Yamaha Aerox 50: Małe jest pewne

Sportowy skuter Yamahy - Aerox zadebiutował w 1997 roku, od razu stając się przebojem. Dwa modele, wyposażone w dwusuwowe silniki Minarelli o pojemnościach 50 i 100 ccm na długo podbiły rynek. W czym kryje sie geneza ich sukcesu? Zacznijmy od początku.

Yamaha Aerox posiada charakterystyczny, sportowy wygląd, kopiowany mniej lub bardziej udolnie przez chińskich producentów. Charakteru dodają mu dwa hamulce tarczowe oraz zawieszenie Paioli. Moc silnika w modelu YQ50 to 3,4 KW, a średnie spalanie wynosi 3l na 100 km.

Całość jest doskonale wykonana, jak na Japończyka przystało. Warto dodać, że Minarelli, która to fabryka od 2002 roku jest częścią koncernu Yamaha Motor Group, produkuje silniki do tak znanych marek jak Aprilla, Peugeot, Rieju. Silniki te, po odblokowaniu uzyskują wysoką moc i zapewniają równie wysoką prędkość.

2013-Yamaha-Aerox-R-EU-Absolute-White-Action-004Zapewne właśnie to stało się przyczynkiem do popularności modelu- skuter łatwo poddaje się modyfikacjom mechanicznym, uzyskując predkości rzędu 100 km/h w przypadku modelu z silnikiem 50ccm, a części do tuningu są łatwo dostępne. Kolejną ciekawostką jest fakt, że to właśnie model o mniejszej pojemności jest chłodzony cieczą. W tablicy i zegarach jasno widać inspirację sportowymi motocyklami ze stajni Yamahy.

REKLAMA

RZUĆ WYZWANIE MIASTU Z BMW G 310 R

Obudź się z uśmiechem na twarzy bo każdy dzień z BMW G 310 R to szansa na spróbowanie czegoś nowego. Kompletny pakiet ma wszystko, czego potrzebujesz – w tym nowoczesne światło do jazdy dziennej. Dzięki zoptymalizowanemu silnikowi z Ride by Wire i sprzęgłem z funkcją Anti-Hopping pojazdem jeździ się intuicyjnie i zwinnie, niezależnie od tego, czy wybierasz się do pracy, na randkę czy poza miasto. Przekonaj się o zwrotności, łatwości obsługi i sportowym charakterze G 310 R i każdego dnia stawiaj sobie nowe, większe wyzwania.

Po zakupie, który zuboży nasz portfel o w tym przypadku słuszną kwotę ok 5 tys zł - cena za skuter używany, otworzy się przed nami ogrom możliwości modyfikacji. Możemy zainwestować np. w cylinder o pojemności 70ccm I mocy ok 15 KM, sportowe sprzęgło, dedykowany wariator Malossi lub Polini, cięższe rolki, kevlarowy pasek napędowy, customowy wydech, nie wspominając o innym niż fabryczny module zapłonowym. W przypadku tego skutera wydatki zwrócą sie w postaci wrażeń z jazdy. Ale na tym możliwości tuningu się nie kończą, rynek obfituje również w elementy do tuningu optycznego, który doda charakteru temu świetnemu skuterowi.

Rok 2013 to kolejny przełom w historii tego skutera. W przyszły sezonie ma zagościć na salonach Yamaha Aerox R 2013.

Za sukcesem każdego wcielenia Yamahy Aerox 50 stoi również dynamiczna w swej naturze jazda i możliwość “postuntowania”.

Generalnie, skuter jest świetnie wykonany, elementy konstrukcyjne spasowane są dokładnie, rama jest przygotowana na większe obciążenia niż wynika to z rozmiarów i masy. Obfitość części zamiennych i tuningowych jest też ogromnym atutem. Ewidentnie jest to skuter dla kierowców wymagających- szybki, sprawny, wytrzymały, gotowy na personalizację, świetny do jazdy miejskiej I z pewnością o wiele bardziej niezawodny, niż chińskie imitacje, dla których był punktem wyjścia.

 

Inne publikacje na ten temat:

5 opinii

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Back to top button