125 ccm
Aktualnie czytasz:
Zipp Manic 125: Zdjęcia, Opis, Cena, Dane techniczne
4

Jeżeli chcemy zaoszczędzić pieniądze, a interesuje nas przesiadka z 50 cm3, podpowiadamy – Zipp Manic. Można go zdobyć już za lekko ponad 3 tysiące złotych. Jeden z tańszych motocykli z silnikiem 125cm3 w Polsce. Prosty, wygodny i sporej mocy (11 KM). Do zalet zaliczamy niskie spalanie. Czy Manic 125 może się podobać? Jak najbardziej.

Zipp Manic 125 : Cena

Cena katalogowa – ok. 3200 PLN

Zipp Manic 125 : Dane techniczne

 
Czytaj
REKLAMA

Weź udział w konkursie Junaka. Wygraj zegarek o wartości 2000 PLN

Chcesz zdobyć wyjątkowy zegarek Davosa z logo Junak? Nakręć film o swoim Junaku i opublikuj na Facebooku.

 

Dane techniczne: ZIPP MANIC 125
MarkaZipp
ModelManic
Pojemność125 cm3
Silnik1 cylinder, 4 suw, chłodzony powietrzem
Prędkość maksymalna100 km/h
Moc maksymalna11 KM
Pojemność baku 16 l
Hamulec przód/tyłtarczowy/bębnowy
Maks. Moment Obrotowy8,3 Nm przy 7500 obr/min
Zasilanie/zapłongaźnik/CDI
PodwozieRama z rury stalowej

 

Jaka jest Twoja reakcja?
Super!
17%
Interesujące
63%
heh...
0%
Że co?
8%
Grrrr!
0%
Smutne
8%
  • Gustav
    21 września 2015 at 22:15

    Miałem duże rozterki czy kupić nowy chiński motocykl czy używkę japońską, wybrałem nowego Zippa ZV125 i tu zaczęły się moje problemy. Motocykl w tej klasie i przedziale cenowym to szczyt chińskiej tandety.

    Wady (problemy jakie miałem)
    – wykończony z tanich materiałów i plastików (pękają uchwyty)
    – luzujące się połączenia śrubowe
    – pływak błędnie wskazuję poziom paliwa, a obecnie pokazuję zero
    – bagażnik pęka pod wpływem wibracji
    – szybko wymieniłem świece ok. 170-200 km
    – wiele kabli nie jest osłoniętych, ulegają przetarciu
    – mały skręt (oś skrętu)
    – tanie i słabe aluminium (pęknięty kranik po 9000 km, wyciekło całe paliwo na rozgrzany silnik !!!)
    – wymieniona na gwarancji stacyjka (robiła zwarcie, przepalała żarówki)
    – problem z starterem (gubi prąd, pozostaje kopniak)
    – odpadła metalowa ozdoba z tłumika pozostawiając dwa otwory po spawach
    – odpadła guma z podnóżka
    Zalety:
    – mało pali nawet 12,2 l/1200 km W TRASIE
    – tani w zakupie i utrzymaniu
    – cichy

    Ogólnie motocykl przy większej prędkości strasznie drży, dłuższa jazda powyżej godziny lub 80 km w terenie stację się bardzo męcząca.

  • Łukasz
    19 marca 2016 at 13:09

    Witam posiadam od 2 lat Manic 125 11km z 2009r i narazie bez żadnych zastrzeżeń zmieniłem zębatki i bez problemu 120 osiąga ale to już taki jego max

  • Użytkownik ZippManic
    3 sierpnia 2016 at 19:56

    Posiadam Zippa Manic 125 od maja 2015r. Obecnie na liczniku to 4000km aktualne usterki jakie wystąpiły to:
    – Pękające gumki mocujące boczne plastiki
    – wskaźnik zapiętego biegu nie wskazuje 2
    – urwane mocowanie wydechu (pęknięcie spawu) ale fajniejsze brzmienie
    – urywające się szpilki wydechu wymienione na śruby twardość 8.8
    Te wady to w zasadzie drobnostki które nie spowodowały unieruchomienie motocykla.
    -prędkościomierz przełamuje ok 10km zawyża (sprawdzono z GPS)
    – początkowo duże wibracje
    PLUSY:
    – bardzo prosta konstrukcja łatwe i tanie naprawy w porównaniu do nowoczesnej japońskiej konkurencji
    – ekonomiczny silnik 3,0l/100km przy jeździe miejskiej
    – tanie części zamienne
    – dobry do nauki techniki jazdy na motocyklu wybacza błędy początkującym
    – jeden z lepiej wykonanych budżetowych chińskich motocykli 125 😉
    Jak na pierwsze moto jest to bardzo dobra propozycja. W cenie do 4000 zł posiada dużo dodatków których nie posiada konkurencja np. światło halogenowe przednie, światła awaryjne, czujnik wciśniętego sprzęgła – można odpalić na zaciętym biegu przy wciśniętym sprzęgle, plastikowy tylny błotnik posiada zaślepione otwory pod przemieszczenie kierunkowskazów w razie montażu kufrów, dwustopniowy przełącznik awaryjnego odcięcia zapłonu bardziej odporny na uszkodzenia, masywny bagażnik pod kufer, linia klasyczna bez zbędnej ekstrawagancji. POLECAM

  • Krzysztof
    5 kwietnia 2017 at 23:32
    Plusy

    -tani w utrzymaniu
    -samemu można zrobić większość napraw i regulacji
    -b.dobry silnik 157 FMI odpala praktycznie zawsze :D
    -fajny dizajn wzorowany na yamaha ybr 125
    -dobrze widoczna z tyłu lampa
    -światło przód halogen
    -metolowa osłona łańcucha
    -ok 14,5 litra zbiornik
    -łatwy w prowadzeniu

    Minusy

    -pękające plastiki
    -zbyt duże wibracje przy większych prędkościach jak przekracza się 80 na godzinę to już nie zbyt przyjemnie
    -przez wibrację pękają uchwyty np. tłumika itp. (po zmianie zębatki z przodu na większą odczuwalny spadek wibracji) to na plius
    -3,5 litra na 100km w miejskiej jeździe przy wadze użytkownika ok 110 kg to sporo liczyłem na coś 0o 2,5-3 litra
    -zacinające się liczniki obrotów i prędkości (przypuszczam ze to wina wibracji)
    -mogło być ze 2-3 konie więcej :/ bo jest ok 11

    Mam zipp manic 125 z 2015roku. Kupiłem go za 3000tys. Moim zdaniem rewelacja za taką cenę, super motocykl, bezawaryjny silnik, bardzo fajny wygląd motoru. To że motocykl jest bardzo tani w utrzymaniu i to że samemu można zrobić większość napraw i regulacji wybaczają mu jego minusy.
    Ogólnie polecam. Mimo minusów jestem zadowolony z zakupu chociaż aż się prosi żeby dać mu ze 2-3 konie więcej mocy 🙂 szkoda że generuje tylko ok 11.
    Pozdrawiam.