Aktualnie czytasz:
Yamaha Aerox 50: Małe jest pewne
5

Sportowy skuter Yamahy - Aerox zadebiutował w 1997 roku, od razu stając się przebojem. Dwa modele, wyposażone w dwusuwowe silniki Minarelli o pojemnościach 50 i 100 ccm na długo podbiły rynek. W czym kryje sie geneza ich sukcesu? Zacznijmy od początku.

Yamaha Aerox posiada charakterystyczny, sportowy wygląd, kopiowany mniej lub bardziej udolnie przez chińskich producentów. Charakteru dodają mu dwa hamulce tarczowe oraz zawieszenie Paioli. Moc silnika w modelu YQ50 to 3,4 KW, a średnie spalanie wynosi 3l na 100 km.

Całość jest doskonale wykonana, jak na Japończyka przystało. Warto dodać, że Minarelli, która to fabryka od 2002 roku jest częścią koncernu Yamaha Motor Group, produkuje silniki do tak znanych marek jak Aprilla, Peugeot, Rieju. Silniki te, po odblokowaniu uzyskują wysoką moc i zapewniają równie wysoką prędkość.

2013-Yamaha-Aerox-R-EU-Absolute-White-Action-004Zapewne właśnie to stało się przyczynkiem do popularności modelu- skuter łatwo poddaje się modyfikacjom mechanicznym, uzyskując predkości rzędu 100 km/h w przypadku modelu z silnikiem 50ccm, a części do tuningu są łatwo dostępne. Kolejną ciekawostką jest fakt, że to właśnie model o mniejszej pojemności jest chłodzony cieczą. W tablicy i zegarach jasno widać inspirację sportowymi motocyklami ze stajni Yamahy.

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

Bądź oryginalny i wyróżnij się na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, duże koła. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i potężna doza komfortu zarówno podczas jazdy po mieście, jak również wszędzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spełnij swoje marzenia o nowym Junaku. Już za 9 199 PLN.

Po zakupie, który zuboży nasz portfel o w tym przypadku słuszną kwotę ok 5 tys zł - cena za skuter używany, otworzy się przed nami ogrom możliwości modyfikacji. Możemy zainwestować np. w cylinder o pojemności 70ccm I mocy ok 15 KM, sportowe sprzęgło, dedykowany wariator Malossi lub Polini, cięższe rolki, kevlarowy pasek napędowy, customowy wydech, nie wspominając o innym niż fabryczny module zapłonowym. W przypadku tego skutera wydatki zwrócą sie w postaci wrażeń z jazdy. Ale na tym możliwości tuningu się nie kończą, rynek obfituje również w elementy do tuningu optycznego, który doda charakteru temu świetnemu skuterowi.

Rok 2013 to kolejny przełom w historii tego skutera. W przyszły sezonie ma zagościć na salonach Yamaha Aerox R 2013.

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Garaż BMW pełen motocykli gotowych do odbioru.

W ofercie Garaż BMW odnajdziesz fabrycznie nowy bądź używany motocykl w doskonałym stanie. Wejdź i sprawdź jak blisko jest Twój wymarzony motocykl BMW.Skorzystaj z atrakcyjnego finansowania w programie BMW 3asy ride

Za sukcesem każdego wcielenia Yamahy Aerox 50 stoi również dynamiczna w swej naturze jazda i możliwość “postuntowania”.

Generalnie, skuter jest świetnie wykonany, elementy konstrukcyjne spasowane są dokładnie, rama jest przygotowana na większe obciążenia niż wynika to z rozmiarów i masy. Obfitość części zamiennych i tuningowych jest też ogromnym atutem. Ewidentnie jest to skuter dla kierowców wymagających- szybki, sprawny, wytrzymały, gotowy na personalizację, świetny do jazdy miejskiej I z pewnością o wiele bardziej niezawodny, niż chińskie imitacje, dla których był punktem wyjścia.

 

Jaka jest Twoja reakcja?
57%
0%
2%