Najlepszy motocykl wszechczasów? Honda Cub 90

Jeden z najlepszych silników, niesamowita trwałość, uniwersalność i jakość wykonania. Honda Cub. To miał być spartański motor dla każdego. Pod względem popularności może się z nim równać niewiele jednośladów. 40 milionów wyprodukowanych egzemplarzy można spotkać na każdym kontynencie.

Na przedstawionym filmie można zobaczyć w jaki sposób traktowany jest najlepszy produkt eksportowy Hondy. Wrażenia nie robi na nim ani olej do frytek w misce olejowej, przekraczanie masy dopuszczalnej, ani lot z 22 metrów. Idealny motorower do złego traktowania?

Fot.: Honda Inc

REKLAMA

SCORPION EXO 520 AIR

Zobacz co oferuje najlepszy kask motocyklowy w segmencie.

Inne publikacje na ten temat:

23 opinii

  1. Jeśli Kymco Nexxon-a uznamy za klon owej Hondy (a to bardzo realne skoro Kymco od lat współpracuje z Hondą) to z własnego doświadczenia (i nie tylko bo jest jeszcze drugi egzemplarz w moim rodzinnym mieście) mogę zapewnić iż jest klon trwały i niezawodny,na chwilę obecną ma przebieg 13 tysięcy km,poza dwoma pierwszymi przeglądami jest serwisowany przez moją skromną osobę (serwisy firmowe mam w odległościach po 50 km od mojego miejsca zamieszkania i są po prostu drogie!!!),jeżdzimy czasami w dosyć długie trasy (nie raz było to po 200-250 km dziennie) ale ma na czas wymienione i wyregulowane to co trzeba.A więc podsumowując pojazd naprawdę godny polecenia bez dwóch zdań!

  2. Mnie się to nie podoba, ani to skuter, ani motocykl czy motorower, Ni pies, ni wydra! W zamierzchłych czasach kiedy to zaprojektowali widocznie był to tani kompromis, obecnie nie wiem kto to kupuje..

  3. Za najlepszy motocykl wszech czasów uważam DKW RT-125, po wojnie kopiował go cały świat, szczególnie japońcy, oni zaczynali przygodę z motocyklami od produkcji tego właśnie modelu, gdy polacy przed wojną mieli już sokoły 125 i podkowy. Nawet Harley-Davidson miał kopię RT-125, który był jedynym dwusuwem HD. Nasza poczciwa WSK 125 była rozwinięciem DKW, podobnie jak Miński, Moskwy, K55, itd, itp…

  4. A co uważacie za najlepszy skuter wszech czasów?Moim typem jest Kymco Filly,zaprezentowany w roku 1998 był wzorem dla wszelkiej maści wyrobów Made in China sprzedawanych na całym świecie na kontenery!

  5. Skuter wszech czasów, to napewno włoska Osa-Vespa i Lambretta napędzana wałkiem kardana.. a polski skuter wszechczasów Osa M52 „Indyjka”

  6. Kymco Nexxon – jakością i niezawodnością nie ustępuje Hondzie Cub – w wielu testach i opiniach można to wyczytać. No ale młodzież wybiera pseudo ścigacze chińskiej wątpliwej jakości, które do pięt nawet nie dorastają Kymco Nexxonowi – ot cała prawda – dla niektórych bardzo niewygodna.

  7. A w czym to przeszkadza? Ja przesiadając się z Nexxona na motocykl, nie miałem żadnych problemów. Bym raczej powiedział, że to atut, a nie wada. Skupiamy się wyłącznie na redukcji biegów.

  8. Hamulce faktycznie ma dobre. Ale to sprzęgło automatyczne mi się nie podoba. Też miałem do czynienia z tym modelem, ma (lub miał) go kolega Zulwiczek z forum, poszukaj, był temat. Byłem przy wymianie cylindra i kilku elementów motoroweru i dokładnie go obejrzałem, powinny być jeszcze fotki. Jego niewątpliwy plus to schowek pod siedzeniem. A czemu musi być manualne sprzęgło – z przyzwyczajenia. Zawsze jak jeżdżę biegówką to mam normalne sprzęgło. Wadą Nexxona jest też mały zbiornik. Inne motorowery mają znacznie większe.

  9. też miałem napisać że wg mnie automatyczne sprzęgło to zaleta, bo nie wiem czemu zwykłe miałoby być lepsze 😉
    benekpe- ten silnik jest dużo mocniejszy od 139fmb ? jakie ma przyspieszenie np do 50 itp ?

  10. to jest zwykły 139FMB tyle, że wersja z automatycznym sprzęgłem. Przyspieszenie całkiem całkiem. Z kolegą jechaliśmy do Łodzi, jakieś 300 km jednego dnia wyszło i Nexxon jechał bez zadyszki, jedynie zwalniał na wzniesieniach.

  11. Wielokrotnie było pisane, że silnik TYPU 139FMB, a silnik Hondy 139FMB to całkiem inna bajka. Reżim jakościowy i technologiczny w obu przypadkach to przepaść.

  12. to by się zgadzało 🙂 bo 139fmb jest słaby a benekpe mówi że nexxon ma mocny silnik. fajnie jakby było jakieś porównanie obydwu silników w jakimś wyścigu czy coś 😉

  13. Pamiętajmy, że mowa o silniku 139fmb ze zwiększoną pojemnością do 80cm3 – tuningowy kit był produkcji tajwańskiej, w nexxonie zmieniłem też zębatkę zdawczą na większą, która zmniejszyła przyspieszenie, ale za to zwiększyła Vmax. Mimo tego, zdarzało mi się zostawiać skutery 2t w tyle przy ruszaniu na światłach. Po kilkunastu sekundach, te skutery były miniaturkami w moich lusterkach 🙂 Do 60km/h rozpędzał się na prostej dosłownie w kilka zaledwie sekund… po kilku następnych było już 90km/h 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button