Aktualnie czytasz:
BMW C650 Sport: Sprawdzamy jeden z najdro偶szych skuter贸w na rynku

Dzi艣 razem z Jedno艣lad.pl mo偶ecie pozna膰 z bliska niemiecki skuter聽BMW C650 Sport, kt贸ry pod ka偶dym wzgl臋dem zachwyca. Designem, nowoczesnymi i nowatorskimi rozwi膮zaniami z zakresu bezpiecze艅stwa, a tak偶e osi膮gami i komfortem jazdy.

BMW C650 Sport to absolutny brak kompromis贸w i to pod ka偶dym wzgl臋dem. Nawet ceny, kt贸ra zaczyna si臋 od聽47 000 PLN. Finalna warto艣膰 zale偶y od konfiguracji Twojego egzemplarza. Tak jak w przypadku samochod贸w, tak tutaj mo偶na przebiera膰 w dodatkach i licznych pakietach i dodatkach stylistycznych.

Dla wielu najistotniejszy b臋dzie design. BMW C650 Sport to w naszym odczuciu sporo agresywnych linii i kszta艂t贸w, kt贸re maj膮 za zadanie "usportowi膰" t臋 maszyn臋 pod wzgl臋dem optycznym. Przyjrzycie si臋 kszta艂towi felg, spojrzeniu przednich lamp, linii profilowych czy uk艂adowi wydechowemu. Ko艅c贸wka brzmi bardzo agresywnie i przypomina w odbiorze melodi臋 gran膮 przez silniki w uk艂adzie V.聽Tutaj mamy do czynienia z dwucylindrowym silnikiem聽647 cm3 zasilanym poprzez聽elektroniczny sterownik silnika BMSE i ch艂odzony ciecz膮. Generuje 60 koni mocy, kt贸re s膮 przekazywane na ko艂o za spraw膮 艂a艅cucha, a nie tradycyjnego paska.

BMW C650 Sport to przy艣pieszenie do setki na poziomie 7 sekund oraz pr臋dko艣膰 maksymalna 175 km/h, czego na polskich drogach nie mo偶na sprawdzi膰 osobi艣cie. Nie zmienia to jednak faktu, 偶e konfiguracja silnika oraz skrzyni czyni z tego skutera prawdziwy pocisk, kt贸ry jest zabezpieczany za spraw膮 systemu kontroli trakcji. Ten w ci膮gu milisekund jest w stanie wykry膰 po艣lizg tylnego ko艂a i zoptymalizowa膰 ilo艣膰 dostarczanego momentu obrotowego na nap臋d.

 
Czytaj
REKLAMA

NOWY MOTOCYKL BMW R 18.

Nowy R 18 si臋ga do naszej historii oraz ikonicznych cech, kt贸re konsekwentnie rozwijali艣my przez lata. Rezultat: pe艂en charakteru z cruiser z najwi臋kszym silnikiem typu bokser, jaki kiedykolwiek zbudowali艣my i ponadczasowymi elementami designu, takimi jak np. bia艂a podw贸jna linia w R 18 First Edition.

W niemieckim rollerze mamy tak偶e do dyspozycji w standardzie ABS, kt贸ry warto poleci膰 ka偶demu bez wzgl臋du na poziom do艣wiadczenia. To skuteczny anio艂 st贸偶, kt贸ry w艂膮czy si臋 do akcji w razie utraty przyczepno艣ci kt贸rejkolwiek z osi.

W聽BMW C650 Sport znajdziemy tak偶e inne przydatne dodatki, kt贸re nie tylko dbaj膮 o bezpiecze艅stwo, ale tak偶e o komfort. Podgrzewane gripy i kanapa (z osobnym sterowaniem dla pasa偶erki), komputer pok艂adowy z imponuj膮c膮 i konfigurowaln膮 desk膮 rozdzielcz膮, hamulec postojowy w podporze bocznej czy centralny zamek wsp贸艂pracuj膮cy z opcjonalnym alarmem. Oczywi艣cie nie zapomniano o takim dodatku jak 艣wiat艂a led, kt贸re wygl膮daj膮 fenomenalnie, zw艂aszcza po zmroku.

 
Czytaj
REKLAMA

KUFER MOTOCYKLOWY VBOX ZA 172,51 PLN. Ekspresowa wysy艂ka.

Uniwersalny kufer聽motocyklowy 29L ze zintegrowanym odblaskiem. Komplet wraz z podstaw膮 do 艂atwej instalacji.

Jazda na聽BMW C650 Sport to zupe艂nie inny rozdzia艂 wra偶e艅 i emocji. Skuter prowadzi si臋 niezwykle stabilnie pomimo sporej masy. Jednak偶e subiektywnie nie odczuwamy jej ani podczas postoju na 艣wiat艂ach, ani podczas jazdy w korku. Balans jest 艣wietny, co mo偶na doceni膰 zw艂aszcza w 艂ukach oraz podczas jazdy z autostradowymi pr臋dko艣ciami.

To czyni z聽BMW C650 Sport nie tylko 艣wietny pojazd miejski o ogromnej dynamice, ale tak偶e kompana na dalekie woja偶e. Jego praktyczno艣膰, komfort jazdy, dynamika i niemal聽anankastyczna dba艂o艣膰 o wszystkie detale sprawia, 偶e mo偶e to by膰 jedno艣lad marze艅.

Dzisiaj dla was testuje BMW C650 Sport. Nie wiem, czy pami臋tacie, ale par臋 lat temu BMW ju偶 pr贸bowa艂o swoich si艂 w tej klasie i zbudowa艂o BMW C1. By艂 to skuter, kt贸ry by艂 nap臋dzany silnikiem o pojemno艣ci chyba 125-250 cm3, je偶eli si臋 nie myl臋, mo偶ecie mnie poprawi膰, ale to co by艂o nowatorskie w nim 鈥 mia艂 klatk臋 bezpiecze艅stwa, mia艂 dach, przedni膮 szyb臋 z wycieraczk膮 i pasy bezpiecze艅stwa i BMW uda艂o si臋 przekona膰 kilka kraj贸w, kt贸rych tym skuterem mo偶na by艂o je藕dzi膰 bez kasku, bo nawet przy wywrotce pasy nas trzyma艂y na siedzeniu. By艂y takie pa艂膮ki po bokach i teoretycznie nic kierowcy nie powinno si臋 sta膰. Niestety, sprz臋t wyprzedza艂 swoje czasy, rynek nie by艂 gotowy na tak膮 maszyn臋 i nie uda艂o si臋 sprzeda膰 zak艂adanej ilo艣ci tych skuter贸w. BMW z tego projektu si臋 wycofa艂o. Ale wyci膮gn臋li wnioski, jak to Niemcy i zbudowali tak膮 oto maszyn臋 klasy premium.

Do czynienia mamy ze skuterem klasy premium, z klas膮 kr贸lewsk膮 i jest tutaj wszystko kr贸lewskie. Zaczynaj膮c od ceny, kt贸ra nie jest niska, ale otrzymujemy za ni膮 naprawd臋 porz膮dny sprz臋t, kt贸ry jest nap臋dzany dwucylindrowym, rz臋dowym silnikiem, kt贸ry ma wykorbienia wa艂u co do 250 stopni, dzi臋ki czemu brzmi jak V'ka, ma 60 KM i przek艂adaj膮c to na 艣wiat motocyklowy, moja Africa Twin 750 RD07 ma r贸wnie偶 60 KM, ale tak cz臋sto jak C650 nie zrywa przyczepno艣ci na starcie. Ca艂e szcz臋艣cie, jak przysta艂o na skuter klasy premium, jest tutaj kontrola trakcji i dzi臋ki temu nawet jak rusza艂em na suchej nawierzchni w upalny dzie艅 i tylne ko艂o mia艂o ochot臋 u艣lizgn膮膰 si臋 na przej艣ciu dla pieszych w艂膮cza艂a si臋 do dzia艂ania kontrola trakcji i nic z艂ego si臋 nie dzia艂o. Oczywi艣cie sprz臋t wyposa偶ony jest r贸wnie偶 w ABS i co ciekawe, mo偶ecie w tym skuterze mie膰 r贸wnie偶 asystenta martwego pola, czyli je偶eli co艣 znajduje si臋 w waszym martwym polu to kontrolka na lusterku zacznie si臋 艣wieci膰 i b臋dziecie wiedzie膰, 偶e trzeba uwa偶a膰 przy zmianie pasa.

Bardzo sztywna i stabilna jest konstrukcja tego skutera, kt贸ry nie jest lekki. Wa偶y prawie 250 kg. Przy 60 KM mo偶na powiedzie膰, 偶e nie gwarantuje to super osi膮g贸w, ale mamy 7 sekund do setki i prawie 180 km/h pr臋dko艣ci maksymalnej co pozwala s膮dzi膰, 偶e ta maszyna nie tylko w mie艣cie si臋 sprawdzi, bo jest ch臋tnie wykorzystywana na zachodzie Europy w艂a艣nie w mie艣cie, ale r贸wnie偶 mo偶na ni膮 robi膰 dystanse troch臋 d艂u偶sze.

Ap ropo d艂u偶szych dystans贸w, na pewno pomog膮 nam du偶e ko艂a i bardzo stabilne zawieszenie, kt贸re w po艂膮czeniu z do艣膰 wysok膮, jak na skuter, mas膮 w艂asn膮 daje nieprawdopodobn膮 stabilno艣膰. Ta maszyna jedzie jak po szynie, bo nie po szynach.. i to zar贸wno na prostej jak i na zakr臋tach. Nie sprawdza艂em pr臋dko艣ci maksymalnej, bo nie bardzo jest gdzie, ale do przepisowych 140 km/h na autostradzie, nawet 150... naprawd臋 ten sprz臋t jedzie jak po sznurku.

Je偶eli o funkcjonalno艣膰 to pod kanap膮 jest olbrzymi schowek, kt贸ry jeszcze nie do ko艅ca rozpracowa艂em, bo jest tam takie miejsce na kask, ale musz臋 popatrze膰, bo to na pewno jest jako艣 sprytnie po艂膮czone z oryginalnymi kaskami BMW. Jest te偶 druga wn臋ka, w kt贸rej mie艣ci si臋 spokojnie m贸j szcz臋kowy kask. Przed kolanami kierowcy mamy dwa du偶e schowki, kt贸re po wyj臋ciu kluczyka rygluj膮 si臋, wi臋c mo偶emy tam trzyma膰 telefon kom贸rkowy, portfel, klucze do domu.

Po raz kolejny odnios臋 si臋 do tego, 偶e mamy do czynienia ze skuterem klasy premium, bo nie wiem czy widzicie, ale tutaj jest wy艂膮cznik ogrzewania kanapy dla pasa偶era, osobno kierowca mo偶e przyciskiem na kierownicy zmienia膰 intensywno艣膰 ogrzewania kanapy pod w艂asnym ty艂kiem i mamy r贸wnie偶 podgrzewane manetki. Lista gad偶et贸w i element贸w wyposa偶enia dodatkowego z gamy BMW dedykowanych do tego modelu jest ogromna i tutaj ka偶dy znajdzie co艣 dla siebie. My艣l臋, 偶e b臋dzie mia艂o to odzwierciedlenie w ko艅cowym rachunku. Bardzo du偶a i wygodna jest przednia szyba, kt贸ra nie jest w prawdzie elektrycznie regulowana, na co mog艂aby wskazywa膰 pozycja tego skutera w rankingu, ale jest bardzo 艂atwo przestawialna. Dwa du偶e pokr臋t艂a, trzy pozycje, w kt贸rych mo偶na t臋 szyb臋 ustawi膰. Ona 艣wietnie chroni przed wiatrem, nawet takie wysokie osoby jak ja.

Bardzo ciekawie rozwi膮zany jest nap臋d w tym skuterze. Wspomina艂em ju偶 o tym, 偶e silnik to rz臋dowa jednostka dwucylindrowa. Wykorbienia na wale s膮 co 250 stopni, wi臋c pracuje troch臋 jak V'ka, d藕wi臋k ma bardzo przyjemny. T艂umik jest do艣膰 du偶y, ale daje fajny, chrapliwy d藕wi臋k. Nap臋d tylnego ko艂a jest realizowany poprzez 艂a艅cuch. Trzeba si臋 dok艂adniej przyjrze膰, 偶eby przeanalizowa膰 kt贸r臋dy on przebiega, ale 艂a艅cuch jest poprowadzony w 艣rodku wahacza. Jest w k膮pieli olejowej, ale wida膰 miejsce, w kt贸rym w osi obrotu wahacza jest te偶 z臋batka. Jest to troch臋 rozwi膮zanie jak w jednym z motocykli Enduro marki BMW. To zapewnia bardzo du偶膮 odporno艣膰 na obci膮偶ania, du偶膮 trwa艂o艣膰 uk艂adu przeniesienia nap臋du. Oczywi艣cie, skrzynia to automatyczna skrzynia CVT, bezstopniowa, kt贸ra bardzo fajnie pracuje. Nie sprawdzi艂em jeszcze ile ten skuter zu偶ywa paliwa, ale my艣l臋, 偶e zu偶yje wszystko co mu wleje. Spodziewam si臋, 偶e przy delikatnym traktowaniu mo偶na zej艣膰 w okolice 3.5 鈥 4 litr贸w, a mo偶e czasem nawet mniej, zw艂aszcza je偶eli b臋dziemy spokojnie podr贸偶owali w trasie, a w mie艣cie to ju偶 wszystko zale偶y od tego jak bardzo dynamicznie b臋dziemy je藕dzi膰.

Moim zdaniem skuter BMW C650 Sport, tak jak i jego wi臋kszy i dro偶szy brat, czyli wersja GT, s膮 to jedne z najlepszych skuter贸w jakimi je藕dzi艂em, bij膮 na g艂ow臋 swoj膮 konkurencj臋. To jest maszyna kompletna, jest dopracowana. Sprawdza si臋 w mie艣cie pomimo swojej masy. Prowadzi si臋 fenomenalnie, 艣wietnie b臋dzie si臋 sprawdza艂a na trasie i je偶eli kto艣 chce to naprawd臋 mo偶e naprawd臋 mo偶e przeistoczy膰 ten skuter w maszyn臋 turystyczn膮. Ma wiele zalet wynikaj膮cych z tego, 偶e jest skuterem. Pozycja za kierownic膮 jest bardzo wygodna i w trudniejszych warunkach atmosferycznych, kiedy pada deszcz, nie poniszczymy sobie but贸w, nie przemoczymy ich. Co wi臋cej, mamy dwa po艂o偶enia stopy, wi臋c mo偶emy tak jak w wielu skuterach, zaprze膰 si臋 przy hamowaniu. Wyposa偶enie tego skutera jest pe艂ne. Je偶eli chodzi o bezpiecze艅stwo, tak jak wspomina艂em, asystent pasa ruchu, kontrola trakcji, ABS. Tutaj nawet osoba z niewielkim do艣wiadczeniem, je偶eli kupi BMW C650 Sport nie b臋dzie musia艂a si臋 obawia膰 tego, 偶e ta moc, moment obrotowy, osi膮gi tego skutera mog膮 t膮 osob臋 zaskoczy膰. Tu jest wszystko spokojnie, nawet mo偶na odkr臋ci膰 manetk臋 na 艣liskiej nawierzchni i elektronika wejdzie do dzia艂ania i uratuje nam ty艂ek. Jest to bardzo fajny sprz臋t. No c贸偶, szczerze wam go polecam, je偶eli rozwa偶acie zakup sprz臋tu w takiej okolicy cenowej to szczerze m贸wi膮c do jazdy w mie艣cie, do dojazd贸w do pracy codziennych na pewno C650 Sport du偶o lepiej sprawdzi si臋. B臋dziecie mieli du偶o wy偶szy komfort u偶ytkowania ni偶 na motocyklu, kt贸rego eksploatacja wi膮偶臋 si臋 w wieloma minusami, bo troch臋 inny str贸j, inna odporno艣膰 na warunki atmosferyczne, wi臋c daje mu 5 gwiazdek.

Jaka jest Twoja reakcja?
0%
0%
0%
2 Komentarze
  • gruby
    12 lipca 2016 at 11:12

    Jakby mnie by艂o na taki sta膰… Ale musz臋 si臋 p贸ki co zadowoli膰 takim za 2500 z medaiexpert. Niby jest mega wytrzyma艂y i w sumie serio dobry i jeszcze w promo by艂, wi臋c super, ale zawsze by cz艂owiek chcia艂 co艣 lepszego. Tak jak ta maszyna…

  • Ghost Rider
    13 lipca 2016 at 15:32

    Mam Kymco 500 excitingRi za par臋 tysiak贸w i wra偶enia te same.. A kometuj膮cy niech zmieni profesj臋 z tak膮 wad膮 wymowy..

Podziel si臋 opini膮

lub