Nowe BMW R 18 Classic: Turystyczny Cruiser po bawarsku

Jeszcze nie zdążyły opaść emocje związane z nowym cruiserem BMW R 18 w inauguracyjnej wersji First Edition, a BMW już proponuje kolejne jego wariacje. Oto stworzona do motocyklowej turystyki wersja R19 First Edition Classic, która dołączy do rodziny R 18 w palecie motocykli BMW na sezon 2021.
O swoim nowym klasycznym turystyku BMW pisze tak:

R 18 Classic to nostalgiczny wycieczkowiec. Przypomina początki pierwszych turystycznych cruiserów. Przywołuje on również ponadczasowe cechy naszej historii motocykli – na przykład białą podwójną linię, którą można znaleźć w R 18 Classic First Edition. Sercem maszyny jest bez wątpienia najpotężniejszy „bokser”, jaki kiedykolwiek zbudowaliśmy. Jest symbolem relaksujących wycieczek i czystej przyjemności.

Trzeba przyznać, że patrząc na ten motocykl, mimowolnie odpływamy myślami w stronę relaksującej niespiesznej podróży na motocyklu gdzieś w stronę zachodzącego słońca. Z resztą, najlepiej sami poczujcie ten klimat:

Spece z BMW doskonale wiedzą jaki potencjał drzemie w ich nowej platformie jaką jest potężny big boxer i odpaliło premierę turystycznej odśłony jescze zanim którykolwiek z planujących zakup R 18 motocyklistów, zaczął przeglądać katalogi z akcesoriami w poszukiwaniu turystycznych dodatków. Mamy tu zatem na pokładzie duże podesty, lightbar z dodatkowym oświetleniem full-LED, dużą szybę turystyczną, wygodna turystyczna kanpa, która ma zapewnić komfort zarówno kierowcy, jaki i plecakowi, czy w końcu długie proste wydechy ze stylowym zakończeniem i pokaźne skórzane kufry dopełniające całości. Nie musimy pewnie dodawać, że oferta oryginalnych akcesoriów dla R 18 Classic jest przebogata.

Mnie najbardziej w oko wpadły specjalne stelaże, dzięki którym możesz wyrzucić swoje nogi nad cylindry podczas autostradowych przelotów. Pełna Ameryka! Z resztą Classic został wypuszczony głównie z myślą o runku USA, ale można być pewnym, że i w Europie znajdą się chętni bo dosiąść R 18 w wyprawowej wersji.

Motocykl zaczął jeszcze bardziej przypominać rasowego cruisera. Nie tylko za sprawą dodatków, ale także zmienionych kół z balonem przy przednim widelcu z 16-calową obręczą. BMW R 18 Classic ma kosztować 110500 zł. Niemało, ale w porównaniu do wersji First Edition dostajemy tu całkiem sporo turystycznych przydasiów. I ten piękny, klasyczny wygląd.

Co ważne, już można zapisywać się na jazdy testowe bawarskim turystykiem. Kto przegapi taką okazję, ten trąba!

Piotr Ganczarski

Z wykształcenia inżynier mechaniki i budowy maszyn. Motocykle są jego życiowym przekleństwem i chorą miłością. Buduje, przerabia i remontuje jednoślady. Zarówno te nowsze, jak i starsze. Fan motoryzacji i podróżowania na różne sposoby. Oprócz tego lubi pohasać na rowerze i przeczytać dobrą książkę.

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button