Aktualnie czytasz:
Ducati Diavel 1260 2019: Sportowy cruiser w zupełnie nowej odsłonie
0

Niekonwencjonalny, niepowtarzalny, nie do pomylenia z innymi. Od kiedy tylko pojawił się na targach EICMA w 2010 roku, Diavel oszałamia swoją osobowością, designem, oryginalną sylwetką i rasowym silnikiem. Diavel 1260 drugiej generacji pozostaje wierny pierwotnemu duchowi tego niesamowicie wyjątkowego motocykla, czerpiąc z kluczowych elementów stylistycznych, a jednocześnie zdecydowanie je aktualizując.

Model Diavel po raz pierwszy zaprezentowano podczas targów EICMA w 2010 roku. Wyścigowe osiągi i wygodna, odprężona pozycja – zderzenie dwóch, wydawałoby się zupełnie przeciwstawnych sobie światów, dały początek kultowi motocykli Diavel. Teraz nadchodzi nowy, czyli jeszcze bardziej sportowy, a dzięki rozbudowanej, najnowocześniejszej elektronice, jeszcze bardziej przyjazny użytkownikowi Diavel 1260 (dostępny również w ekskluzywnej wersji S).

Diavel 1260 jest napędzany dwucylindrowym silnikiem Ducati Testastretta DVT o pojemności 1262 cm3 z rozrządem desmodromicznym, który wcześniej zadebiutował w modelu XDiavel. Dzięki układowi rozrządu DVT ze zmiennymi fazami, jednostka ta dostarcza ekstremalnie liniowy moment obrotowy, nawet przy niskich obrotach. Jednocześnie przy pełnym otwarciu przepustnicy zachwyca osiągami motocykla sportowego. Maksymalna moc silnika to 159 KM przy 9500 obr./min, a moment obrotowy 129 Nm przy 7500 obr./min. Wtrysk paliwa, realizowany przez elektroniczny system Bosch z eliptycznymi gardzielami przepustnicy (odpowiednik średnicy 56 mm), jest zarządzany przez najnowszy system Ride by Wire i trzy tryby jazdy: Sport, Touring i Urban.

 
Czytaj
REKLAMA

Weź udział w konkursie Junaka. Wygraj zegarek o wartości 2000 PLN

Chcesz zdobyć wyjątkowy zegarek Davosa z logo Junak? Nakręć film o swoim Junaku i opublikuj na Facebooku.

Ciągłe inwestycje w jakość, zaawansowane materiały i najnowocześniejsze technologie pozwalają Ducati zapewnić bardzo konkurencyjne interwały serwisowe. Częstotliwość okresowych przeglądów olejowych została wydłużona do 15 000 km (lub 12 miesięcy), a regulacji czasu zaworów do aż 30 000 km. Osiągnięto to dzięki zastosowaniu specjalnych materiałów do gniazd zaworów, poprawiając wydajność spalania i utrzymując stałą temperaturę pracy silnika DVT Testastretta. Co więcej, innowacyjny system DVT w żaden sposób nie komplikuje procedury regulacji rozrządu.

Diavel 1260 ma stalową, rurową ramę kratownicową, która wykorzystuje silnik jako konstrukcyjny element podwozia. Jest ona przymocowany do bloku silnika na dwóch głowicach cylindrów, podobnie jak odlewana aluminiowa rama pomocnicza. Do silnika przymocowane są również dwie kute płyty aluminiowe, które obejmują jednostronny wahacz z odlewanego aluminium. Dzięki rozstawowi osi wynoszącemu 1600 mm i sportowej geometrii podwozia, osiągi Diavela na mieszanych drogach są dokładnie tym, czego można się spodziewać po marce Ducati. Motocykl oferuje doskonałą zwrotność i wyczucie przodu, zapewniając wyjątkowo precyzyjne i przyjemne prowadzenie.

Z przodu pracuje w pełni regulowany widelec o średnicy rur 50 mm. Regulacja siły tłumienia i wstępnego napięcia sprężyny znajdują się na lewej komorze widelca, natomiast regulacja odbicia znajduje się po stronie prawej. Z tyłu montowany jest w pełni regulowany amortyzator centralny. Doskonałą wydajność układu hamulcowego zapewniają przednie podwójne tarcze o średnicy 320 mm z radialnie montowanymi zaciskami Brembo M4.32. Z tyłu zamontowana jest tarcza o średnicy 265 mm i 2-tłoczkowy zacisk, również wykonany przez Brembo.

Ducati Diavel 1260: Elektronika

Wyrafinowana elektronika, zastosowana w modelu Diavel 1260, gwarantuje zarówno niezwykłą wydajność, jak i maksymalne bezpieczeństwo. 6-osiowa jednostka pomiaru bezwładności Bosch (IMD 6D) błyskawicznie wykrywa prędkość, przyspieszenie i kąty nachylenia pojazdu, co ma kluczowe znaczenie dla prawidłowego działania wielu urządzeń sterujących poszczególnymi systemami.

Pakiet elektroniki motocykla obejmuje działający w zakrętach Bosch Cornering ABS EVO, kontrolę trakcji Ducati Traction Control (DTC) EVO, kontrolę unoszenia przedniego koła Ducati Wheelie Control (DWC) EVO, asystenta startu Ducati Power Launch (DPL) EVO, tempomat oraz system bezkluczykowy Hands Free.

Deska rozdzielcza Diavela 1260 składa się z ekranu TFT oraz oddzielnych modułów kontrolek ostrzegawczych, umieszczonych odpowiednio poniżej i nad kierownicą. Ekran ma cztery różne tryby wyświetlania. Nowością w Ducati jest tryb domyślny, zapewniający minimalny poziom informacji, prezentowanych w bardzo czytelny sposób. Pozostałe trzy to klasyczne tryby wyświetlania Track, Full i City, związane z trybem jazdy. Diavel 1260 ma dedykowane zestawy przycisków na kierownicy z czerwonym podświetleniem. Tempomat posiada oddzielne klawisze do aktywacji i regulacji ustawień prędkości.

Nowy Diavel 1260 występuje również w jeszcze bardziej sportowej wersji S, różniącej się od tej podstawowej w pełni regulowanym zawieszeniem Ohlins, dedykowanymi kołami, wyższym modelem zacisków monoblock Brembo oraz jeszcze bardziej zaawansowaną elektroniką (DQS – Ducati Quick Shift Up&Down, DMS – Ducati Multimedia System), która w wersji podstawowej dostępna jest w opcji.

Interwały przeglądowe zaplanowane przez producenta wynoszą 15  000 km lub 12 miesięcy.

Diavel 1260 jest dostępny u wybranych dealerów Ducati w malowaniu Sandstone Grey (w cenie 89 900 zł), a model S w malowaniach Sandstone Grey lub Total Black (w cenie 99 900 zł). 

 

Jaka jest Twoja reakcja?
Super!
0%
Interesujące
0%
heh...
0%
Że co?
0%
Grrrr!
0%
Smutne
0%