BMW C 400 X: tego skutera brakowało na rynku! Nasza opinia, dane techniczne, galeria zdjęć

Dzisiaj prezentujemy skuter BMW C 400 X, pojazd mniej awangardowy niż wersja GT, ale niemniej funkcjonalny, a przecież to właśnie funkcjonalność jest najważniejszą cechą skuterów.

Ciężko sobie wyobrazić osobę, która obok BMW C 400 X byłaby w stanie przejść obojętnie. Ostre rysy sprawiają, że ciężko jest uniknąć porównań do propozycji Hondy, modelu X-ADV. Z drugiej strony takie porównywanie może być krzywdzące dla obu jednośladów. Honda, mimo wszystko posiada pewne cechy terenowca. W przypadku skutera BMW nie ma o tym mowy. To sprzęt, którego prawdziwym środowiskiem naturalnym jest miasto.

Czy zatem C 400 X jest maxiskuterem pełną gębą? Tak, ale…

Prawdziwym maxiskuterem w katalogu BMW jest C 400 GT lub skutery z serii C 650. Jest tam zdecydowanie więcej miejsca za kierownicą, a sama konstrukcja bardziej sprzyja szeroko pojętym podróżom. Oczywiście “Iksem” też wyjedziesz poza miasto, za nic biorąc sobie słowa redaktora portalu jednoślad.pl i bardzo dobrze. Jednak prawdziwym żywiołem tego BMW jest miasto, szalony sprint od świateł do świateł, ostre hamowanie przed skrzyżowaniem czy dynamiczne wymijanie przeszkód drogowych. Kiedy przekalkuluję sobie to co przed chwilą napisałem, to dochodzę do wrażenia, że w myślach wyrecytowałem definicję streetfightera, chociaż to nadal skuter.

W tym momencie otwiera się kolejna szuflada w mojej głowie pt. “wyposażenie”. Tego z kolei jak na streetfigtera jest za dużo. Mamy wszystko co przyda się nam w trakcie miejskich wojaży: system bezkluczykowy, automatycznie włączane światła dzienne z czujnikiem zmierzchu, pakiet Connectivity, wielki wyświetlacz TFT, porządny schowek pod siedzeniem (z regulacją pojemności) czy podgrzewane manetki oraz siedzenie. Znowu BMW wymyka się klasycznym definicjom.

Skuter, który nie wyje

Zresztą dźwięk pracy silnika zespolonego z przekładnią CVT również nie sprawia, że mamy ochotę przezywać ten skuter streetfighterem. Nie myślę tu rzecz jasna o klasycznym skuterowym wyciu, a o ciszy i gracji z jaką silnik nabiera prędkości obrotowej. BMW startuje już przy około 2500 obr./min i robi to w bardzo kulturalny sposób. Silnik o pojemności 350 ccm generuje moc na poziomie 34 KM przy 7500 obr./min i dysponuje momentem obrotowym wynoszącym 35 Nm przy 6000 obr/min . To całkiem nieźle. Dynamika jednostki sprawia, że spod świateł startujemy jak z procy i niczym pocisk nabieramy prędkości do 80 km/h, potem przyrost prędkość spada, ale nadal nie możemy mówić o zamulaniu. Poza tym prędkość maksymalna tego skutera wynosi, według licznika, ponad 150 hm/h W trasie spokojnie możecie poruszać się 120/130 km/h

BMW C 400 GT. MIEJSKI SKUTER NA MIARĘ XXI WIEKU

Zresztą 350 ccm i 34 KM sprawiają, że rzadko kiedy traficie na samochód, który będzie w stanie Was dogonić. Dodatkowo działanie skrzyni jest tak perfekcyjne, że nawet motocykle o większej mocy mogą mieć problem z tak szybką zmianą biegów. Docenicie również działanie kontroli trakcji – może to zabrzmieć dziwnie, ale nawet przy 34 KM potrafi się włączyć.

To oczywiście zaleta, tym bardziej, że nie musisz być zaawansowanym motocyklistą aby ogarnąć ten sprzęt. Nisko położony środek ciężkości i niewielka masa sprawiają, że BMW C 400 X może być również świetną propozycją dla osób, które dopiero przesiadają się na pojazdy większych pojemności oraz dla wszystkich, którzy posiadając kategorię A2, chcą poruszać się po mieście.

Kwestią niezwykle istotną dla pojazdu miejskiego jest spalanie. “iks”nie jest pod tym względem głodomorem i potrafi zadowolić się 4 l/100 km. Oczywiście jeśli zaczniemy wariować, to spalanie może wzrosnąć do 5 litrów, a jeśli podejdziemy do sprawy z większą roztropnością, to będziemy w stanie zejść nawet do 3 l/100 km – a to wynik godny 125-tki!

Ciąg dalszy pod materiałem wideo

Czy zatem warto? Zdecydowanie tak, jeśli poszukujesz ekonomicznego i dynamicznego sprzętu do miasta. Z kolei jeśli myślisz o czymś co będzie wykorzystywać poza miastem, to mimo ogromnych walorów użytkowych tego modelu, zdecydowałbym się na wersję GT, ale tylko i wyłącznie na ilość miejsca za kierownicą. Niskie spalanie, świetne wyposażenie, walory użytkowe to niewątpliwe atuty C 400 X. Pozostaje cena: nie jest to najtańszy skuter na rynku, ale zdecydowanie najtańszy w katalogu BMW, a w tym przypadku tani nie oznacza słaby.

No i pozostaje system finansowania BMW, który potrafi przechylić szalę na korzyść niemieckiego producenta – szczegóły znajdziecie w linku poniżej, a my jeszcze tytułem końca pochwalimy osobę, która projektowała stronę BMW. W związku z tym, że wiele osób kupuje motocykle, korzystając z systemu ratalnego, to na wagę złota są kalkulatory rat, dzięki którym w ciągu paru sekund dowiemy się czy możemy sobie pozwolić na zakup nowego motocykla. Bez zobowiązań, wychodzenia z domu i tracenia czasu. Szóstka z plusem!

 

Ile kosztuje C 400 X w ratach?

BMW C 400 X. Galeria zdjęć

 

BMW C 400 X z motokocem: Sposób na jazdę przez cały rok?

 

 

 

 

 

  • Silnik: chłodzony wodą, jednocylindrowy silnik 4-suwowy, 4 zawory na cylinder,
  • Rozrząd: wałek rozrządu w głowicy z popychaczami,
  • Smarowanie: układ smarujący z mokrą miską olejową 
  • Średnica cylindra x skok tłoka: 80 mm x 69,6 mm
  • Pojemność skokowa: 350 ccm
  • Moc znamionowa: 25 kW (34 KM) przy 7500 obr/min
  • Maks. moment obrotowy: 35 Nm przy 6000 obr/min 
  • Stopień sprężania: 11.5:1
  • Kontrola mieszanki / zarządzanie silnikiem: cyfrowy układ zarządzania silnikiem BMS-E2
  • Kontrola emisji spalin: katalizator trójfunkcyjny z zamkniętą pętlą, emisja zgodna z normą EU-4
  • Prędkość maksymalna: 139 km/h
  • Zużycie paliwa wg WMTC na 100 km: 3,5 l
  • Rodzaj paliwa: bezołowiowa super 95 (ROZ), zgodnie z E10
  •  
  • Instalacja elektryczna
  • Alternator: z magnesami trwałymi 316 W
  • Akumulator: 12 V / 9 Ah, bezobsługowy
  • Rozrusznik: 500 W
  • Przekładnia: skrzynia bezstopniowa CVT
  • Napęd: układ kół zębatych
  • Rama: stalowa konstrukcja rurowa z odlewem aluminiowym
  • Zawieszenie przód: widelec teleskopowy Ø 35 mm 
  • Zawieszenie tył: podwójny wahacz aluminiowy, podwójny amortyzator sprężynowy, regulowany naciąg
  • Skok zawieszenia, przód / tył:110 mm / 112 mm
  • Rozstaw kół: 1565 mm
  • Wyprzedzenie sworznia zwrotnicy: 81 mm
  • Kąt nachylenia główki ramy: 63,6°
  • Koła: odlew aluminiowy
  • Obręcz, przód: 3,50 x 15""
  • Obręcz, tył: 4,25 x 14"
  • Opony, przód: 120/70 ZR 15
  • Opony, tył: 150/70 ZR 14
  • Hamulce, przód: hamulec dwutarczowy, tarcza sztywna, śr. 265 mm, zaciski czterotłoczkowe  
  • Hamulce, tył: hamulec jednotarczowy, średnica 265 mm, jednotłoczkowy zacisk pływający  
  • ABS: BMW Motorrad ABS
  • Wymiary/masy
  • Wysokość siedzenia: 775 mm
  • Długość wewnętrznego łuku nóg: 1760 mm
  • Użytkowa pojemność zbiornika paliwa: 12,8 l
  • Rezerwa: 4 l
  • Długość (bez pomostu bagażowego): 2210 mm
  • Wysokość (bez szyby przedniej w stanie nieobciążonym (DIN)): 1,305 mm
  • Szerokość (z lusterkami): 835 mm
  • Masa bez obciążenia, gotowość do jazdy, pełny zbiornik paliwa: 204 kg (masa na sucho 193 kg)
  • Dopuszczalna masa całkowita: 405 kg
  • Dopuszczalne obciążenie (z wyposażeniem standardowym): 201 kg
  •  
  •  
  •  

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button