Honda NSR 125 to japoński motocykl sportowy klasy, jak nazwa wskazuje, 125. Prototyp tego jednośladu pojawił się już w 1988 roku, kiedy to japońscy konstruktorzy postanowili wyprodukować maszynę dostosowaną dla początkujących motocyklistów, ale też sprawdzającą się na torze wyścigowym.
Motocykl ten miał charakterystyczny wygląd – przednia lampa przypominała krowie oczy. Spotkał się z dużym entuzjazmem odbiorców, zyskując szybko rzeszę fanów, wobec tego w 1993 roku, w zmienionej stylistyce oraz po modernizacji sprzętu, na rynek wydano nową wersję modelu NSR 125 z oznaczeniem JC22. Wersja ta znacznie różniła się od poprzedniej. Przednią lampę zastąpiono nową, tym razem w kształcie kocich oczu, wymieniono owiewki oraz wprowadzono nową, aluminiową ramę. Model ten, podobnie jak poprzednia wersja, wyróżniał się wyglądem od innych motocykli, przez co stał się popularny na rynku. Nie wymieniono jednak silnika oraz zawieszenia.
Honda NSR 125 wyposażona była w 2-suwowy silnik, chłodzony cieczą, który cechował się prostą konstrukcją, zaczerpniętą od jego przodka, konstruowanego już w latach 50-tych. Ogromną zaletą jednostki napędowej była dostępność części, ale też niezawodność. Wśród użytkowników tego motocykla panuje opinia, że pomimo, iż jest to silnik 2-suwowy, narażony na awarie, jest bardzo wytrzymały oraz nie wymaga remontów. Jest to motocykl lekki –masa w stanie gotowości do jazdy wynosi 144 kg oraz mocny (15 KM). Ze względu na niezawodność, dostępność części oraz satysfakcjonujące przyspieszenie motocykl ten zyskał rzeszę fanów.
Honda NSR 125: Dane techniczne
Dane techniczne: Honda NSR 125 | |
Marka | Honda |
Model | NSR 125 |
Pojemność | 125 cm3 |
Silnik | Dwusuwowy |
Przeniesienie napędu | Łańcuch |
Moc maksymalna | 18/29,5 KM |
Ilość miejsc | 2 |
Hamulec przód/tył | tarczowy / tarczowy |
Rozruch | elektryczny |
Wymiary | 2075/670/790 mm |
Pojemność zbiornika paliwa (litry) | 173 litrów |
Masa własna | 142 kg |