Wyprawa do Romet Motors i Test Romet White City 125 (4)

Romet White City 125 to kolejna z premier Rometa na sezon 2014. To typowo miejski skuter o dość sporych kołach, niskiej masie własnej i świetnym komforcie. Wyróżniają tę konstrukcję seryjne światła led i świetnie skonfigurowany układ hamulcowy.

Przedstawiany pojazd w rzeczywistości jest 50tką w wersji 2T, jednak niczym nie różni się od większego brata o pojemności 125 ccm. Więcej na jego temat opowie Wam Damian Piotrowski, manager produktu marki Romet.

Cześć, witam was w kolejnych odcinku z serii Romet 125. Tym razem jesteśmy na naszym showroomie, gdzie stoi pojazd White City. Ten egzemplarz jest to 50’tka na dwusuwie, niemniej jednak nie bez powodu pojawia się w tym odcinku, ponieważ również ten skuter występuję w wersji 125 z silnikiem czterosuwowym. Jest to ciekawa propozycja dla osób, które cenią komfort, ponieważ ten skuter wyposażony jest w duże koła, duże – w sensie 16 calowe koło z przodu i 14 calowe z tyłu. Jest to dosyć ciekawe rozwiązanie, ponieważ doskonale te koła tłumią koleiny oraz dziury, których jest dosyć dużo w mieście. Skuter ma dosyć niski środek ciężkości plus te koła, które są tu duże, plus dwa hamulcze tarczowe, doskonale wpływają na trakcje tego skuterka. W skuterze White City tylna lampa jest wykonana w technologii LED, tak jak światła pozycyjne, jak i światło stop, kierunkowskazy wykonane w technologii LED, także współczesne rozwiązanie i efektywne. W tym skuterze warto zwrócić uwagę przede wszystkim na kufer, który znajduję się pod siedzeniem i jest on dosyć pojemny, jeżeli chodzi o skutery, które mają dosyć duże koło z tyłu, czyli 14-calowe koło. Zazwyczaj w innych modelach podobnej konstrukcji ten schowek jest już dosyć ubogi. Niemniej jednak tutaj w tym skuterze schowek jest duży, bez problemu zmieści się tutaj kask. Wracając jeszcze do tylnego hamulca, który jest tarczowy, hydrauliczny, jest dosyć ciekawie schowany, wewnętrzny tak naprawdę, od strony silnika. Zarówno takie rozwiązanie jest w silniku 50 cm3 dwusuw, jak i w czterosuwie na pojemności 125.

Silnik, w który wyposażony jest ten pojazd o pojemności 125 jest to dokładnie ta sama konstrukcja, która znajduję się w Retro 7. Ten silnik jest przez nas już wypróbowany i używany od lat, w związku z tym mamy pewność, że ta konstrukcja jest trwała i zapewnia bardzo dobre osiągi. Deska rozdzielcza w tym pojeździe informuję o podstawowych parametrach jazdy, czyli wskaźnik poziomu paliwa, wskaźnik prędkości oraz wskaźnik aktualnego naładowania akumulatora. W trzech takich otworach znajdują się kontrolki – kontrolki kierunkowskazów i świateł drogowych. Być może się wydawać, że będą niewidoczne, niemniej jednak z pozycji kierującego są one widoczne i można je dostrzec. Manetki wbudowane są w osłonę przedniej kierownicy. Standardowo po prawej stronie przycisk startera, włącznik świateł, świateł awaryjnych co może być dodatkowym atutem, nie mniej jednak nie będą potrzebne w tym skuterze. Po lewej stronie klakson, włącznik kierunkowskazów jak i przełącznik świateł drogowych i mijania. White City z przodu – znajduję się lampa, która jest wbudowana w osłonę kierownicy, dwa światła kierunkowskazy i taki mały, niewielki grill, który dodaje smaczku. Z przodu jak i z tyłu zastosowane są aluminiowe, szprychowe koła, które się mogą podobać. Dzięki za oglądanie kolejnego z naszych odcinków z serii Romet 125. W ciągu najbliższych dni pojawi się motocykl Zetka 125, nasz bestseller. Już serdecznie w tej chwili zapraszam do oglądania kolejnego odcinka.

Leszek Śledziński

Emerytowany dziennikarz motoryzacyjny portalu Jednoślad.pl

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button