
Honda ma własny pomysł na klasę średnią wśród motocykli sportowych. Po zniknięciu z oferty CBR600RR, poniekąd miejsce przejmuje odświeżona na 2019 rok Honda CBR650RR.
Zmiany są więcej niż kosmetyczne. Widelec USD marki Showa z rozdzielną funkcją. 6 kg mniej masy, bardziej agresywna pozycja i nowy design. Ewidentnie Honda chce zapełnić niszę i dedykować CBR650R klientowi, który szuka sportowych wrażeń w racjonalnym wydaniu.
Całe oświetlenie wykorzystuje technologię LED, a nowy zestaw wskaźników LCD wyświetla aktualnie załączony bieg oraz podpowiada kiedy zmienić bieg na wyższy.
Nowy motocykl udało się odchudzić o 6 kilogramów w stosunku do CBR650F dzięki przekonstruowaniu ramy, zbiornika paliwa i podnóżków. Widelec Showa SFF o średnicy goleni 41 mm, radialnie mocowane zaciski czterotłoczkowe i pływające tarcze są nowością w stosunku do CB650F. Przeprojektowano także obręcze kół.
Nowy układ dolotowy i wydechowy, a także zmiana czasów rozrządu i zwiększony stopień sprężania są odpowiedzialne za 5-procentowy wzrost mocy silnika i wyższy, płynniej dostarczany moment obrotowy w średnim zakresie prędkości obrotowych. Silnik “kręci się” teraz do 12 000 obr/min, co oznacza wzrost o 1 000 obr/min.
Inżynierowie Hondy chcieli stworzyć CBR650R jako najczystszej rasy, najprzyjemniejszy dla kierowcy czterocylindrowy motocykl średniej pojemności. Tak więc 16-zaworowy silnik DOHC o pojemności 649 cm3 został dostrojony tak, by wyeliminować lekki spadek momentu obrotowego w rejonie 5 500 obr/min. i dostarczyć o 5% więcej mocy powyżej 10 000 obr/min, z maksymalnymi obrotami silnika podniesionymi o 1 000 obr/min. Moc maksymalna 95,2 KM (70 kW) pojawia się przy 12 000 obr/min, a maksymalny moment obrotowy 64 Nm występuje przy prędkości obrotowej 8 500 obr/min.
W modelu 2019 roku pojawia się sprzęgło antyhoppingowe ułatwiające zmiany biegów na wyższe i zapewniające kontrolę przy szybkich kolejnych redukcjach biegów. Kontrola trakcji (HSTC) dba o utrzymanie przyczepności tylnego koła.
Honda CBR650R 2019 – zdjęcia:

