125 ccm
Aktualnie czytasz:
Rejestracja 250 albo 300 jako 125 cm3: Czy warto?
5

Wczoraj przywo艂ywali艣my nowe zjawisko polecaj膮ce na zakupie motocykla 125 ccm i zwi臋kszeniu jego pojemno艣ci bez zg艂aszania tego faktu do ubezpieczyciela czy wydzia艂u komunikacji. Opisali艣my r贸wnie偶 ca艂y szereg konsekwencji czym wzbudzili艣my nieco kontrowersji.

Id膮c za ciosem dzi艣 o podobnym procederze - zakupie motocykla wi臋kszej pojemno艣ci zarejestrowanego (lub przygotowanego do rejestracji) jako 125 ccm na B. Bez problemu znale藕li艣my ju偶 og艂oszenia m贸wi膮ce wprost - "mam do sprzedania 150 czy 200 ccm, ale z papierami na 125 ccm na kat. B). Pierwszy lepszy przyk艂ad u偶ywanej Hondy PES 150:

殴r贸d艂o: Otomoto.pl

殴r贸d艂o: Otomoto.pl

 

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

B膮d藕 oryginalny i wyr贸偶nij si臋 na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, du偶e ko艂a. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i pot臋偶na doza komfortu zar贸wno podczas jazdy po mie艣cie, jak r贸wnie偶 wsz臋dzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spe艂nij swoje marzenia o nowym Junaku. Ju偶 za 9 199 PLN.

Skuter ten w rzeczywisto艣ci nie spe艂nia 偶adnych wymaga艅 na kategori臋 B prawa jazdy. Za du偶a pojemno艣膰, moc i jej stosunek do masy. Jednak w dokumentach sprawa wygl膮da zupe艂nie inaczej. Najcz臋艣ciej w takiej sytuacji mamy w wyci膮gu z homologacji, albo w starych dokumentach wbite inne warto艣ci. Urz臋dnik patrz膮c na nie podczas rejestracji pojazdu po prostu przepisze je do systemu i wyda dow贸d na 125 ccm i >11 kW. Pani w okienku w ko艅cu nie jest ekspertem, ani bieg艂ym s膮dowym i nie dokonuje ogl臋dzin tego co rejestruje. Nawet nie ma takich uprawnie艅. To co najwy偶ej mo偶e wyj艣膰 podczas bada艅 technicznych realizowanych przez kogo艣 bardzo dociekliwego.

W rzeczywisto艣ci to nic innego jak oszustwo, niejako fa艂szerstwo i naginanie nowych przepis贸w o 125 ccm. Czy warto kombinowa膰 dla kilku koni i km/h? Naszym zdaniem nie.

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Gara偶 BMW pe艂en motocykli gotowych do odbioru.

W ofercie Gara偶 BMW odnajdziesz fabrycznie nowy b膮d藕 u偶ywany motocykl w doskona艂ym stanie. Wejd藕 i sprawd藕 jak blisko jest Tw贸j wymarzony motocykl BMW.Skorzystaj z atrakcyjnego finansowania w programie BMW 3asy ride

1. To najzwyczajniej w 艣wiecie nieuczciwe podej艣cie i wspieranie handlarzy, kt贸rzy maj膮 polskie prawo w g艂臋bokim powa偶aniu.
2. W razie jakiegokolwiek wypadku mo偶e wyj艣膰 na jaw, 偶e to nie jest 125, a wtedy p艂acimy za wszystko z w艂asnej kieszeni. W艂膮cznie z uszkodzeniami na poje藕dzie, infrastrukturze drogowej, mo偶emy nawet p艂aci膰 poszkodowanym do偶ywotnie renty. Bieg艂y s膮dowy, b膮d藕 rzeczoznawca z zak艂adu ubezpiecze艅 z 艂atwo艣ci膮 rozpozna ten "tuning".
3. Ca艂y czas je藕dzisz zar贸wno bez uprawnie艅 jak i bez ubezpieczenia. S艂abo si臋 艣miga maj膮c w tyle g艂owy ten fakt. Zw艂aszcza jak zatrzymuje nas policja (wykryj膮 czy nie wykryj膮). Po co. Nie lepiej dla 艣wi臋tego spokoju odpu艣ci膰 sobie?
4. W razie "W" zar贸wno Ty jak i sprzedaj膮cy nara偶a si臋 na odpowiedzialno艣膰 karn膮 za tego typu oszustwo.

A to wszystko dla kilku koni i lepszego przy艣pieszenia.

 

Jaka jest Twoja reakcja?
10%
11%
17%
  • Janusz
    24 kwietnia 2017 at 19:00

    W praktyce policja nie kontroluje motycyklist贸w czy skuter贸w. By艂em 艣wiadkiem jak na ul. Stra偶ackiej (Rembert贸w przy auto szrocie) wyjecha艂 bia艂y motoyckl bez tablicy rejestracyjnej (!) , zaparkowany na poboczu patrol nawet nie zareagowa艂. Ten gostek tak je藕dzi艂 po okolicy przez 2 lata dop贸ki nie zatar艂 sprz臋ta, p贸藕niej kupi艂 sobie kolejny. ZERO kontroli.

  • alex
    25 kwietnia 2018 at 19:56

    to prawko od 24 lat to porazka, nie byloby calego problemu gdyby bylo od 18, prawo nakreca zla koniukture, ja robilem w normalnych czasach

  • vcv
    8 pa藕dziernika 2018 at 17:39

    Mogli zrobi膰 do 250 i 25-30 km. Wyb贸r du偶y r贸偶nica nie taka znaczna, by艂by spok贸j. Ma艂o kto chce je藕dzi膰 kosiark膮 125 to kombinuj膮, a na prawko i艣膰 si臋 nie chce.

    • neo
      19 czerwca 2020 at 16:08

      dok艂adnie 125 to troche za ma艂o 250 do 300 bylo by w sam raz (prawko kat B) taka 125 przy 80 km/h juz ma niezle obroty