
Tym razem załoga warszawskiego serwisu Motor-Land wzięła na celownik skuter posiadający opinię “nietuningowalnego”. Kymco Super 8 w wersji z silnikiem czterosuwowym osiąga ustawowo przewidzianą prędkość i nie ma ochoty jechać szybciej. W serwisie Motor-Land znaleźliśmy skuteczny sposób by temu zaradzić.
Zaczęliśmy od wymiany zestawu cylinder + tłok. W miejsce fabrycznych części trafił produkt znanej, hiszpańskiej firmy Airsal. Jest to aluminiowy, nikasilowy cylinder o średnicy 50 mm sprzedawany w zestawie z z tłokiem i kompletem uszczelek. Zestaw Airsal-a zwiększył pojemność do 80 ccm co zaowocowało wzrostem mocy i momentu obrotowego. Ponieważ 80 ccm musi czymś “oddychać” w miejsce seryjnego wydechu powędrował tuningowy tłumik o zwiększonej przepustowości, który łączy dyskretny wygląd z rozsądną ilością emitowanych decybeli. Sportowy charakter wydechu podkreśla jedynie delikatna osłona stylizowana na carbon.
Airsal i wydech współpracowały doskonale. Skuter przyśpieszał zdecydowanie lepiej, stał się dynamiczny i zrywny. Niestety nadal męczyła go dolegliwość niskiej prędkości maksymalnej. Silnik nie rozkręcał się do maksymalnie wysokich obrotów a zestopniowanie trybów przekładni koła tylnego dodatkowo komplikowało sprawę. Głównym podejrzanym stał się fabryczny moduł zapłonowy który według nas dławił wysokie obroty silnika. Został więc niezwłocznie zdemontowany a jego miejsce zajął tuningowy moduł zapłonowy z możliwością regulacji. Niestety wymiana nie ograniczyła się tu wyłącznie do prostego przepięcia kostki przewodów. Odmienna konstrukcja modułu tuningowego wymusza ingerencję w elektrykę skutera i modyfikację połączeń przewodów. Podłączenie nie jest zatem prostą sprawą, wymaga dużych modyfikacji popartych walką z miernikiem i kablami. Udało się jednak i silnik zaczął kręcić się tak jak oczekiwaliśmy! Efekt tuningu okazał się bardziej niż zadowalający. Prędkość maksymalna wzrosła do 80 km/h, przyśpieszenie jest także nieporównywalnie lepsze.
haha ja mam ten sam efekt w swoim Super 8 bez żadnego tuningu 🙂
jak ktoś nie wierzy nie ma sprawy nagram filmik 🙂
No nie żebym się czepiał ale ty masz z silnikiem 2T a mowa jest o wersji z silnikiem 4T. A to trochę inna bajka 🙂
Co nie zmienia faktu “Dawidsuper8” że kymco – super 8 to maszynka fajna , nawet bardzo !
No z 4T wciągnąć taki V-max to jest coś ale koszta panowie wzrastają :)dlatego wole swoje 2T:) .
Ja obecnie w 2t mam cylek malossi sport, leo touring i multivar.
Dużo ładniej się zbiera, ale jak na 4t to chyba nieźle i duża różnica
do serii z odciętym kabelkiem.
Te 80 kmh to będzie coś 72 kmh w realu.
Kymco super 8 chyba ciężko rozpędzić mocno poza licznik.
– seria 2t po zdjęciu blokad 70kmh licznikowe
– z tecnigas trek 80 kmh licznikowe
– w moim setupie 85 kmh licznikowe (77 gps przy 9300 obr/min)
Kolega miał airsala + next r w 2t i twierdził,
że szedł daleko poza licznik (trochę pewnie ponad 80 kmh),
ale nie zmienił gaźnika i zatarł.
Nie ma przełożeń i to max, co można wyciągnąć. Może na hebo
da się wkręcić do 10 500 obr/min? Nie wiem, czy będę próbował.
Wolnoobrotowy setup jest przyjemny do zwykłego użytku.
Ja mam GranDinka 125 Padalec go widział w Sielpi,czy to o tej klasie jest ta rozmowa ?
Nie Szczepciu twój a \”super 8\” to zupełnie inne kategorie, ale stajnia ta sama 🙂