Aktualnie czytasz:
Test INCA Lambros SE: Miejski przecinak

Warszawa to specyficzne miasto. Wszechobecne korki, remonty, podirytowani kierowcy. To zarazem idealne 艣rodowisko w kt贸rym Lambros SE poka偶e na co go sta膰, jakie s膮 jego mocne i s艂abe strony. Niemal 300 kilometr贸w, 12.3 litr贸w spalonego paliwa, tak wygl膮da艂y 4 dni test贸w sportowej propozycji marki INCA, kt贸ra ju偶 zadomowi艂a si臋 na polskim rynku.

Testowy Lambros SE jest w艂a艣ciwie pojazdem "na dotarciu". Skuterowo.com odebra艂o go z symbolicznym przebiegiem 260 km. Po przesiadce ze skutera o w艂a艣ciwo艣ciach raczej turystycznych, a nie sportowych przez pierwsze minuty niezb臋dna jest aklimatyzacja. Nieco twardsze zawieszenie, prosta kierownica no i osi膮gi. Pierwsze kilometry pozwalaj膮 odczu膰 chyba najbardziej jego sportowe ambicje. Przy艣pieszenie jest bardzo dobre, zw艂aszcza kiedy wskaz贸wka obrotomierza zbli偶a si臋 do 6.500 obrot贸w.

Mocna jednostka w po艂膮czeniu ze sportowym wydechem pozwala na bardzo dynamiczn膮 jazd臋.

Silnik. To bardzo 偶wawa i trwa艂a jednostka. Podobne silniki mo偶na znale藕膰 w Generic Cracker czy CPI Popcorn. Przebiegi tamtych pojazd贸w potrafi膮 przekracza膰 25 000 km bez ingerencji w serce skutera. To chyba najlepsza rekomendacja. Dynamika jazdy jest spora. Bez problemu i obaw mo偶emy wyprzedza膰 inne pojazdy w korkach. W tym sensie r贸wnie偶 wp艂ywa to na nasze bezpiecze艅stwo. Jakby zasz艂a taka potrzeba to jest czym ucieka膰. Rezerwa mocy pod praw膮 r臋k膮 to spory atut Lambrosa. W te艣cie bardzo doceni艂em fakt, 偶e podczas pokonywania warszawskich wiadukt贸w nie dochodzi艂o do utraty mocy. Cz臋sto, zw艂aszcza w czterosuwowych jednostkach jazda pod g贸rk臋 ko艅czy艂a si臋 pojawieniem 30 km/h na liczniku. Tutaj tego problemu nie ma. INCA 艣mia艂o, praktycznie bez zmiany pr臋dko艣ci pokonywa艂a najwi臋ksze wzniesienia, nawet przy mojej masie 105 kg. Jak mowa o pr臋dko艣ciach to trzeba zaznaczy膰, 偶e zgodnie z prawem Lambros SE zosta艂 zablokowany i nie rozwija艂 wi臋kszych pr臋dko艣ci ni偶 46 km/h, ale jestem pewien, 偶e po zdj臋ciu kaga艅ca, bez problemu wy艣wietlacz przedstawi nam wynik w postaci 65-70 km/h.
Warto te偶 wspomnie膰, 偶e w bardzo upalnym okresie przysz艂o nam zmierzy膰 si臋 z tym skuterem. Lambros SE jednak nie dawa艂 po sobie pozna膰 zm臋czenia wysok膮 temperatur膮. P贸艂toragodzinna jazda w pe艂nym s艂o艅cu nie zrobi艂a na nim 偶adnego wra偶enia. Nie spad艂y ani osi膮gi, ani specyfika pracy dwusuwowej jednostki.

 
Czytaj
REKLAMA

NOWY MOTOCYKL BMW R 18.

Nowy R 18 si臋ga do naszej historii oraz ikonicznych cech, kt贸re konsekwentnie rozwijali艣my przez lata. Rezultat: pe艂en charakteru z cruiser z najwi臋kszym silnikiem typu bokser, jaki kiedykolwiek zbudowali艣my i ponadczasowymi elementami designu, takimi jak np. bia艂a podw贸jna linia w R 18 First Edition.

Deska Lambrosa to funkcjonalne centrum dowodzenia

Deska rozdzielcza. To jeden z najlepiej zaprojektowanych element贸w tego skutera. To z pewno艣ci膮 jeden z bardziej wyr贸偶niaj膮cych si臋 element贸w. Do dyspozycji mamy analogowy obrotomierz, cyfrowy pr臋dko艣ciomierz, licznik przebiegu ca艂kowitego (ODO), dziennego (TRIP), wska藕nik poziomu paliwa oraz bardzo przydatny zegarek pracuj膮cy w trybie 24h. Dodatkowym atutem jest kontrolka LED Over Speed informuj膮ca o przekroczeniu okre艣lonej pr臋dko艣ci. W przypadku tego modelu, alarmowa艂a nas czerwieni膮 ju偶 po przekroczeniu 40 km/h. Czemu akurat taka pr臋dko艣膰? Szczerze m贸wi膮c ci臋偶ko doszuka膰 si臋 tutaj uzasadnienia. Na skraju "szafy" posiadamy jeszcze kontrolki d艂ugich 艣wiate艂, oraz kierunkowskaz贸w. Du偶y plus za sygna艂y d藕wi臋kowe przypominaj膮ce o w艂膮czonym migaczu. Ma艂a rzecz, ale spora cz臋艣膰 skuter贸w tej klasy nie posiada tego rozwi膮zania, a podobno nie ma nic bardziej kr臋puj膮cego, jak przejechanie 2 km po prostej drodze z migaj膮cym kierunkowskazem. Zapomnie膰 nie trudno, ale nie w Lambrosie. D藕wi臋k jest g艂o艣ny, a lampka 艣wieci mocno.

 
Czytaj
REKLAMA

KUFER MOTOCYKLOWY VBOX ZA 172,51 PLN. Ekspresowa wysy艂ka.

Uniwersalny kufer聽motocyklowy 29L ze zintegrowanym odblaskiem. Komplet wraz z podstaw膮 do 艂atwej instalacji.

Spalanie. To dwusuw (2T) o mocy 4.2 KM. Taki potencja艂 silnika ma swoje odzwierciedlenie w ilo艣ci poch艂anianego paliwa. W trakcie testu Skuterowo.com apetyt na paliwo Lambrosa SE mie艣ci艂 si臋 w naszych oczekiwaniach i danych producenta - 4.1 L. M贸wi si臋 co艣 za co艣. Sportowe osi膮gi, spora moc dost臋pna od najni偶szych obrot贸w musz膮 mie膰 swoje konsekwencje. W tym przypadku jest to wizyta na stacji co oko艂o 100 km.

Lampy Lambrosa to po艂膮czenie tradycyjnej technologii z LEDami

O艣wietlenie. Podw贸jny przedni reflektor wspomagany technologi膮 LED to zupe艂nie inny standard. Dotychczas rzadko mo偶na by艂o spotka膰 skutery tej klasy z dwoma aktywnymi lampami. A偶 przyjemnie by艂o wybra膰 si臋 w d艂u偶sz膮 podr贸偶 noc膮 i to bocznymi drogami. Dobra widoczno艣膰 to nie tylko komfort, ale r贸wnie偶 bezpiecze艅stwo. Doceni膰 te偶 nale偶y prawid艂owe ustawienie 艣wiate艂 podczas przegl膮du zerowego pojazdu. Reflektory 艣wieci艂y tam, gdzie powinny, a nie w niebo, co cz臋sto ma miejsce w przypadku innych marek tego segmentu. 艢wiat艂a drogowe, czyli potocznie d艂ugie te偶 zas艂uguj膮 na plus. Widoczno艣膰 mo偶na by艂o szacowa膰 na co najmniej 150m. Z ty艂u te偶 nie jest najgorzej - 艣wiat艂a pozycyjne gwarantuj膮, 偶e b臋dziemy widoczni z daleka. Przy okazji trzeba zaznaczy膰, 偶e kierunkowskazy zosta艂y wykonane w technologii LED.

Komfort. Mamy dzi艣 do czynienia ze skuterem o naturze sportowej. Kto艣 kto wybiera Lambrosa SE nie b臋dzie si臋 kierowa膰 wygod膮. Preferencje tego skutera da si臋 odczu膰 od pierwszych kilometr贸w. Sztywne, mo偶e a偶 za bardzo zawieszenie daje si臋 we znaki na dziurawych asfaltach. Jednak nie wp艂ywa to na jego stabilno艣膰. Po kilku chwilach mo偶na si臋 przyzwyczai膰 do tego stanu rzeczy. Trzeba te偶 pami臋ta膰, 偶e taka charakterystyka jazdy dodaje adrenaliny, a ten model INCA skierowany jest do odbiorc贸w, kt贸rym zale偶y na emocjach. W przypadku podr贸偶y z pasa偶erem trzeba go uprzedzi膰 o tym, 偶e b臋dzie go po d艂u偶szym czasie bole膰 pewna cz臋艣膰 cia艂a.

Lambros dla Skuterowo.com zosta艂 wyposa偶ony w zestaw audio - video

Audio - Video. Ten egzemplarz testowy udost臋pniony Skuterowo.com jest szczeg贸lny r贸wnie偶 ze wzgl臋du na wyposa偶enie go przez producenta w telewizor LCD, wzmacniacz i g艂o艣niki. Wszystko to kryje si臋 pod kanap膮. Za spraw膮 tego sprz臋tu mo偶emy nie tylko podczas postoj贸w ogl膮da膰 filmy czy zdj臋cia, ale r贸wnie偶 s艂ucha膰 ulubionej muzyki w trakcie podr贸偶y (obs艂uga pilotem podczas jazdy). Pod kierownic膮 zainstalowano specjalne uchwyty na g艂o艣niki oraz wej艣cie stereo cinch. Ten zestaw robi piorunuj膮ce wra偶enie. Zw艂aszcza, 偶e instalacja jest zrobiona w pe艂ni profesjonalnie. Zobaczmy jak przedstawia si臋 system audio video dla INCA Lambros SE w szczeg贸艂ach:

  • LCD: 7 cali, pod艣wietlenie LED, sterowanie z pilota, odtwarzanie zdj臋膰, pokaz slajd贸w, wideo (mpg, avi), muzyka (mp2, mp3, wma, wav).
  • Wzmacniacz: 2x25 w, aluminiowa obudowa.
  • Dodatkowo: Wodoszczelne g艂o艣niki stereo.

 

Tarcze INCA s膮 agresywnie i tak samo hamuj膮

Hamowanie. Lambros, sygnowany SE posiada dwie tarcze. Obie bardzo skuteczne, mo偶e nie tak bardzo jak przyk艂adowo w Kymco New Dink kt贸rym poruszam si臋 na codzie艅, ale mo偶na im zaufa膰. W przypadku tylnego ko艂a mo偶na je praktycznie przy u偶yciu dw贸ch palc贸w zblokowa膰, co nie raz przypadkowo mia艂o miejsce, zw艂aszcza na pocz膮tku. Zastrze偶enie budzi przedni dysk, jego u偶ycie powoduje szarpanie i wibracje. Zak艂adam, 偶e winne s膮 niedotarte jeszcze klocki, bo przy mocniejszym naci艣ni臋ciu klamki problem znika.

Deszcz vs Lambros. Trzeci dzie艅 testu by艂 chyba najciekawszym. Podczas wieczornego聽turnee po Warszawie wieczorem nagle moim oczom ukaza艂y si臋 czarne chmury. Dos艂ownie. Wiedzia艂em, 偶e przy moim szcz臋艣ciu za chwil臋 znajd膮 si臋 centralnie nad nami. INCA mia艂a nie lada wyzwanie - zawie艣膰 mnie do miejsca docelowego przed tym, a偶 matka natura poka偶e swoj膮 si艂臋. Niestety nie uda艂o si臋, cho膰 bardzo si臋 starali艣my. Z nieba zacz臋艂y spada膰 takie krople deszczu, jakich nigdy nie widzia艂em.

Woda, b艂oto. Zero lito艣ci. INCA da艂a rad臋

By艂y niesamowicie du偶e. W jednej chwili byli艣my cali mokrzy, a w prawym lusterku widzia艂em ogromn膮 chmur臋 pary wodnej wydobywaj膮cej si臋 z obudowy uk艂adu wydechowego. Chcieli艣my si臋 gdzie艣 zatrzyma膰 jednak nigdzie nie mo偶na by艂o znale藕膰 schronienia. Zatrzyma艂em si臋 tylko na moment, aby do schowka pod siedzeniem wsadzi膰 dokumenty i telefon, bo moja Gore - Texowa kurtka Arlen Ness zacz臋艂a przecieka膰. Tak zwana "sucha kiesze艅" by艂a w艂a艣ciwie ironiczn膮 metafor膮. Deszcz by艂 na tyle intensywny, 偶e ulica 艁opusza艅ska w ci膮gu kilku chwil sta艂a si臋 potokiem wody. Widz膮c to obawia艂em si臋 o swojego podopiecznego (Lambrosa). Zastanawia艂em si臋 jak zareaguje na tak ekstremalne warunki meteo. Jakbym to ja by艂 jego w艂a艣cicielem to p贸艂 biedy, ale w przypadku pojazdu testowego jakakolwiek usterka to rzecz ma艂o przyjemna. By艂 niewzruszony. Moc jednostki nap臋dowej by艂a ca艂y czas taka sama. Prowadzi艂 mnie jak gdyby nigdy nic. Po osi膮gni臋ciu celu, stani臋ciu pod dachem by艂em zaskoczony tym, 偶e mimo tak wielkiej ilo艣ci wody moje plecy s膮 suche. To 艣wiadczy o dobrze zaprojektowanym tylnym b艂otniku. Mamy gwarancj臋, 偶e bez wzgl臋du na pogod臋 b臋dziemy chronieni przed b艂otem, czy deszczem.

Lambros SE jedzie na podb贸j podwarszawskich bezdro偶y. Nadesz艂a ciep艂a noc. Pora przysz艂a na symulacj臋 zagubionego kierowcy skutera. Obrali艣my tras臋 Warszawa - Raszyn wybieraj膮c boczne, podmiejskie ulice. Cz臋艣膰 z nich nie by艂a w og贸le utwardzona. Piach, b艂oto, dziury, absolutna ciemno艣膰 i 艣rednia pr臋dko艣膰 30 km/h. INCA dobrze sobie poradzi艂a w takich warunkach. Oczywi艣cie o komforcie mo偶na by艂o zapomnie膰, ale to nie oznacza, 偶e taka wycieczka nie sprawia艂a wielkiej frajdy z jazdy. Wyszed艂 na jaw jednak jeden z minus贸w tego pojazdu. Opony Duro, w kt贸re zosta艂 wyposa偶ony absolutnie nie nadaj膮 si臋 do jazdy w b艂ocie, czy mokrej trawie. Tylne ko艂o momentalnie traci przyczepno艣膰 i sprawia, 偶e pojazd jest niestabilny.

INCA Lambros SE to skuter dla ludzi szukaj膮cych wra偶e艅 i emocji na drodze. Jego w艂a艣ciwo艣ci sportowe powinny zrekompensowa膰 stosunkowo wysokie spalanie i sztywno艣膰 ca艂ej konstrukcji. To model, kt贸ry z pewno艣ci膮 dostarcza pozytywne emocje podczas u偶ytkowania, pod warunkiem, 偶e jeste艣my w stanie zaakceptowa膰 jego stosunkowo niewielkie wady jak na te klas臋 pojazd贸w. Trzeba jednak pami臋ta膰 o tym, 偶e Lambros SE pozwala si臋 wyr贸偶nia膰 spo艣r贸d innych pojazd贸w tej klasy. Jego seryjne wyposa偶enie z naszych obserwacji jest du偶o lepsze od tego oferowanego przez konkurencj臋.

Cena 3.900 PLN (Allegro).

Zobacz pe艂n膮 galeri臋 testowanego pojazdu.

[nggallery id=6]

Jaka jest Twoja reakcja?
0%
0%
0%
13 Komentarze
1 2

Podziel si臋 opini膮

lub