Aktualnie czytasz:
Kymco Super 8: Efekty Tuningu
6
 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Gara偶 BMW pe艂en motocykli gotowych do odbioru.

W ofercie Gara偶 BMW odnajdziesz fabrycznie nowy b膮d藕 u偶ywany motocykl w doskona艂ym stanie. Wejd藕 i sprawd藕 jak blisko jest Tw贸j wymarzony motocykl BMW.Skorzystaj z atrakcyjnego finansowania w programie BMW 3asy ride

Tym razem za艂oga warszawskiego serwisu Motor-Land wzi臋艂a na celownik skuter posiadaj膮cy opini臋 "nietuningowalnego". Kymco Super 8 w wersji z silnikiem czterosuwowym osi膮ga ustawowo przewidzian膮 pr臋dko艣膰 i nie ma ochoty jecha膰 szybciej. 聽W serwisie Motor-Land znale藕li艣my skuteczny spos贸b by temu zaradzi膰.

Zacz臋li艣my od wymiany zestawu cylinder + t艂ok. 聽W miejsce fabrycznych cz臋艣ci trafi艂 produkt znanej, hiszpa艅skiej firmy Airsal. 聽Jest to aluminiowy, nikasilowy cylinder o 艣rednicy 50 mm sprzedawany w zestawie z z t艂okiem i kompletem uszczelek. 聽Zestaw Airsal-a zwi臋kszy艂 pojemno艣膰 do 80 ccm 聽co zaowocowa艂o wzrostem mocy i momentu obrotowego. 聽Poniewa偶 80 ccm musi czym艣 "oddycha膰" 聽w miejsce seryjnego wydechu pow臋drowa艂 tuningowy t艂umik o zwi臋kszonej przepustowo艣ci, 聽kt贸ry 艂膮czy dyskretny wygl膮d z rozs膮dn膮 聽ilo艣ci膮 emitowanych decybeli. 聽Sportowy charakter wydechu podkre艣la jedynie delikatna os艂ona stylizowana na carbon.

Airsal i wydech wsp贸艂pracowa艂y doskonale. 聽Skuter przy艣piesza艂 zdecydowanie lepiej, sta艂 si臋 dynamiczny i zrywny. Niestety nadal m臋czy艂a go dolegliwo艣膰 niskiej pr臋dko艣ci maksymalnej. 聽Silnik nie rozkr臋ca艂 si臋 do maksymalnie wysokich obrot贸w a zestopniowanie tryb贸w przek艂adni ko艂a tylnego dodatkowo komplikowa艂o spraw臋. 聽G艂贸wnym podejrzanym sta艂 si臋 fabryczny modu艂 zap艂onowy kt贸ry wed艂ug nas d艂awi艂 wysokie obroty silnika. 聽Zosta艂 wi臋c niezw艂ocznie zdemontowany a jego miejsce zaj膮艂 tuningowy modu艂 zap艂onowy z mo偶liwo艣ci膮 regulacji. 聽Niestety wymiana nie ograniczy艂a si臋 tu wy艂膮cznie do prostego przepi臋cia kostki przewod贸w. Odmienna konstrukcja modu艂u tuningowego wymusza ingerencj臋 w elektryk臋 skutera i modyfikacj臋 po艂膮cze艅 przewod贸w. 聽Pod艂膮czenie nie jest zatem prost膮 spraw膮, wymaga du偶ych modyfikacji popartych walk膮 z miernikiem i kablami. 聽Uda艂o si臋 jednak i silnik zacz膮艂 kr臋ci膰 si臋 tak jak oczekiwali艣my!聽Efekt tuningu okaza艂 si臋 bardziej ni偶 zadowalaj膮cy. Pr臋dko艣膰 maksymalna wzros艂a do 80 km/h, przy艣pieszenie jest tak偶e niepor贸wnywalnie lepsze.

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

B膮d藕 oryginalny i wyr贸偶nij si臋 na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, du偶e ko艂a. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i pot臋偶na doza komfortu zar贸wno podczas jazdy po mie艣cie, jak r贸wnie偶 wsz臋dzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spe艂nij swoje marzenia o nowym Junaku. Ju偶 za 9 199 PLN.

Jaka jest Twoja reakcja?
25%
0%
0%
  • Zdj臋cie profilowe
    Dawidsuper8
    16 sierpnia 2013 at 17:28

    haha ja mam ten sam efekt w swoim Super 8 bez 偶adnego tuningu 馃檪
    jak kto艣 nie wierzy nie ma sprawy nagram filmik 馃檪

  • Zdj臋cie profilowe Padalec
    17 sierpnia 2013 at 23:05

    No nie 偶ebym si臋 czepia艂 ale ty masz z silnikiem 2T a mowa jest o wersji z silnikiem 4T. A to troch臋 inna bajka 馃檪
    Co nie zmienia faktu „Dawidsuper8” 偶e kymco – super 8 to maszynka fajna , nawet bardzo !

  • Zdj臋cie profilowe
    17 sierpnia 2013 at 23:25

    No z 4T wci膮gn膮膰 taki V-max to jest co艣 ale koszta panowie wzrastaj膮 :)dlatego wole swoje 2T:) .

  • Zdj臋cie profilowe mikef
    18 sierpnia 2013 at 01:13

    Ja obecnie w 2t mam cylek malossi sport, leo touring i multivar.
    Du偶o 艂adniej si臋 zbiera, ale jak na 4t to chyba nie藕le i du偶a r贸偶nica
    do serii z odci臋tym kabelkiem.

    Te 80 kmh to b臋dzie co艣 72 kmh w realu.

    Kymco super 8 chyba ci臋偶ko rozp臋dzi膰 mocno poza licznik.
    – seria 2t po zdj臋ciu blokad 70kmh licznikowe
    – z tecnigas trek 80 kmh licznikowe
    – w moim setupie 85 kmh licznikowe (77 gps przy 9300 obr/min)

    Kolega mia艂 airsala + next r w 2t i twierdzi艂,
    偶e szed艂 daleko poza licznik (troch臋 pewnie ponad 80 kmh),
    ale nie zmieni艂 ga藕nika i zatar艂.

    Nie ma prze艂o偶e艅 i to max, co mo偶na wyci膮gn膮膰. Mo偶e na hebo
    da si臋 wkr臋ci膰 do 10 500 obr/min? Nie wiem, czy b臋d臋 pr贸bowa艂.
    Wolnoobrotowy setup jest przyjemny do zwyk艂ego u偶ytku.

  • Zdj臋cie profilowe szczepanj23
    20 sierpnia 2013 at 23:06

    Ja mam GranDinka 125 Padalec go widzia艂 w Sielpi,czy to o tej klasie jest ta rozmowa ?

  • Zdj臋cie profilowe Padalec
    20 sierpnia 2013 at 23:20

    Nie Szczepciu tw贸j a \”super 8\” to zupe艂nie inne kategorie, ale stajnia ta sama 馃檪