Aktualnie czytasz:
Narodziny miejskiego BMW G 310 R: "Nowy model cieszy się sporym zainteresowaniem"
1

Gdy w 2004 roku pracowałem w jednym z dealerstw motocyklowych BMW w Warszawie podczas rozmowy z klientami na temat bawarskich motocykli, które próbowałem im sprzedać, słyszałem peany na temat Hondy czy Yamahy.

Klienci narzekali na wiele aspektów ówczesnych motocykli BMW, a ja nie mogłem temu zaprzeczyć. Gdy koleje losu kilka lat później przywiały mnie do dealerstwa Hondy, gdzie pracowałem przez 6 lat pełniąc podobną funkcję - słyszałem najpierw o konkurencyjności niemieckich motocykli, a parę lat później musiałem już słuchać o ich przewadze - z czym też, obiektywnie patrząc, nie mogłem się nie zgodzić. Ten przykład pokazuje jak wielki postęp w ciągu ostatnich 10 lat w branży motocyklowej zrobił niemiecki motoryzacyjny potentat - w swoim niegdyś ofertowym breloczku.

Modele takie jak R 1200 GS - który markę wprowadził w XXI wiek, przez ikonę turystyki K1200, a następnie 1300 i 1600 GT, aż po niezaprzeczalnego mistrza torów wyścigowych - S1000RR - to w tej chwili filary sprzedaży bawarczyków. Mało tego, w 2012 roku zaatakowany został przez nich, do tej pory zarzucony (nieudana próba modelu C1 - Parasolka), segment skuterów. Modele C600 Sport i C650 GT trafiły na podatny grunt i może nie stały się hitami sprzedaży, ale do tej pory ich następcy znajdują się w ofercie BMW Motorrad.

Ekspansji ciąg dalszy - teraz przyszedł czas na małe pojemności, do tej pory zaniedbywane przez BMW.

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

Bądź oryginalny i wyróżnij się na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, duże koła. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i potężna doza komfortu zarówno podczas jazdy po mieście, jak również wszędzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spełnij swoje marzenia o nowym Junaku. Już za 9 199 PLN.

Od niedawna na stronie internetowej BMW Motorrad możemy znaleźć mały, miejski motocykl o pojemności 313 cm3, czyli BMW G 310 R. Po sukcesie na rynku europejskim małych Hond (CBR 250, CBR 300R) czy Kaw (Ninja 300), oraz niezaprzeczalnego europejskiego króla (a właściwie księcia) tego małego segmentu - KTM Duke 390, w ogóle nie dziwi pojawienie się małego motocykla BMW. Dziwi wręcz to, że dzieje się to dopiero teraz.

W Europie odchodzi się już od archetypu grubego motocyklisty z brodą na chopperze lub ściganta w kolorowym kombinezonie na litrowym plastiku. Teraz motocykle stają się pojazdami użytkowymi, kupują je Kowalscy mieszkający w zatłoczonych miastach, chcący zaoszczędzić pieniądze i czas, tracone w trakcie godzinnych dojazdów do pracy. O ile ciężko jest, aby pani Kowalska zgodziła się na zakup sportowej 600tki, o tyle nie powinna oponować przy zakupie 300tki. Zdaje się, że ta teoria będzie miała potwierdzenie w praktyce:

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Garaż BMW pełen motocykli gotowych do odbioru.

W ofercie Garaż BMW odnajdziesz fabrycznie nowy bądź używany motocykl w doskonałym stanie. Wejdź i sprawdź jak blisko jest Twój wymarzony motocykl BMW.Skorzystaj z atrakcyjnego finansowania w programie BMW 3asy ride

O G310R pytają głównie ludzie dojrzali, chcący mieć mały, ale prestiżowy pojazd, którym będą mogli łatwo poruszać się po mieście - mówi Hubert Szaniawski, koordynator sprzedaży motocykli w warszawskim BMW Inchcape. - Zainteresowanie tym modelem jest całkiem spore. Najpierw w czerwcu będziemy mogli go pokazać wszystkim chętnym w naszym salonie, a w lipcu - sierpniu powinien być już dostępny w regularnej sprzedaży.

Jeden cylinder, 34 konie i 28 Nm, elektroniczny wtrysk paliwa, sześciobiegowa skrzynia, waga gotowego do jazdy poniżej 160 kg, prędkość maksymalna 145 km/h, ABS w standardzie i spalanie zapowiadane w okolicy 3,3 litra/100 km - to wizytówka nowego bawarczyka. A cena? Dowiedzieliśmy się, że ma kosztować w okolicy 20 tysięcy złotych. Jak tylko pojawi się taka możliwość - będziemy testować tę małą beemkę.

Trzymamy kciuki za sukces tego modelu spod znaku biało-niebieskiego śmigła i czekamy, na zdaje się nieunikniony, atak na kolejny segment - czyli motocykle 125 cm3.

Jaka jest Twoja reakcja?
83%
0%
8%