Co wybrać? Motocykl czy skuter 125? Manual czy automat?

Masz prawo jazdy B i zastanawiasz się czy przesiąść się na jednoślad 125 ccm? Tak, to słuszna decyzja, której z pewnością nie pożałujesz i rozpocznie ona nowy rozdział w Twoim życiu. Jednak co wybrać? Skuter z automatyczną skrzynią czy może motocykl z manualem?

Oba rodzaje tych jednośladów są adresowane do nieco innych typów kierowców, którzy mają inne preferencje zarówno użytkowe, jak i stylistyczne. Dziś postaramy się rozwiać Twoje wątpliwości.

Kiedy warto zdecydować się na skuter 125 ccm?

1. Skuter to większa ochrona przed czynnikami zewnętrznymi – zimnym wiatrem, deszczem i błotem spod kół innych pojazdów. Taki jednoślad nie pomoże w pełni uniknąć konsekwencji jazdy w niepogodę, ale istnieje szansa, że przynajmniej Twoje spodnie pozostaną suche.

2. Komfort jazdy automatem. Odkręcasz gaz i po prostu jedziesz. Nie ma sprzęgła i dźwigni zmiany biegów, co wielu poczyta sobie jako zaletę, albo totalną wadę.

3. Wygodna i krzesełkowa pozycja za kierownicą. Nie bez powodu na skutery mówi się per “kible”. W większych rollerach możesz nawet wyciągnąć nogi i cieszyć się komfortem jak na kanapie. Często można spotkać też podparcia lędźwi i niskie, szerokie siedzisko.

4. Skuter to też mniej czynności serwisowych. Nie musisz smarować, ani naciągać łańcucha. Nie przejmujesz się także ssaniem (większość skuterów posiada automatyczny elektrozawór ssania).

5. Schowki. Większość rollerów ma bagażnik pod siedzeniem, który bez problemu pomieści kask i inne drobiazgi. Sporo projektów uwzględnia też schowek pod kierownicą i haczyk na zakupy. Skuter pod tym względem wydaje się o wiele bardziej praktyczny.

6. Styl. Jeśli zależy Ci na oryginalności to bez problemu możesz znaleźć coś we włoskim klimacie.

Kiedy warto zdecydować się na motocykl 125 ccm?

1. Motocykl ma tę zaletę, że wygląda zdecydowanie bardziej rasowo, niż większość skuterów. Jeśli jesteś zdecydowany na moto to wszystkie zalety skutera stają nieistotne.

2. Prawdziwa manualna skrzynia biegów – jest czym wachlować. Sam decydujesz na jakich obrotach chcesz jechać i jakich oczekujesz doznań – bardziej emeryckich czy sportowych.

3. Możliwość hamowania biegami i robienie bardziej lub mniej efektownych przegazówek. Ok, to tylko 125 ccm, ale ile funu! Tego nie da żaden skuter.

4. Prawdziwa motocyklowa pozycja za kierownicą i niepozorność. Większość 125 ccm wygląda na coś zdecydowanie większego.

5. Motocykliści twierdzą również, że w przeciwieństwie do skuterów ich jednoślady dają większe poczucie wolności. Jednak czy słusznie?

Czekamy na Wasze opinie i argumenty. Napisz w komentarzu poniżej swoje propozycje wad i zalet poszczególnych jednośladów. A może masz pomysł na uzupełnienie naszej listy argumentów?

Leszek Śledziński

Emerytowany dziennikarz motoryzacyjny portalu Jednoślad.pl

Inne publikacje na ten temat:

5 opinii

  1. Ssawka pederastow dzieci kobiet i starcow.
    Ssawka lubi duze maszyny z duza pojemnoscia,bo ma małeg !!!
    Krowa ktura duzo ryczy malo mleka daje

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button