Aktualnie czytasz:
Kymco Super 8: Efekty Tuningu
6
 
Czytaj
REKLAMA

Torba motocyklowa Junak. Kup teraz

Jesteś fanem marki Junak i szukasz uniwersalnej torby, którą możesz zabierać ze sobą wszędzie gdzie tylko zechcesz.

Tym razem załoga warszawskiego serwisu Motor-Land wzięła na celownik skuter posiadający opinię „nietuningowalnego”. Kymco Super 8 w wersji z silnikiem czterosuwowym osiąga ustawowo przewidzianą prędkość i nie ma ochoty jechać szybciej.  W serwisie Motor-Land znaleźliśmy skuteczny sposób by temu zaradzić.

Zaczęliśmy od wymiany zestawu cylinder + tłok.  W miejsce fabrycznych części trafił produkt znanej, hiszpańskiej firmy Airsal.  Jest to aluminiowy, nikasilowy cylinder o średnicy 50 mm sprzedawany w zestawie z z tłokiem i kompletem uszczelek.  Zestaw Airsal-a zwiększył pojemność do 80 ccm  co zaowocowało wzrostem mocy i momentu obrotowego.  Ponieważ 80 ccm musi czymś „oddychać”  w miejsce seryjnego wydechu powędrował tuningowy tłumik o zwiększonej przepustowości,  który łączy dyskretny wygląd z rozsądną  ilością emitowanych decybeli.  Sportowy charakter wydechu podkreśla jedynie delikatna osłona stylizowana na carbon.

Airsal i wydech współpracowały doskonale.  Skuter przyśpieszał zdecydowanie lepiej, stał się dynamiczny i zrywny. Niestety nadal męczyła go dolegliwość niskiej prędkości maksymalnej.  Silnik nie rozkręcał się do maksymalnie wysokich obrotów a zestopniowanie trybów przekładni koła tylnego dodatkowo komplikowało sprawę.  Głównym podejrzanym stał się fabryczny moduł zapłonowy który według nas dławił wysokie obroty silnika.  Został więc niezwłocznie zdemontowany a jego miejsce zajął tuningowy moduł zapłonowy z możliwością regulacji.  Niestety wymiana nie ograniczyła się tu wyłącznie do prostego przepięcia kostki przewodów. Odmienna konstrukcja modułu tuningowego wymusza ingerencję w elektrykę skutera i modyfikację połączeń przewodów.  Podłączenie nie jest zatem prostą sprawą, wymaga dużych modyfikacji popartych walką z miernikiem i kablami.  Udało się jednak i silnik zaczął kręcić się tak jak oczekiwaliśmy! Efekt tuningu okazał się bardziej niż zadowalający. Prędkość maksymalna wzrosła do 80 km/h, przyśpieszenie jest także nieporównywalnie lepsze.

 
Czytaj
REKLAMA

Weź udział w konkursie Motul Azja Tour. Poznaj proste zasady.

Wygraj wyprawę motocyklową po górskich szlakach Kirgistanu. Dzika przyroda, adrenalina i spartańskie warunki gwarantowane! Sprawdź swoje siły na trasie wiodącej przez kaniony, przełęcze oraz wzdłuż górskich jezior. Sprawdź również setki innych nagród od Motul.

Jaka jest Twoja reakcja?
25%
0%
0%
  • Zdjęcie profilowe
    Dawidsuper8
    16 sierpnia 2013 at 17:28

    haha ja mam ten sam efekt w swoim Super 8 bez żadnego tuningu 🙂
    jak ktoś nie wierzy nie ma sprawy nagram filmik 🙂

  • Zdjęcie profilowe Padalec
    17 sierpnia 2013 at 23:05

    No nie żebym się czepiał ale ty masz z silnikiem 2T a mowa jest o wersji z silnikiem 4T. A to trochę inna bajka 🙂
    Co nie zmienia faktu „Dawidsuper8” że kymco – super 8 to maszynka fajna , nawet bardzo !

  • Zdjęcie profilowe
    17 sierpnia 2013 at 23:25

    No z 4T wciągnąć taki V-max to jest coś ale koszta panowie wzrastają :)dlatego wole swoje 2T:) .

  • Zdjęcie profilowe mikef
    18 sierpnia 2013 at 01:13

    Ja obecnie w 2t mam cylek malossi sport, leo touring i multivar.
    Dużo ładniej się zbiera, ale jak na 4t to chyba nieźle i duża różnica
    do serii z odciętym kabelkiem.

    Te 80 kmh to będzie coś 72 kmh w realu.

    Kymco super 8 chyba ciężko rozpędzić mocno poza licznik.
    – seria 2t po zdjęciu blokad 70kmh licznikowe
    – z tecnigas trek 80 kmh licznikowe
    – w moim setupie 85 kmh licznikowe (77 gps przy 9300 obr/min)

    Kolega miał airsala + next r w 2t i twierdził,
    że szedł daleko poza licznik (trochę pewnie ponad 80 kmh),
    ale nie zmienił gaźnika i zatarł.

    Nie ma przełożeń i to max, co można wyciągnąć. Może na hebo
    da się wkręcić do 10 500 obr/min? Nie wiem, czy będę próbował.
    Wolnoobrotowy setup jest przyjemny do zwykłego użytku.

  • Zdjęcie profilowe szczepanj23
    20 sierpnia 2013 at 23:06

    Ja mam GranDinka 125 Padalec go widział w Sielpi,czy to o tej klasie jest ta rozmowa ?

  • Zdjęcie profilowe Padalec
    20 sierpnia 2013 at 23:20

    Nie Szczepciu twój a \”super 8\” to zupełnie inne kategorie, ale stajnia ta sama 🙂