Aktualnie czytasz:
Honda CB650R 2019. Kolejny z gamy Neo Sports Cafe
0

Kolejna nowość Hondy to klasycznie wyglądająca CB650R 2019. Neo Sport Cafe uzupełnia gamę.

Honda ma całkiem ciekawy pomysł na ofertę. W gamie na bazie jednej, czterocylindrowej platformy powstało kilka motocykli. Ot chociażby CB650F (czyli naked bike w standardowym znaczeniu tego słowa), ale także nowa CB650R, która rozbudowuje koncepcje Neo Sport Cafe, czyli połączenia klasycznego designu z nowoczesną technologią. 

Co ciekawego w nowej CB650R 2019? Nowa Honda CB650R jest niemal wiernym odbiciem CB1000R, ze zredukowanymi liniami zaprojektowanymi tak, by maksymalnie wyeksponować motocyklową technikę – jest to maszyna w dosłownym sensie tego słowa. Super-kompaktowa, trapezowa forma mocno eksponuje maszynowe detale, a czterocylindrowy silnik z zaczernionymi pokrywami rozrządu i wału, jest optycznie centralnym elementem pojazdu.

 
Czytaj
REKLAMA

Kup motocykl Triumph i zyskaj do 15%

Wyprzedaż Triumph w ramach akcji Używany Gwarantowany. Skontaktuj się z autoryzowanym dealerem i kup sprawdzony motocykl z niewielkim przebiegiem bez ryzyka.

W porównaniu z modelem CB650F klasy street, który nowy model zastępuje w ofercie Hondy, podwozie odchudzono o 6 kg dzięki modyfikacjom ramy, zbiornika paliwa i podnóżków. Odwrócony widelec Showa SFF o średnicy goleni 41 mm, radialne czterotłoczkowe zaciski hamulcowe, pływające tarcze i nowe koła, to kolejne cechy, których nie było w CB650F.

Stożkowo zwężająca się kierownica ułatwia manewrowanie, a pozycja kierowcy jest odpowiednia do najbardziej sportowego motocykla z bezowiewkowej gamy. CB650R posiada również bardzo charakterystyczny okrągły reflektor LED niemal wiernie zapożyczony z CB1000R (całe oświetlenie wykonano w technice LED) i nowoczesny wyświetlacz LCD podpowiada, kiedy zmienić bieg na wyższy oraz posiada wskaźnik aktualnie załączonego biegu.

 
Czytaj
REKLAMA

WYPRZEDAŻ! SHELL ADVANCE AX7 4T 10W 40 teraz za 25,90 PLN

Zapewnia doskonałe smarowanie w najbardziej ekstremalnych warunkach pracy. Doskonała czystość tłoków. Wysoka ochrona silników i skrzyń biegów. Przewyższa specyfikacje: API - SM i JASO MA2.

W silniku o pojemności 650 cm3 zmieniono układy dolotowy i wydechowy, zastosowano nowe czasy otwarcia zaworów i zwiększono stopień sprężania, zapewniając w ten sposób 5-procentowy wzrost mocy maksymalnej i płynniej dostarczany, wyższy moment obrotowy w średnim zakresie prędkości silnika. Silnik obraca się do 12000 obr/min, czyli o 1000 obr/min wyżej, niż w CB650F.

Sprzęgło antyhoppingowe zapobiega blokowaniu tylnego koła przy szybkich redukcjach biegów, a dodatkowo dzięki mniejszej sile potrzebnej do wysprzęglania ułatwia zmiany biegów na wyższy. Nowy system kontroli momentu obrotowego Hondy (HSTC) dba o utrzymanie przyczepności tylnego koła.

Honda CB650R 2019 – zdjęcia:

 

Jaka jest Twoja reakcja?
Super!
86%
Interesujące
14%
heh...
0%
Że co?
0%
Grrrr!
0%
Smutne
0%