BMW Motorrad
Aktualnie czytasz:
BMW C 400 X: tego skutera brakowało na rynku! Nasza opinia, dane techniczne, galeria zdjęć

Dzisiaj prezentujemy skuter BMW C 400 X, pojazd mniej awangardowy niż wersja GT, ale niemniej funkcjonalny, a przecież to właśnie funkcjonalność jest najważniejszą cechą skuterów.

Ciężko sobie wyobrazić osobę, która obok BMW C 400 X byłaby w stanie przejść obojętnie. Ostre rysy sprawiają, że ciężko jest uniknąć porównań do propozycji Hondy, modelu X-ADV. Z drugiej strony takie porównywanie może być krzywdzące dla obu jednośladów. Honda, mimo wszystko posiada pewne cechy terenowca. W przypadku skutera BMW nie ma o tym mowy. To sprzęt, którego prawdziwym środowiskiem naturalnym jest miasto.

Czy zatem C 400 X jest maxiskuterem pełną gębą? Tak, ale...

Prawdziwym maxiskuterem w katalogu BMW jest C 400 GT lub skutery z serii C 650. Jest tam zdecydowanie więcej miejsca za kierownicą, a sama konstrukcja bardziej sprzyja szeroko pojętym podróżom. Oczywiście "Iksem" też wyjedziesz poza miasto, za nic biorąc sobie słowa redaktora portalu jednoślad.pl i bardzo dobrze. Jednak prawdziwym żywiołem tego BMW jest miasto, szalony sprint od świateł do świateł, ostre hamowanie przed skrzyżowaniem czy dynamiczne wymijanie przeszkód drogowych. Kiedy przekalkuluję sobie to co przed chwilą napisałem, to dochodzę do wrażenia, że w myślach wyrecytowałem definicję streetfightera, chociaż to nadal skuter.

 
Czytaj
REKLAMA

NOWY MOTOCYKL BMW R 18.

Nowy R 18 sięga do naszej historii oraz ikonicznych cech, które konsekwentnie rozwijaliśmy przez lata. Rezultat: pełen charakteru z cruiser z największym silnikiem typu bokser, jaki kiedykolwiek zbudowaliśmy i ponadczasowymi elementami designu, takimi jak np. biała podwójna linia w R 18 First Edition.

W tym momencie otwiera się kolejna szuflada w mojej głowie pt. "wyposażenie". Tego z kolei jak na streetfigtera jest za dużo. Mamy wszystko co przyda się nam w trakcie miejskich wojaży: system bezkluczykowy, automatycznie włączane światła dzienne z czujnikiem zmierzchu, pakiet Connectivity, wielki wyświetlacz TFT, porządny schowek pod siedzeniem (z regulacją pojemności) czy podgrzewane manetki oraz siedzenie. Znowu BMW wymyka się klasycznym definicjom.

Skuter, który nie wyje

Zresztą dźwięk pracy silnika zespolonego z przekładnią CVT również nie sprawia, że mamy ochotę przezywać ten skuter streetfighterem. Nie myślę tu rzecz jasna o klasycznym skuterowym wyciu, a o ciszy i gracji z jaką silnik nabiera prędkości obrotowej. BMW startuje już przy około 2500 obr./min i robi to w bardzo kulturalny sposób. Silnik o pojemności 350 ccm generuje moc na poziomie 34 KM przy 7500 obr./min i dysponuje momentem obrotowym wynoszącym 35 Nm przy 6000 obr/min . To całkiem nieźle. Dynamika jednostki sprawia, że spod świateł startujemy jak z procy i niczym pocisk nabieramy prędkości do 80 km/h, potem przyrost prędkość spada, ale nadal nie możemy mówić o zamulaniu. Poza tym prędkość maksymalna tego skutera wynosi, według licznika, ponad 150 hm/h W trasie spokojnie możecie poruszać się 120/130 km/h

 
Czytaj
REKLAMA

KUFER MOTOCYKLOWY VBOX ZA 172,51 PLN. Ekspresowa wysyłka.

Uniwersalny kufer motocyklowy 29L ze zintegrowanym odblaskiem. Komplet wraz z podstawą do łatwej instalacji.

BMW C 400 GT. MIEJSKI SKUTER NA MIARĘ XXI WIEKU

Zresztą 350 ccm i 34 KM sprawiają, że rzadko kiedy traficie na samochód, który będzie w stanie Was dogonić. Dodatkowo działanie skrzyni jest tak perfekcyjne, że nawet motocykle o większej mocy mogą mieć problem z tak szybką zmianą biegów. Docenicie również działanie kontroli trakcji - może to zabrzmieć dziwnie, ale nawet przy 34 KM potrafi się włączyć.

To oczywiście zaleta, tym bardziej, że nie musisz być zaawansowanym motocyklistą aby ogarnąć ten sprzęt. Nisko położony środek ciężkości i niewielka masa sprawiają, że BMW C 400 X może być również świetną propozycją dla osób, które dopiero przesiadają się na pojazdy większych pojemności oraz dla wszystkich, którzy posiadając kategorię A2, chcą poruszać się po mieście.

Kwestią niezwykle istotną dla pojazdu miejskiego jest spalanie. "iks"nie jest pod tym względem głodomorem i potrafi zadowolić się 4 l/100 km. Oczywiście jeśli zaczniemy wariować, to spalanie może wzrosnąć do 5 litrów, a jeśli podejdziemy do sprawy z większą roztropnością, to będziemy w stanie zejść nawet do 3 l/100 km - a to wynik godny 125-tki!

Czy zatem warto? Zdecydowanie tak, jeśli poszukujesz ekonomicznego i dynamicznego sprzętu do miasta. Z kolei jeśli myślisz o czymś co będzie wykorzystywać poza miastem, to mimo ogromnych walorów użytkowych tego modelu, zdecydowałbym się na wersję GT, ale tylko i wyłącznie na ilość miejsca za kierownicą. Niskie spalanie, świetne wyposażenie, walory użytkowe to niewątpliwe atuty C 400 X. Pozostaje cena: nie jest to najtańszy skuter na rynku, ale zdecydowanie najtańszy w katalogu BMW, a w tym przypadku tani nie oznacza słaby.

No i pozostaje system finansowania BMW, który potrafi przechylić szalę na korzyść niemieckiego producenta - szczegóły znajdziecie w linku poniżej, a my jeszcze tytułem końca pochwalimy osobę, która projektowała stronę BMW. W związku z tym, że wiele osób kupuje motocykle, korzystając z systemu ratalnego, to na wagę złota są kalkulatory rat, dzięki którym w ciągu paru sekund dowiemy się czy możemy sobie pozwolić na zakup nowego motocykla. Bez zobowiązań, wychodzenia z domu i tracenia czasu. Szóstka z plusem!

 

Ile kosztuje C 400 X w ratach?

BMW C 400 X. Galeria zdjęć

 

BMW C 400 X z motokocem: Sposób na jazdę przez cały rok?

 

 

 

 

 

Szczegóły
Cena

30.100 zł

Dane techniczne

Silnik: chłodzony wodą, jednocylindrowy silnik 4-suwowy, 4 zawory na cylinder,
Rozrząd: wałek rozrządu w głowicy z popychaczami,
Smarowanie: układ smarujący z mokrą miską olejową 
Średnica cylindra x skok tłoka: 80 mm x 69,6 mm
Pojemność skokowa: 350 ccm
Moc znamionowa: 25 kW (34 KM) przy 7500 obr/min
Maks. moment obrotowy: 35 Nm przy 6000 obr/min 
Stopień sprężania: 11.5:1
Kontrola mieszanki / zarządzanie silnikiem: cyfrowy układ zarządzania silnikiem BMS-E2
Kontrola emisji spalin: katalizator trójfunkcyjny z zamkniętą pętlą, emisja zgodna z normą EU-4
Prędkość maksymalna: 139 km/h
Zużycie paliwa wg WMTC na 100 km: 3,5 l
Rodzaj paliwa: bezołowiowa super 95 (ROZ), zgodnie z E10
 
Instalacja elektryczna
Alternator: z magnesami trwałymi 316 W
Akumulator: 12 V / 9 Ah, bezobsługowy
Rozrusznik: 500 W
Przekładnia: skrzynia bezstopniowa CVT
Napęd: układ kół zębatych

Rama: stalowa konstrukcja rurowa z odlewem aluminiowym
Zawieszenie przód: widelec teleskopowy Ø 35 mm 
Zawieszenie tył: podwójny wahacz aluminiowy, podwójny amortyzator sprężynowy, regulowany naciąg
Skok zawieszenia, przód / tył:110 mm / 112 mm
Rozstaw kół: 1565 mm
Wyprzedzenie sworznia zwrotnicy: 81 mm
Kąt nachylenia główki ramy: 63,6°
Koła: odlew aluminiowy
Obręcz, przód: 3,50 x 15""
Obręcz, tył: 4,25 x 14"
Opony, przód: 120/70 ZR 15
Opony, tył: 150/70 ZR 14
Hamulce, przód: hamulec dwutarczowy, tarcza sztywna, śr. 265 mm, zaciski czterotłoczkowe  
Hamulce, tył: hamulec jednotarczowy, średnica 265 mm, jednotłoczkowy zacisk pływający  
ABS: BMW Motorrad ABS
Wymiary/masy
Wysokość siedzenia: 775 mm
Długość wewnętrznego łuku nóg: 1760 mm
Użytkowa pojemność zbiornika paliwa: 12,8 l
Rezerwa: 4 l
Długość (bez pomostu bagażowego): 2210 mm
Wysokość (bez szyby przedniej w stanie nieobciążonym (DIN)): 1,305 mm
Szerokość (z lusterkami): 835 mm
Masa bez obciążenia, gotowość do jazdy, pełny zbiornik paliwa: 204 kg (masa na sucho 193 kg)
Dopuszczalna masa całkowita: 405 kg
Dopuszczalne obciążenie (z wyposażeniem standardowym): 201 kg
 
 
 

Jaka jest Twoja reakcja?
0%
0%
100%

Podziel się opinią

lub