Aktualnie czytasz:
KTM 790 Adventure 2019 i 790 Adventure R 2019. Klasa średnia po austriacku 
0

KTM swoje nowe modele promuje hasłem: „Powiedzieliście czego oczekujecie, my to stworzyliśmy”. Okazuje się, że sporo klientów oczekiwało lekkiego, dwucylindrowego motocykle adventure o mocno offroadowych właściwościach. Czy KTM 790 Adventure spełnia te wymogi? 

W pierwszej kolejności chciałbym zaznaczyć, że według mnie 790 Adventure to jeden z brzydszych motocykli tegorocznych targów EICMA. Nowy design totalnie do mnie nie przemawia, od 790 Duke poczynając (i mówię to jako właściciel 1090 Adventure R). Ale ponoć na wyglądzie się nie jeździ.

Długo wyczekiwany 790 Adventure dostępny będzie w dwóch wersjach. Bazowej i „R”. Zaczniemy od tej pierwszej.

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

Bądź oryginalny i wyróżnij się na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, duże koła. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i potężna doza komfortu zarówno podczas jazdy po mieście, jak również wszędzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spełnij swoje marzenia o nowym Junaku. Już za 8 799 PLN.

KTM 790 Adventure 2019

Podstawowa wersja ma sporo do zaoferowania. Dwucylindrowa, rzędowa jednostka napędowa z modelu 790 Duke straciła około 10 KM względem protoplasty, na rzecz delikatniejszego oddawania mocy i bardziej turystycznej charakterystyki. Motocykl z paliwem waży ok. 203 kg, więc przyzwoicie. 20-litrowy zbiornik powinien pozwolić na zasięgi rzędu 400 km. 

790 Adventure toczy się na kołach w offroadowych rozmiarach 21 cali z przodu i 18 cali z tyłu. Zawieszenie marki WP z podstawową regulacją oferuje skok na 200 mm z przodu i 200 mm z tyłu. 

 
Czytaj
REKLAMA

WYPRZEDAŻ! SHELL ADVANCE AX7 4T 10W 40 teraz za 25,90 PLN

Zapewnia doskonałe smarowanie w najbardziej ekstremalnych warunkach pracy. Doskonała czystość tłoków. Wysoka ochrona silników i skrzyń biegów. Przewyższa specyfikacje: API - SM i JASO MA2.

Elektronicznie 790 posiada kontrolę trakcji opartą o IMU, Cornering ABS z możliwością wyłączenia, trzy tryby jazdy i LED-owe oświetlenie. Całość obsługiwana dzięki 5-calowemu wyświetlaczowi TFT w kokpicie, który można sparować z telefonem.

KTM 790 Adventure R 2019

Wersja „R” różni się przede wszystkim zastosowaniem. Dostajemy wszystko co powyżej, ale w bardziej hardcore’owym wydaniu. 790 Adventure R to przede wszystkim wyczynowe zawieszenie WP XPLOR o skoku 240 mm przód / tył i pełnej regulacji. To wysoko zawieszony błotnik i niska szyba. To dodatkowy tryb jazdy RALLY oraz możliwość ustawienia ABS w tryb offroadowy (nadal działa z przodu i jest rozłączony z tyłu). 

Jednoczęściowe siedzisko mierzy 879 mm. W standardzie także opony Metzeler Karoo 3. 

KTM 790 Adventure i 790 Adventure R 2019 – zdjęcia:

 

Jaka jest Twoja reakcja?
Super!
43%
Interesujące
14%
heh...
0%
Że co?
29%
Grrrr!
14%
Smutne
0%