Nowe BMW R 18 Classic: Turystyczny Cruiser po bawarsku

Jeszcze nie zdążyły opaść emocje związane z nowym cruiserem BMW R 18 w inauguracyjnej wersji First Edition, a BMW już proponuje kolejne jego wariacje. Oto stworzona do motocyklowej turystyki wersja R19 First Edition Classic, która dołączy do rodziny R 18 w palecie motocykli BMW na sezon 2021.
O swoim nowym klasycznym turystyku BMW pisze tak:

R 18 Classic to nostalgiczny wycieczkowiec. Przypomina początki pierwszych turystycznych cruiserów. Przywołuje on również ponadczasowe cechy naszej historii motocykli - na przykład białą podwójną linię, którą można znaleźć w R 18 Classic First Edition. Sercem maszyny jest bez wątpienia najpotężniejszy „bokser”, jaki kiedykolwiek zbudowaliśmy. Jest symbolem relaksujących wycieczek i czystej przyjemności.

Trzeba przyznać, że patrząc na ten motocykl, mimowolnie odpływamy myślami w stronę relaksującej niespiesznej podróży na motocyklu gdzieś w stronę zachodzącego słońca. Z resztą, najlepiej sami poczujcie ten klimat:

Spece z BMW doskonale wiedzą jaki potencjał drzemie w ich nowej platformie jaką jest potężny big boxer i odpaliło premierę turystycznej odśłony jescze zanim którykolwiek z planujących zakup R 18 motocyklistów, zaczął przeglądać katalogi z akcesoriami w poszukiwaniu turystycznych dodatków. Mamy tu zatem na pokładzie duże podesty, lightbar z dodatkowym oświetleniem full-LED, dużą szybę turystyczną, wygodna turystyczna kanpa, która ma zapewnić komfort zarówno kierowcy, jaki i plecakowi, czy w końcu długie proste wydechy ze stylowym zakończeniem i pokaźne skórzane kufry dopełniające całości. Nie musimy pewnie dodawać, że oferta oryginalnych akcesoriów dla R 18 Classic jest przebogata.

Mnie najbardziej w oko wpadły specjalne stelaże, dzięki którym możesz wyrzucić swoje nogi nad cylindry podczas autostradowych przelotów. Pełna Ameryka! Z resztą Classic został wypuszczony głównie z myślą o runku USA, ale można być pewnym, że i w Europie znajdą się chętni bo dosiąść R 18 w wyprawowej wersji.

Motocykl zaczął jeszcze bardziej przypominać rasowego cruisera. Nie tylko za sprawą dodatków, ale także zmienionych kół z balonem przy przednim widelcu z 16-calową obręczą. BMW R 18 Classic ma kosztować 110500 zł. Niemało, ale w porównaniu do wersji First Edition dostajemy tu całkiem sporo turystycznych przydasiów. I ten piękny, klasyczny wygląd.

Co ważne, już można zapisywać się na jazdy testowe bawarskim turystykiem. Kto przegapi taką okazję, ten trąba!

REKLAMA

SCORPION EXO 520 AIR

Zobacz co oferuje najlepszy kask motocyklowy w segmencie.

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button