Honda CB650R 2019. Kolejny z gamy Neo Sports Cafe

Kolejna nowość Hondy to klasycznie wyglądająca CB650R 2019. Neo Sport Cafe uzupełnia gamę.

Honda ma całkiem ciekawy pomysł na ofertę. W gamie na bazie jednej, czterocylindrowej platformy powstało kilka motocykli. Ot chociażby CB650F (czyli naked bike w standardowym znaczeniu tego słowa), ale także nowa CB650R, która rozbudowuje koncepcje Neo Sport Cafe, czyli połączenia klasycznego designu z nowoczesną technologią. 

Co ciekawego w nowej CB650R 2019? Nowa Honda CB650R jest niemal wiernym odbiciem CB1000R, ze zredukowanymi liniami zaprojektowanymi tak, by maksymalnie wyeksponować motocyklową technikę – jest to maszyna w dosłownym sensie tego słowa. Super-kompaktowa, trapezowa forma mocno eksponuje maszynowe detale, a czterocylindrowy silnik z zaczernionymi pokrywami rozrządu i wału, jest optycznie centralnym elementem pojazdu.

W porównaniu z modelem CB650F klasy street, który nowy model zastępuje w ofercie Hondy, podwozie odchudzono o 6 kg dzięki modyfikacjom ramy, zbiornika paliwa i podnóżków. Odwrócony widelec Showa SFF o średnicy goleni 41 mm, radialne czterotłoczkowe zaciski hamulcowe, pływające tarcze i nowe koła, to kolejne cechy, których nie było w CB650F.

Stożkowo zwężająca się kierownica ułatwia manewrowanie, a pozycja kierowcy jest odpowiednia do najbardziej sportowego motocykla z bezowiewkowej gamy. CB650R posiada również bardzo charakterystyczny okrągły reflektor LED niemal wiernie zapożyczony z CB1000R (całe oświetlenie wykonano w technice LED) i nowoczesny wyświetlacz LCD podpowiada, kiedy zmienić bieg na wyższy oraz posiada wskaźnik aktualnie załączonego biegu.

W silniku o pojemności 650 cm3 zmieniono układy dolotowy i wydechowy, zastosowano nowe czasy otwarcia zaworów i zwiększono stopień sprężania, zapewniając w ten sposób 5-procentowy wzrost mocy maksymalnej i płynniej dostarczany, wyższy moment obrotowy w średnim zakresie prędkości silnika. Silnik obraca się do 12000 obr/min, czyli o 1000 obr/min wyżej, niż w CB650F.

Sprzęgło antyhoppingowe zapobiega blokowaniu tylnego koła przy szybkich redukcjach biegów, a dodatkowo dzięki mniejszej sile potrzebnej do wysprzęglania ułatwia zmiany biegów na wyższy. Nowy system kontroli momentu obrotowego Hondy (HSTC) dba o utrzymanie przyczepności tylnego koła.

Honda CB650R 2019 – zdjęcia:

[trending]

 

Ciąg dalszy pod materiałem wideo

Przemysław Borkowski

Kocha wszystko co ma dwa koła i silnik - nawet ten elektryczny. Gdyby wiertarka miała koła, też by na niej jeździł. Prywatnie fan dobrego rockowego brzmienia i kultur orientalnych.

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button