Motocykle Harley-Davidson 2022: Low Rider S oraz nowy Low Rider ST i jeszcze większy silnik!

Amerykańskie cruisery na ostro!

W skrócie
  • Screw downsizing!, czyli nowe propozycje Harleya-Davidsona z jeszcze większeymi niż poprzednio silnikami
  • Harley-Davidson Low Rider S, otrzymuje nowy mocniejszy silnik oraz zmiany w podwoziu i wyposażeniu

Lepsza od dużej pojemności jest tylko jeszcze większa pojemność! Choć w czasach downsizingu ta maksyma traci na popularności, to na szczęście są jeszcze producenci motocykli, którzy pozostają wierni klasycznym ideałom. Oto nowe wcielenie H-D Low Ridera S oraz nowy Low Rider ST z silnikiem Milwaukee-Eight 117 o pojemności 1923 cm³! Jak tu się nie zakochać?

26 stycznia odbyło się ogólnoświatowe wydarzenie w wirtualnym świecie. Była nim prezentacja większości z planowanych na ten sezon motocykli w bogatym portfolio marki Harley-Davidson. Właśnie tego dnia poznaliśmy najciekawsze z propozycji i najistotniejsze zmiany dotyczące kultowych motocykli z Milwaukee.

Nowe wersje motocykli i nowy jeszcze bardziej mocarny silnik

Milwaukee-Eight 117 – najmocniejszy fabrycznie montowany silnik w ramach nowych modeli motocykl Harley-Davidson MY 2022.

Silnik Milwaukee-Eight 117

Ten potężny układ napędowy z precyzyjnym chłodzeniem olejem i powietrzem to nowy pułap pojemności i momentu obrotowego montowanych fabrycznie silników Harley-Davidson®. Zapewnia wyjątkowe osiągi i żywiołowy przypływ mocy odczuwalny przy każdym obróceniu manetki.

  • Pojemność 1923 cm3
  • Moment obrotowy 168 Nm przy 3500 obr./min
  • Wysokowydajny wałek rozrządu dopasowany do pojemności i przepływu powietrza w celu maksymalizacji osiągów
  • Wysokowydajny, dostrojony wlot powietrza Heavy Breather z filtrem skierowanym do przodu, aby zapewnić silnikowi więcej powietrza, co pozwala wytworzyć ekscytujący moment obrotowy w średnim zakresie, a dodatkowo zapewnia maszynie stylizację hot rod.
  • Wysokowydajny wydech typu shotgun 2-w-2, wspierający płynną dostawę momentu obrotowego w średnim zakresie oraz generujący właściwe brzmienie
  • Wałki wyrównoważające, które redukują wibracje na biegu jałowym dając kierowcy większy komfort

Harley-Davidson Low Rider S 2022

Lista motocykli, które dostaną nowe, jeszcze mocniejsze od poprzednika serce zawiera dwa sprzęty, którymi chcemy dziś przyjrzeć się bliżej. Jednym z nich jest znany już i cieszący się niesłabnącą popularnością Low Rider S. Motocykl z kategorii cruiser – z półki z podpisem “bad ass”. Ten sprzęt to nic innego jak ostry cruiser wagi średniej stworzony dla motocyklistów poszukujących bezkompromisowej mocy. W roku 2022 Harley dosypuje do tej mikstury dodatkowej mieszanki chili i jalapeno w postaci nowego, rozkręconego do muszących budzić respekt 1923 cm³ pojemności ukrytej w dwóch ogromnych garach. Silniki M8 117 do niedawna były dostępne tylko w linii fabrycznych customów CVO Harleya. Teraz 103 KM oraz aż prawie 170 Nm momentu trafia także do “standardowej” oferty H-D.

W ramach naszego skupienia się na segmentach, w których jesteśmy najlepsi, w tym Grand American Touring i Cruiser, linia produktów na rok 2022 została przygotowana z myślą o mocy i osiągach. Każdy z nowych modeli oferuje niezrównaną moc silnika Milwaukee-Eight 117 dla tych, którzy nie chcą niczego innego niż największe i najlepsze, budując naszą pozycję jako najbardziej pożądanej marki motocyklowej na świecie” – powiedział Jochen Zeitz, prezes zarządu i dyrektor generalny Harley-Davidson.

Low Rider S to motocykl typu cruiser, którego zadaniem jest oferować niesamowite wrażenia z jazdy dzięki kombinacji zawieszenia Harley-Davidson  Softail z mocą muskularnego silnika Milwaukee-Eight  117 w układzie V. Do tego ascetyczna linia nadwozia, które sprawia wrażenie, jakby miało za zadanie jedynie uzupełniać podstawową, potężną konstrukcję mechaniczną.

Ciąg dalszy pod materiałem wideo

Cruiser stworzony dla tych, którzy szukają bezkompromisowej mocy i pragną przekraczać kolejne bariery. Silnik Milwaukee-Eight 117 generuje o 5% wyższy moment obrotowy, niż silnik Milwaukee-Eight 114, który napędza model z roku 2021, i jest niekwestionowanym powodem do dumy jego właściciela. Zawieszenie klasy premium zapewnia niesamowite wrażenia z jazdy. Już wyjeżdżając z fabryki motocykl łączy zadziorny wygląd maszyny rodem z Zachodniego Wybrzeża oraz potężną moc, którą wcześniej można było uzyskać tylko po dużym zainwestowaniu w akcesoria.

Przeczytaj też:

Motocykle Cruiser: Wszystko co trzeba o nich wiedzieć i co wspólnego z motocyklowymi krążownikami ma Honda CB 750 Four

Model Low Rider S z rocznika 2022 jest wyposażony w nowy, montowany na kierownicy zegar z analogowym obrotomierzem i cyfrowym prędkościomierzem, który zastępuje zegary montowane wcześniej na konsoli zbiornika. Dzięki temu wskaźniki są na linii wzroku kierowcy. Niskoprofilowa, pokryta czarną teksturą konsola z logo FXLRS znajduje się teraz na szczycie zbiornika paliwa. Znakomite oświetlenie zapewnia reflektor przedni LED Daymaker oraz jasno świecące kierunkowskazy i światło stopu.

 

Ten sam wyższy amortyzator, w który wyposażono Low Rider ST, podnosi tył modelu Low Rider S, zapewniając wyższy komfort jazdy, a także większy kąt pochylenia maszyny o 1,3 stopnia w stosunku do poprzedniego modelu. Daje to również większy prześwit i większą pewność jazdy podczas agresywnego pokonywania zakrętów. Hydrauliczna regulacja napięcia wstępnego ukryta pod siedzeniem, umożliwia dostosowanie ustawień do preferowanego stylu jazdy lub dostosowanie do warunków panujących na drodze. 43 mm odwrócony widelec usztywnia przód i zapewnia responsywną jazdę, a technika amortyzatora z pojedynczym wkładem zapewnia stabilność przedniego koła, zwiększając skuteczność hamowania i właściwości jezdne. Kąt pochylenia główki ramy w wynosi 28 stopni. Dwie tarcze hamulcowe o średnicy 300 mm na przednim kole zadowolą kierowców preferujących agresywną jazdę, którzy mogą też liczyć na  układ ABS, gdy warunki na drodze nie są idealne. Opony klasy premium Michelin Scorcher 31 poprawiają właściwości jezdne i prowadzenie.

 

W pakiecie elementy stylistyczne z Zachodniego Wybrzeża, takie jak 1-calowa kierownica w stylu moto zamontowana na 4-calowych wspornikach, głębokie pojedyncze siodło, centralnie montowane podnóżki i dopasowana kolorystycznie mini owiewka, która mieści reflektor i osłania przed wiatrem gdy pędzisz po autostradzie. Cały przód, układ napędowy i wydech pokryte są czernią, a odlewane z aluminium koła Radiate (19″ przód, 16″ tył) są wykończone w matowym ciemnym brązie, który doskonale kontrastuje z mrocznymi elementami maszyny.

 

Dostępne kolory: Vivid Black, Gunship Gray

 

Model Low Rider S będzie wkrótce dostępny w salonach autoryzowanych dealerów H-D.

 

Harley-Davidson Low Rider ST 2022

Z kolei nowy H-D Low Rider ST to wariacja na temat Low Ridera S, oferująca do jego pełnego charakteru stylu dodatkowo potencjał turystyka dzięki zdejmowanym, sztywnym kufrom oraz montowanej do ramy nowej owiewce, a także dostępnym, akcesoryjnym system audio Harley-Davidson opracowanym przez Rockford Fosgate. Low Rider S w wersji dla motocyklowych nomadów? Ten pomysł wydaje się genialny!

Odważna interpretacja Harley-Davidson ostrej maszyny turystycznej w stylu zakorzenionym w kalifornijskim ruchu “wysokich motocykli”. Zawieszone wysoko wąskie kufry, podniesione tylne zawieszenie, wysoko umieszczona kierownica oraz zamontowana do ramy owiewka inspirowana modelem FXRT. Kierowca bardziej siedzi “na” motocyklu, co zapewnia bardziej bezpośrednie i refleksyjne wrażenia z jazdy. A jeśli ktoś zechce sobie polatać w mieście, po prostu zdejmuje kufry i przemienia Low Rider ST z maszyny cross-country w miejskiego cruisera.

Kluczowym elementem tego modelu jest zamontowana na ramie owiewka, której kształt jest inspirowany owiewką klasycznego modelu FXRT Sport Glide, i którą preferują budowniczy motocykli custom z Zachodniego Wybrzeża” – powiedział Brad Richards, wiceprezes ds. designu Harley-Davidson. “Dominujący w centrum reflektor w otoczeniu bocznych wlotów powietrza, nawiązuje do znajomych kształtów oryginalnego FXRT. Ostrzejsze przetłoczenia i zmienione proporcje zapewniają bardziej nowoczesny, sportowy i aerodynamiczny kształt, niż oryginalna owiewka FXRT. Wyżej nad wydechem zamontowane kufry poprawiają osiągi maszyny – to jakby wiadomość, że te kufry nie ograniczają kąta pochyłu, gdy motocykl jedzie ostro w zakręcie“.

 

Kształt nowej, montowanej do ramy owiewki został opracowany na podstawie analiz CFD (obliczeniowej mechaniki płynów) i testów w warunkach rzeczywistych. Trzy wloty powietrza splistream pomagają ograniczyć jego zawirowania wokół głowy kierowcy przy prędkościach autostradowych. Owiewka posiada 6-calową, przyciemnianą szybę oraz otacza reflektor przedni LED Daymaker o średnicy 5 ¾ ”.

Zamykane sztywne kufry mają smukłą konstrukcję i można je otwierać jedną ręką, siedząc na motocyklu, co ułatwia sięgnięcie po niezbędne rzeczy. Urządzenie amortyzujące pokrywy zapewnia płynne otwarcie. Kufry można zdjąć w kilka sekund dzięki wewnętrznemu mechanizmowi szybkiego demontażu. Łączna pojemność kufrów wynosi 53,8 l.

Przeczytaj także:

Harley-Davidson Street Bob 114: jak ja nienawidzę chopperów i cruiserów. Szkoda tylko, że to wszystko nieprawda…

 

Głębokie pojedyncze siodło pomaga utrzymać kierowcę we właściwym miejscu podczas gwałtownego przyspieszania i pokonywania zakrętów. Jednocalowa kierownica w stylu moto jest zamontowana na czterocalowych wspornikach a na zbiorniku paliwa o pojemności 18,9 l znajduje się niskoprofilowa, teksturowana konsola. Kompaktowy wyświetlacz na wsporniku umożliwia podgląd niezbędnych informacji o pojeździe oraz zapewnia wygląd motocykla custom “bez zegarów”.

 

Wrażenia z jazdy i swobodę prowadzenia gwarantuje podwozie zoptymalizowane pod kątem zmniejszenia masy bez utraty sztywności. Silnik Milwaukee-Eight 117 jest sztywno zamocowany w ramie, aby jeszcze bardziej usztywnić podwozie. Odwrócony widelec 43 mm usztywnia przód i zapewnia responsywną jazdę, a technika amortyzatora z pojedynczym wkładem zapewnia stabilność przedniego koła, zwiększając skuteczność hamowania i właściwości jezdne. Kąt pochylenia główki ramy w wynosi 28 stopni.

 

Low Rider ST jest wyposażony w wyższy amortyzator tylny typu monoshock niż standardowy, dostępny w innych modelach Softail (1/2 cala wyższy, skok zawieszania +26 mm), który podnosi tył motocykla. Zapewnia to wyższy komfort jazdy, a także zwiększył się kąt pochylenia maszyny o ponad jeden stopień, co poprawia osiągi zwiększając prześwit i pewność jazdy podczas agresywnego pokonywania zakrętów. Hydrauliczna regulacja napięcia wstępnego ukryta pod siedzeniem, umożliwia dostosowanie ustawień do preferowanego stylu jazdy lub jazdy z bagażem czy pasażerem. Dwie tarcze hamulcowe o średnicy 300 mm na przednim kole, pozwalają okiełznać tę ostrą maszynę. Układ ABS wspiera kierowcę, gdy warunki na drodze są mniej niż idealne. Opony klasy premium Michelin Scorcher 31 (przód 110/90B19, tył 180/70B16) poprawiają właściwości jezdne i prowadzenie. W komplecie reflektor przedni LED Daymaker, jasne światła LED kierunkowskazów i stopu oraz port ładowania USB.

 

Surowa, mroczna stylistyka dzięki czarnemu wykończeniu prawie wszystkich elementów. Układ napędowy, dekle, półka typu triple clamp, zaciski, wsporniki tylnego błotnika i konsola na zbiorniku pokryte lakierem Wrinkle Black. Pokrywa skrzyni biegów, obudowa filtra, osłona wahacza, dolne pokrywy zaworów i wsporniki kierownicy w kolorze Gloss Black. Kierownica Satin Black. Widelec Anodized Black. Do tego tłumiki i osłony wydechu w kolorze Jet Black. Intrygującym kontrastem są koła odlewane z aluminium (19″ przód, 16″ tył) wykończone w kolorze Matte Dark Bronze. Jedynymi jasnymi elementami są rurki i osłony popychaczy oraz obrabiane maszynowo żeberka cylindrów.

 

  • Akcesoryjny system audio
    Motocykl o takich osiągach zasługuje na nagłośnienie z najwyższej półki. Akcesoryjny system Harley-Davidson® Audio opracowany przez Rockford Fosgate został zaprojektowany specjalnie dla modelu Low Rider ST, aby zapewnić wyjątkową jakość dźwięku i idealnie dopasowanie do nowej owiewki. W skład zestawu wchodzą: 250-watowy wzmacniacz z technologią cyfrowego przetwarzania sygnału (DSP), para niskotonowych głośników 5,25″ i dwa głośniki wysokotonowe. System umożliwia komunikację z urządzeniem mobilnym kierowcy za pomocą Bluetooth.

 

Dostępne kolory: Vivid Black, Gunship Gray

 

Model Low Rider ST będzie dostępny w salonach autoryzowanych dealerów Harley-Davidson na całym świecie pod koniec marca 2022 roku.

 

Przeczytaj również:

Harley Davidson Fat Bob 114 2021: 100% motocykla i zero kompromisu. [zdjęcia, cena, opis, dane techniczne]

Przemysław Borkowski

Kocha wszystko co ma dwa koła i silnik - nawet ten elektryczny. Gdyby wiertarka miała koła, też by na niej jeździł. Prywatnie fan dobrego rockowego brzmienia i kultur orientalnych.

Inne publikacje na ten temat:

1 opinia

  1. Osoba odpowiedzialna za ergonomie w tym cudzie powinna za karę tym jeździć! Kierownica mega niewygodna po pierwszych 50km, filtr powietrza blokuje łatwy dostęp do hamulca tylnego, poprowadzenie rur za blisko uda gotuje noge. Pomylka konstrukcyjna.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button