Sportowy wydech Ixil GP1 - mój tuning Gilery Runner

3 i pół miesiąca temu postanowiłem, że zmienię w swoim Runnerze wydech. Chciałem być oryginalny, a zarazem poprawić osiągi (zaznaczam, że nie chodziło mi o bicie rekordów) i dźwięk (ten był ważny). Najmniejszą rolę grała cena i wzrost spalania (mogłem sobie pozwolić na nawet 0,8 l na 100km).

Nie interesowały mnie popularne kominy typu ZX czy Next R, nie potrzebowałem także For Race. Po długich przemyśleniach, poszukiwaniach w Internecie wybór padł na IXILa GP1 (druga nazwa 2 Carbon Racing). Chromowany model kosztować miał 1094zł (i tyle kosztował), niby dużo, ale jednak uważam, że było warto…

Zastanawiacie się pewnie, dlaczego czekałem aż tyle czasu? Ja też… Zamówiłem wydech przez polskiego importera (Rider z Krakowa), który reklamował się w gazetach i wydawał się pewnym źródłem. Jednak zwodzona mnie za nos 2 i pół miesiąca. Dość tego – zrezygnowałem. Szukałem innego sposobu na zdobycie tego wydechu i stwierdziłem, że jedynym rozwiązaniem jest zamówienie wydechu w sklepie internetowym.

Na paczkę czekałem tylko 11 dni. Schludnie zapakowany tłumik niestety nie posiadał w komplecie rolek, ani sprężynek. Początkowo zmartwiłem się, ale okazało się to niepotrzebne. Po demontażu starego wydechu, przystąpiliśmy do „skręcenia” części nowego. Wpierw zajęliśmy się wyłamaniem wszelki blokad, potrzebnych do uzyskania homologacji. 3 zwężki (kolanko i wyjścia końcówek). Nie było z tym problemu.

REKLAMA

RZUĆ WYZWANIE MIASTU Z BMW G 310 R

Obudź się z uśmiechem na twarzy bo każdy dzień z BMW G 310 R to szansa na spróbowanie czegoś nowego. Kompletny pakiet ma wszystko, czego potrzebujesz – w tym nowoczesne światło do jazdy dziennej. Dzięki zoptymalizowanemu silnikowi z Ride by Wire i sprzęgłem z funkcją Anti-Hopping pojazdem jeździ się intuicyjnie i zwinnie, niezależnie od tego, czy wybierasz się do pracy, na randkę czy poza miasto. Przekonaj się o zwrotności, łatwości obsługi i sportowym charakterze G 310 R i każdego dnia stawiaj sobie nowe, większe wyzwania.

Montaż też przebiegł sprawnie. Bez żadnej regulacji skuter zyskał na przyśpieszeniu, ale jego w-max spadł z 85km/h na 72… Zabraliśmy się za rozkręcenie gaźnika. Wyczyściliśmy go i zmieniliśmy dyszę z seryjnej (53) na większą (68). Okazało się, że był to strzał w dziesiątkę. Jednoślad zaczął zachowywać się należycie (zero czkawek i zalań). Przyśpieszenie kosmiczne, bije na łeb na szyję wszelki popularne kominy. Wzrost v-max także moim zdaniem przyzwoity, choć nie dorównuje np. Polini For Race.

Runner „pędzi” obecnie 93-94 km/h. Spalanie wzrosło w zależności od stylu jazdy od 0,2 do 0,5 l. Na koniec opiszę dźwięk. Zasługuje on na super wyróżnienie. Wydaje najpiękniejsze odgłosu. Takie jak można sobie wymarzyć. Średnio głośny bas na niskich obrotach (inny niż w ZX – zupełnie) i bardzo przyjemny dźwięk podczas wyższych prędkości. Wywołuje także zainteresowanie wśród osób czekających na autobus MPK.

Inne publikacje na ten temat:

Reasumując wydech ma swoje plusy (bardzoooo dużo) oraz kilka minusików. + Super dźwięk + Niepowtarzalny wygląd + Fantastycznie poprawia przyśpieszenie + Jest bardzo oryginalny (prawdopodobnie posiadam pierwszy taki w Polsce) + Seryjnie chromowany ( nie ma problemów z rdzą) - Wysoka cena - Mógłby minimalnie lepiej poprawiać v-max (jednak nie ma ideałów)

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Back to top button