75 KM w supermoto?!?! TAK! (KTM 690 SMC-R 2019 i KTM 690 Enduro R 2019)

75 KM w jednocylindrowym supermoto? KTM kolejny raz definiuje niszę, podkręca obroty i wyciska z jednostki LC4 jeszcze więcej. Poznajcie zupełnie nowe modele: KTM 690 SMC-R 2019 i KTM 690 Enduro R 2019. 

Jednocylindrową jednostkę napędową, która nadal jest najmocniejszym singlem dostępnym na rynku, znajdziecie w dwóch zupełnie różnych motocyklam – KTM 690 SMC-R i modelu 690 Enduro R. KTM odświeżył rodzinę – w ostatnich latach próżno było szukać modelu supermoto w ofercie. Ale supermoto wraca i to z przytupem! Zupełnie nowy motocykl posiada w standardzie dwie tryby pracy, kontrolę trakcji z możliwością wyłączenia oraz ABS z możliwością wyłączenia (i trybem “supermoto”).

Nie oznacza to, że 690 SMC-R i 690 Enduro R to sprzęty wyposażone w rozbudowaną elektronikę. KTM idzie nieco pod prąd, oferując sprzęty dla purystów. Malutkie, proste zegary, minimalna liczba przełączników. Nawet pozycja za sterami jest spartańska, agresywna i nic nie odcina nas od przyjemności z jazdy.

SMC-R to motocykl stworzony do szybkiej jazdy po krętych drogach. Najlepiej spisuje się w górach lub na torze kartingowym. Dokładnie w takich sytuacjach go sprawdzaliśmy. Przyjemność z zjazdy od pierwszym metrów, łatwość prowadzenia, bezkompromisowy charakter. To trzeba kochać! Ogromnym plusem jest nowa jednostka napędowa, która nie onieśmiela i posiada świetne maniery. Wibracje są wyczuwalne, ale minimalnie i nie rozpraszają podczas jazdy. Jeśli mocny, elastyczny silnik połączymy z lekkim podwoziem, zawieszeniem WP, 17-calowymi kołami i hamulcami Brembo to otrzymujemy torową broń. Jest moc!

Enduro R wydaje się być motocyklem dużo bardziej uniwersalnym. To dual sport z naciskiem na “sport”. Enduro R nie jest tak wyczynowe jak modele z rodziny EXC, ale dzięki zawieszeniu WP, porządnym hamulcom i sportowej (offroadowo-sportowej) pozycji za sterami daje ogrom możliwości w terenie. Sprawny motocyklista nie powinien mieć problemu z radzeniem sobie nawet w cięższych warunkach. 146 kg to nie mało, ale nadal sporo mniej niż konkurencyjne motocykle klasy adventure. Co ciekawe Enduro R na seryjnych oponach świetnie radzi sobie także na asfalcie. W szybszej jeździe nie przeszkadza 21-calowe koło, co najwyżej pęd wiatru ściągający z siedziska.

KTM 690 SMC-R 2019 i KTM 690 Enduro R 2019 – zdjęcia:

[trending]

 

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button