Brembo Stylema. Czwarta generacja pakietu elektronicznych wspomagaczy APRC oferuje 8 trybów pracy kontroli trakcji, 3 tryby pracy Cornering ABS-u. Do tego zmienne tryby jazdy (Sport, Track, Race), downshifter i upshifter, system zapobiegający wheelie i aplikacja mobilna pozwalająca na rejestrowanie naszych postępów.
Lista zmian jest długa, ale do Aprilii RSV4 1100 Factory jeszcze wrócimy w detalu.
Źródło: Aprilia
[trending]