Indyjski Royal Enfield ogłasza akcję serwisową. Zaproszenie na inspekcję obejmuje motocykle Royal Enfield z serii 650: Interceptor 650, Continental GT 650 oraz model Himalayan, będące w ofercie na rynkach Wielkiej Brytanii, Europy oraz Korei.
Powodem wezwań do serwisu jest nadmierna korozja układu hamulcowego, co może skutkować uszkodzeniami zacisku oraz wpływać na jego pracę oraz skuteczność.
Jak potwierdza największy na świecie producent motocykli turystycznych, wezwanie dotyczy aż 15200 sztuk modeli opartych na dwucylindrowym silniku o pojemności 650 cm³.
Jak dowiadujemy się z oficjalnego komunikatu:
“Problem pojawił się w niewielkiej ilości motocykli, w kilku krajach. Po zbadaniu sprawy ustaliliśmy, że usterka występuje w motocyklach, które jeździły po drogach posypywanych solą w trakcie niekorzystnych warunków atmosferycznych, lub w nadmorskich miejscowościach. Zdecydowaliśmy, że w trosce o bezpieczeństwo naszych klientów, ogłaszamy akcję serwisową modeli Interceptor 650, Continental GT 650 oraz Himalayan na rynkach gdzie występują wymienione warunki. Akcja serwisowa ma na celu weryfikację oraz usunięcie usterki i będzie miała miejsce na rynkach Wielkiej Brytanii, Europy oraz Korei. Skutkuje to natychmiastowym wezwaniem ww motocykli sprzedanych na tych rynkach do serwisów celem inspekcji, czyszczenia oraz wymiany niezbędnych części, jeśli zajdzie taka potrzeba. ”
Motocykle serii 650 to flagowe modele hinduskiego producenta. Jest to także pierwsza z dwucylindrowych serii wypuszczonych przez Royal Enfield na rynek.
Nie jest to pierwszy raz kiedy produkowane w Indiach pojazdy dotyka problem korozji na innych rynkach, gdzie środowisko jest bardziej agresywne. Sytuacja ta dotyczy tak branży samochodowej oraz pojazdów produkowanych pod m.in. europejskimi markami.